Σάββατο 10 Μαΐου 2014

Ο σκοπός που δεν αγιάζει τα μέσα


1. Σκοπός μου σε κάθε εκλογική αναμέτρηση δεν είναι ούτε να πουλάω ούτε ν' αγοράζω. Σκοπός μου είναι, αποφεύγοντας το σύνδρομο του χαμαιλέοντα, να λέω στον άλλον ποιος ακριβώς είμαι.
2. Σκοπός μου δεν είναι να σπρώχνω τη νεότητα σαν εμπόρευμα. Μια τραβεστί που τσαλακώνεται στη Συγγρού για να ζήσει πουλώντας τα νιάτα της δεν έχει καμία απολύτως διαφορά από έναν νέο υποψήφιο πολιτικό που πουλά τη νεότητά του για ψήφους. Ας θυμηθώ ακόμη μία φορά τη φράση του Πιερ Πάολο Παζολίνι: «Ο όρος νεότητα κατέστρεψε τη νεότητα».
3. Σκοπός μου δεν είναι να συμφωνώ με την κάθε πλειοψηφία όταν εκδηλώνεται σαν χυδαιότητα.
4. Σκοπός μου δεν είναι να προσποιούμαι κάποιον άλλο παίζοντας το παιχνίδι του θεάματος. Δεν είναι να προσπαθώ να γίνω αρεστός στον καθένα που επιθυμεί να γίνω κατ' εικόνα και ομοίωσή του για μία ψήφο. Η αρχή κάθε ψύχωσης συντελείται όταν αρχίζεις να ξεχνάς αυτό που είσαι έστω και για λίγο. Σκοπός μου, όταν σου δίνω το χέρι μου, δεν είναι η επαιτεία αλλά η φιλία, μέσα στα αποτρόπαια όρια των εκλογών.
5. Σκοπός μου είναι να δω αν και ο άλλος είναι έτοιμος να κάνει χοντρό παιχνίδι. Αν θέλει να γυρίσει την πλάτη του στον αντεστραμμένο κόσμο, όπως τον περιέγραψε αναλυτικά ο Μαρξ. Αν θέλει να ψάξει για αξίες που είναι θαμμένες κάτω από τόνους δημοσιογραφικής ελαφρότητας, κάτω από ψέματα που έστω και προσωρινά ευλογούν ένα θλιβερό καθεστώς. Σκοπός μου είναι να προσλαμβάνω κάθε εκλογική σύγκρουση σαν μία μόνο στιγμή του πολιτικού παιχνιδιού. Σκοπός μου είναι και θα είναι μέρες ταραγμένες για όσους παίζουν στην πλάτη μου τα παιχνίδια τους.
6. Σκοπός μου είναι να καθρεφτιστώ μέσα στους βετεράνους του κινήματος στο ένστικτο των οποίων πιστεύω με κλειστά μάτια. Αυτοί γνωρίζουν όχι μόνο αυτό που παίζεται σήμερα, αλλά κυρίως αυτό που έρχεται: τη γενικευμένη αθλιότητα που εκπορεύεται από ένα σύστημα το οποίο δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο από το να επαναλαμβάνει με μανία τα λάθη του.
7. Σκοπός μου είναι η υπεράσπιση των δασκάλων, αυτών των «ιερέων» που άφησαν προς ώρας το στασίδι τους και βγήκαν στους δρόμους για να διαδώσουν την ελεύθερη και δωρεάν παιδεία για όλους.
8. Σκοπός μου είναι ο περιορισμός της δράσης των «μπάτσων» στην καθημερινή μας ζωή. Ξέρω πως η δράση αυτή «εκπορεύεται» από το φόβο εκείνων που αισθάνονται διαρκώς εκτεθειμένοι. Ξέρω πως αυτό συμβαίνει γιατί το κράτος που έχει φετιχοποιήσει ο πολίτης κατάφερε να αντικαταστήσει την ιδέα του θεού με αυτή του «μπάτσου». Αν δε βιαστούμε, σε λίγο θα δούμε τα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα να λατρεύονται σαν εκκλησίες, με μητρόπολή τους το κτίριο των Ματ στην Καισαριανή.
9. Σκοπός μου είναι η αναγνώριση της ποίησης ως μίας εκ των πολεμικών τεχνών. Της ποίησης που κυκλοφορεί μακριά από τους αποστειρωμένους χώρους των διανοουμένων που ανακυκλώνουν τα βιβλιοσκουπίδια τους χωρίς αιδώ. Της ποίησης ως πράξης που ανατρέπει τα αποτρόπαια όρια της Ιστορίας.

Γιώργος Κακουλίδης
Ριζοσπάστης, 22/10/2006

Δεν υπάρχουν σχόλια: