Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

Ζάμπλουτοι οι Έλληνες εφοπλιστές. ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ!



Από την αρχή του χρόνου και «μέσα σε 40 μέρες οι Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν 40 πλοία επενδύοντας 453,4 εκατ. δολάρια, ενώ το 2012 είχαν αγοράσει 19 πλοία επενδύοντας 402 εκατ. δολάρια». Δηλαδή από την αρχή του 2013 μέχρι και τώρα οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν ένα πλοίο την ημέρα! Πρόκειται για στατιστικά στοιχεία της εταιρίας Allied Shipbroking που δραστηριοποιείται στις αγοραπωλησίες πλοίων και τα οποία δόθηκαν την Τετάρτη στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με το ναυτιλιακό Τύπο οι εφοπλιστές έχουν «ορμήσει» γιατί διαβλέπουν ότι «οι αξίες των πλοίων τείνουν να "προσγειωθούν" στα χαμηλότερα επίπεδά τους». Τα στοιχεία αυτά είναι μία ακόμα απτή επιβεβαίωση του αμύθητου πλούτου που έχουν συσσωρεύσει οι εφοπλιστές, τέτοιου μεγέθους ώστε να κατατάσσονται στους πλουσιότερους καπιταλιστές της γης.

Πλούτος που προέρχεται από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών στα καράβια και τα αμέτρητα προνόμια και φοροαπαλλαγές που τους έχουν εξασφαλίσει οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις όπως και η σημερινή, δηλαδή οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, τα οποία βγαίνουν από τις τσέπες των εργαζομένων της χώρας.

Οι εφοπλιστές σε συνθήκες βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης αγοράζουν ένα πλοίο την ημέρα, γιατί όπως αποκάλυψε στην πρόσφατη εκδήλωση του ΚΚΕ για τη Ναυτιλία, τα Λιμάνια και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος, Γ. Τούσσας, «οι φορολογικές υποχρεώσεις των εφοπλιστών εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου» «και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους», με αποτέλεσμα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, που ανέφερε Γ. Τούσσας «τα βεβαιωμένα φορολογικά έσοδα από τα πλοία για το 2010 ανέρχονται μόνο στα 14,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα του αστικού κράτους για την υποστήριξη των εφοπλιστών και τα ελλείμματα του ΝΑΤ, που οι ίδιοι προκάλεσαν, μόνο για το 2013 ανέρχονται στο 1,5 δισ. ευρώ»!

Έχουν συσσωρεύσει τόσο πλούτο γιατί το πετρέλαιο γι' αυτούς είναι αφορολόγητο, δεν πληρώνουν μία στο ΝΑΤ, τα πληρώματα είναι ανασφάλιστα, χαμηλόμισθα, που δουλεύουν όσο τους λένε και παίρνουν όσα έχει συμφωνήσει η εταιρία του πλοίου με τον πράκτορα του ναυτεργάτη, δηλαδή τον δουλέμπορα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: