Προβληματίστηκα
αρκετά με τον τίτλο αυτής της ανάρτησης. Σκέφτηκα αρχικά το «Όλοι είναι ίσοι
έναντι του νόμου», μια φράση που ακούγεται συχνά από τους υπουργούς της
συγκυβέρνησης, ειδικά όταν απεργεί «παράνομα» ένας κλάδος εργαζομένων ή καταστέλλεται μια λαϊκή
διαμαρτυρία. Θα ταίριαζε και σαν υπότιτλος το «Απλά, κάποιοι είναι πιο ίσοι από
τους άλλους».
Στη
συνέχεια σκέφτηκα το «Η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα», επίσης μια φράση που
ακούω σχεδόν από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου. Σαν υπότιτλος θα ταίριαζε εδώ το:
«Άμα ζοριστείς, της τραβάς μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου και δυο ροπαλιές
και καθάρισες». Τελικά αποφάσισα τον
τίτλο που βλέπετε. Ίσως γιατί το αγωνιώδες ερώτημα «Καταδικάζετε την βία απ’
όπου κι αν προέρχεται;» που απευθύνουν οι τηλεδιαμορφωτές της κοινής
γνώμης (και αλίμονο σε αυτόν που δεν θα
απαντήσει μονολεκτικά), ηχεί βασανιστικά στ’ αυτιά μου κάθε φορά που το ακούω.
Σαν τον ήχο από τα τέσσερα χαστούκια-φωτογραφίες των σακατεμένων
παιδιών, στο αποκρουστικό πρόσωπο αυτού
που τόσα χρόνια κάποιοι μας μαθαίνουν πως είναι η δημοκρατία. Εικόνες
που το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας τις καταναλώνει σε λουκούλλειες μερίδες
(νομίζοντας πως έτσι έχει εξασφαλισμένο
το τομάρι του), απολαμβάνοντας μέσα στην παρακμή του την ασφάλεια της φυλακής που του παρέχει η «διατήρηση της
πολιτικής σταθερότητας».
Ας
δούμε όμως τι λένε οι νόμοι, απέναντι στους οποίους υποτίθεται πως είμαστε όλοι
ίσοι:
«Υπάλληλος
ή στρατιωτικός, στα καθήκοντα του οποίου ανάγεται η δίωξη ή η ανάκριση ή η
εξέταση αξιόποινων πράξεων... ή η φύλαξη ή επιμέλεια κρατουμένων τιμωρείται με
κάθειρξη, εάν υποβάλει σε βασανιστήρια κατά την εκτέλεση αυτών των καθηκόντων
πρόσωπο που βρίσκεται στην εξουσία του με σκοπό: α) να αποσπάσει από αυτό ή από
τρίτο πρόσωπο ομολογία, κατάθεση, πληροφορία, ή δήλωση ιδίως αποκήρυξης ή
αποδοχής πολιτικής ή άλλης ιδεολογίας, β) να τιμωρήσει, γ) να εκφοβίσει αυτό ή
τρίτα πρόσωπα. Με την ίδια ποινή τιμωρείται ο υπάλληλος ή στρατιωτικός που με
εντολή των προϊσταμένων του ή αυτοβούλως σφετερίζεται τέτοια καθήκοντα και
τελεί τις πράξεις του προηγούμενου εδαφίου. Βασανιστήρια συνιστούν κάθε
μεθοδευμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης επικίνδυνης
για την υγεία ή ψυχικού πόνου ικανού να επιφέρει σοβαρή ψυχική βλάβη, καθώς και
κάθε παράνομη χρησιμοποίηση... φυσικών ή τεχνικών μέσων με σκοπό να κάμψουν τη
βούληση του θύματος» (άρθρο 137Α του Ποινικού Κώδικα).
Ας
διευκρινιστεί εδώ πως συμπεριφορές και δραστηριότητες σαν αυτές που
καταλογίζονται στους τέσσερις νεαρούς συλληφθέντες με βρίσκουν κάθετα αντίθετο.
Η ανατροπή του συστήματος της εκμετάλλευσης δεν θα έρθει ποτέ από τυφλά χτυπήματα που
οργανώνουν μεμονωμένα άτομα ή ομάδες. Αυτό που καταφέρνουν κάθε φορά είναι να
γίνονται πρόσχημα για να εντείνεται η αστυνομοκρατία, να ψηφίζονται ακόμα πιο
αντιδραστικοί νόμοι, να χτυπιούνται ακόμα περισσότερο τα εργατικά δικαιώματα
και οι δημοκρατικές ελευθερίες. Αγώνας για την ανατροπή μπορεί να γίνει μόνο μέσα από την οργανωμένη πάλη του
εργατικού-λαϊκού κινήματος.
Άλλο
όμως η αντίθεση σε τέτοιες ενέργειες και άλλο το θέαμα στις φωτογραφίες των
τεσσάρων. Η μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν οι κομπιουτεράδες της αστυνομίας να
«διορθώσουν» τις φωτογραφίες, δεν μπόρεσε να κρύψει τα σημάδια της κτηνώδους βίας
που ασκήθηκε πάνω στους νεαρούς, από τα
υπεύθυνα όργανα για την «τήρηση της τάξης», όπως δεν μπορεί να κρυφτεί η
προκλητική στάση της αστυνομίας και του κράτους απέναντι στους θρασύδειλους χρυσαυγίτες
μαχαιροβγάλτες, πιστολάδες, νταήδες που τρομοκρατούν, μαχαιρώνουν, ακόμα και δολοφονούν ανυπεράσπιστα
θύματα.
Μόλις
τις αντίκρισα μου ήρθαν αυτόματα στο μυαλό, από τη μια οι ασπρόμαυρες
φωτογραφίες του εμφυλίου, που απεικόνιζαν τους γερμανοτσολιάδες θριαμβευτές να περιφέρουν
τα κομμένα κεφάλια των ηττημένων και από την άλλη η έγχρωμη εικόνα του
ατσαλάκωτου «Άκη», όταν αγέρωχος διάβαινε το κατώφλι των φυλακών Κορυδαλλού, και χωρίς να φοράει καν χειροπέδες αντάλλασσε χειραψίες με τους δεσμοφύλακες… σα να
βρισκόταν σε υπουργική περιοδεία.
Αν
η αστυνομική βία είχε πρόσωπο, θα ήταν αποκρουστικά άσχημο, εφιαλτικό. Βγαλμένο από την πιο αρρωστημένη φαντασία που υπήρξε ποτέ πάνω σ’
αυτόν τον πλανήτη: την ανθρώπινη.
Πέρασε
καιρός από τον Σεπτέμβρη του 2012 και την σύλληψη των 15 της αντιφασιστικής μοτοπορείας.
Όχι όμως αρκετός για να σβηστούν τα σημάδια που άφησε στα κορμιά τους το
πρόσωπο της αστυνομικής βίας. Χτες ανακοινώθηκε πως κατέθεσαν μήνυση κατά των
βασανιστών τους στα κρατητήρια της ασφάλειας. Αυτά που περιγράφουν είναι
τουλάχιστον ανατριχιαστικά. Παραθέτω μερικά αποσπάσματα που πήρα από την χτεσινή Αυγή:
«Καθ' όλη τη διάρκεια των βιαιοπραγιών εναντίον μου, οι
αστυνομικοί βρίσκονταν σε έξαλλη κατάσταση: με έβριζαν και έκαναν σχόλια που
μαρτυρούσαν την ακροδεξιά πολιτική τους τοποθέτηση, όπως 'προδότη θα σε
γαμήσουμε!', 'η ώρα που θα σας ξεκοιλιάσουμε στους δρόμους είναι κοντά!', 'θα
σου γαμήσουμε τη μάνα και τον πατέρα!' και 'κομμούνια θα σας κάνουμε σαπούνια'!»
«Ένας άλλος αστυνομικός, όπως ήμουν πεσμένο κάτω, ήρθε από πάνω μου και με χτύπησε με το γόνατό του στο στήθος με αποτέλεσμα να μου κοπεί η αναπνοή. Παρόλο που δεν μπορούσα να αναπνεύσω, εξακολουθούσε να με πιέζει με το γόνατο, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν να με χτυπούν στα πόδια και ειδικότερα στα καλάμια και στις γάμπες.»
"Ο 4ος εξ ημών μεταφέρθηκα με το ίδιο περιπολικό με τον 5ο εξ ημών και τότε ένας αστυνομικός που βρισκόταν ήδη στο περιπολικό έβγαλε από τη ζώνη του ένα αναισθητικό σπρέι και μας ψέκασε. Μέσα στο περιπολικό αντιλήφθηκα ότι αιμορραγούσα στο κεφάλι και στο σώμα και ζητήσαμε να με πάνε στο νοσοκομείο. Ο οδηγός μου απάντησε ότι δεν χρειάζεται κι ότι θα με έβλεπε γιατρός στη ΓΑΔΑ, εγώ επέμεινα και τότε μου είπε 'σκάσε, μου έχεις σπάσει τ' αρχίδια, χέστηκα αν πεθάνεις, αυτά να τα σκεφτόσουν πριν βγεις να κάνεις τον μάγκα'"...
"Μας κράτησαν για κάποια ώρα με τις χειροπέδες και μετά μας οδήγησαν προς τις τουαλέτες για σωματικό έλεγχο. Ο 4ος εξ ημών υποχρεώθηκα από τους δύο συνοδούς μου στο περιπολικό να βγάλω όλα τα ρούχα μου και να κάνω βαθύ κάθισμα με μοναδικό σκοπό την ταπείνωση και τον εξευτελισμό μου, ενώ ο 5ος εξ ημών αρνήθηκα να υποβληθώ σε αυτήν την ταπεινωτική διαδικασία με αποτέλεσμα να δεχθώ απειλές και εξυβρίσεις. Μου είπαν, 'σημείωσέ τον και θα σε φτιάξουμε μετά, θα δεις τι θα πάθεις αναρχοάπλυτε'"...
Στη
μήνυση που κατέθεσαν οι 15 καταγγέλουν ακόμα στέρηση νερού και τροφής για
αρκετές ώρες, ακόμα και στέρηση ύπνου με τη χρήση φακών, laser και εναλλαγής
ψύξης-θέρμανσης.(!!!)
Παραθέτω
ένα απόσπασμα από ανάρτηση του Lenin Reloaded με αφορμή τους «τέσσερις», την οποία προσυπογράφω:
«Έχοντας προ πολλού απεμπολήσει τον μανδύα του κράτους δικαίου,
το σημερινό κράτος φορά την ματωμένη ποδιά του χασάπη, έχοντας πλήρως αποδεχτεί
την μετατροπή της ισχύος του σε κτηνωδία. Το κράτος αυτό πρέπει να συντριβεί,
να τσακιστεί, να διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη. Η παρουσία του είναι θηλιά στο
λαιμό του λαού, κάνη στον κρόταφό του. Η λαϊκή-προλεταριακή εξουσία είναι η
μόνη απάντηση στον εκφυλισμό της άρχουσας τάξης σε συμμορία κυνηγών κεφαλών.
Καμία συμμόρφωση και καμία υποταγή στο σαδιστικό παραλήρημα που παρουσιάζει ως
"νομιμότητα" και τάξη το κράτος-εμφυλιακός βρυκόλακας.»
Αυτό
είναι το κράτος δικαίου τους. Ένα κράτος στηριγμένο στη βία και τους νόμους της εξουσίας της τάξης των
πλουτοκρατών, που νοστάλγησε και προσπαθεί να επαναφέρει τις παλιές «καλές» εποχές του «θριάμβου»
της. Αυτή είναι η δημοκρατία τους. Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των πλουσίων και των υποτακτικών τους. Με νόμους που επιβάλλονται με μια υπογραφή και εκβιαστικά αναγκάζονται
να εφαρμόσουν οι φτωχοί και οι αδύναμοι. Αυτή
είναι η αστυνομία τους. Όσα χρόνια και αν πέρασαν, όσο κι αν το προσωπικό της
μορφώθηκε, εκπαιδεύτηκε ή συνδικαλίστηκε, ο χωροφύλακας είναι εδώ. Ίδιος και
απαράλλαχτος, θεματοφύλακας των υπέρτατων αξιών της «πατρίδος» και της
«θρησκείας».
Αυτή
είναι η δικαιοσύνη τους. Επιλεκτικά τυφλή. Να βγάζει με ταχύτητα αστραπής,
αξημέρωτα, αποφάσεις που κρίνουν μια απεργία παράνομη και ταυτόχρονα να μην τα
καταφέρνει επί μήνες να βγάλει άκρη με μια «λίστα» ονομάτων. Αυτό είναι το
πολιτικό προσωπικό των κυβερνήσεων της ελληνικής δημοκρατίας. Άνθρωποι κενοί, ασπόνδυλοι, άβουλοι,
απαίδευτοι, πατριδοκάπηλοι. Πλούσιοι οι περισσότεροι και μαζί κάμποσοι
ηλίθιοι, που δεν έζησαν ποτέ σαν κανονικοί
άνθρωποι και ούτε μπορούν να φανταστούν πως είναι η πραγματική ζωή. Εκτελεστές
των πιο αντιλαϊκών συμβολαίων, φανατικά πιστοί σε μια χούφτα πλουτοκράτες, στα
αφεντικά τους.
Αυτός
είναι ο λαός μας. Αυτός τους ανεβάζει και τους κρατάει σταθερά στις πλάτες του,
θεωρώντας μεγάλη του τιμή να βρίσκεται κάτω από τις συρμάτινες άκρες του
κνούτου τους. Χορταίνει με την δυστυχία του διπλανού, χαίρεται με την
μείωση του μισθού του γείτονα, κάνει τη φρίκη συνήθεια, μισεί όποιον στυλώσει
τα ποδάρια, κάνει ένα βήμα πιο κει και σηκωθεί όρθιος. Και φοβάται, φοβάται,
φοβάται να σκεφτεί τη ζωή του χωρίς κνούτο.
Έχουμε
μεγάλη πορεία κι ο δρόμος ανήφορος. Ο
αγώνας συνεχίζεται.
ΥΓ
1. Πρέπει να διαβάσετε αυτό.
ΥΓ
2. «Μικρή ασυμφωνία σε Α μείζον» του Κώστα Καρυωτάκη:
Α!
κύριε, κύριε Μαλακάση,/ ποιος θα βρεθεί να μας δικάσει,/ μικρόν εμέ κι εσάς
μεγάλο,/ ίδια τον ένα και τον άλλο;/ Τους τρόπους, το παράστημά σας,/ το
θελκτικό μειδίαμά σας,/ το monocle που σας βοηθάει/ να βλέπετε μόνο στο πλάι/ και
μόνο αυτούς να χαιρετάτε/ όσοι μοιάζουν αριστοκράται,/ την περιποιημένη φάτσα,/
την υπεροπτική γκριμάτσα/ από τη μια μεριά να βάλει/ της ζυγαριάς, κι από την
άλλη/ πλάστιγγα να βροντήσω κάτου,/ μισητό σκήνωμα, θανάτου/ άθυρμα,
συντριμμένο βάζον,/ εγώ,
κύμβαλον αλαλάζον./ Α! κύριε, κύριε Μαλακάση,/ ποιος τελευταίος θα γελάσει;
3 σχόλια:
OI KYBEPNHTIKOI Συνεργάτες της IWF Kατοχής EINAI Φιλόδοξα και Iδιοτελή Kαθάρματα !!!
Είναι δύο και χρόνια τώρα, από εποχής Μνημονίου και πέρα, που ο στρατός του Μνημονίου επιδεικνύει μια άνευ προηγουμένου κτηνωδία απέναντι στο λαό που βρίσκεται στο δρόμο.
Μην επαναλαμβάνουμε τα γενόμενα είναι καταγραμμένα.
Ένα σύνθημα μας έρχεται στο νου:
"ΕΛΑΣ ΕΣ ΕΣ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ"
Ο Λαός έχει κάθε δικαίωμα λαϊκής αντιβίας και πρέπει να προετοιμάζεται για αυτό με κάθε οργανωμένο τρόπο.
Απο το fb
δινουν φωτο απο παιδια που τα εχουν λιωσει στο ξυλο και Ο μεσος νοικοκυραιος κοιταει.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ ΔΕΡΝΟΥΝ ΜΑΛΑΚΑ-ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΕΑ.
Δημοσίευση σχολίου