Την δεξιά του προπέλα έχασε τα ξημερώματα ταξιδεύοντας από Τζιά για Λαύριο το ακτοπλοϊκό πλοίο «AQUA SPIRIT», στο οποίο επέβαιναν 78 επιβάτες
! Πρόκειται για περιστατικό που προειδοποιεί. Η κατάσταση στις
ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που έχει διαμορφώσει η πολιτική κυβερνήσεων και
Ευρωπαϊκής Ενωσης και χαρακτηρίζεται από τα υποσυντήρητα, υπερήλικα και
λιγοστά πλοία, με τα απανωτά δρομολόγια και τη δουλειά μέχρι εξάντλησης
για τους ναυτεργάτες, απειλεί ευθέως την προστασία της ανθρώπινης ζωής
στη θάλασσα.
Το συγκεκριμένο πλοίο όταν κατάφερε με καθυστέρηση 5 ωρών να
καταπλεύσει στο λιμάνι του Λαυρίου είχε ήδη διανύσει ένα ταξίδι
«Οδύσσεια» με 10 λιμάνια, ενώ από την Κυριακή ως και χτες είχε «πιάσει» συνολικά 32
λιμάνια. Δηλαδή όλα τα νησιά των Κυκλάδων. Το πλοίο ακινητοποιήθηκε
αφήνοντας αμανάτι εκατοντάδες επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να
ταξιδέψουν με αυτό, ενώ νησιά των Κυκλάδων όπως η Ανάφη είναι άγνωστο πότε θα ξαναδούν πλοίο. Μόνο στην Ανάφη περίπου 300 επιβάτες είχαν κλείσει εισιτήρια με το «AQUA SPIRIT» για Σαντορίνη.
Το πλοίο ανήκει στην εταιρία ΝΕΛ, η οποία μόνο για το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», έχει εισπράξει από το Δεκέμβρη του 2013 μέχρι το Φλεβάρη του 2014 ακριβώς 1.007.868 ευρώ σαν επιδότηση για δρομολόγια στη λεγόμενη άγονη γραμμή! Για άλλο πλοίο της, το «AQUA JEWEL», πληρώθηκε με 1.068.859 ευρώ.
Παρ' όλα αυτά, έχει τους ναυτεργάτες σε όλα της τα πλοία πάνω από 6
μήνες απλήρωτους, ενώ τα πλοία της παρουσιάζουν συχνές βλάβες και
προβλήματα που βοούν για την ελλειπή συντήρηση.
Ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου»
Σε ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση Νοτίου Αιγαίου», με αφορμή το γεγονός, τα ανεκτέλεστα δρομολόγια του πλοίου και τους απλήρωτους ναυτεργάτες, επισημαίνει τα εξής:
1. Η μηχανική βλάβη στο πλοίο «ΑΚΟΥΑ ΣΠΙΡΙΤ» και η,
σύμφωνα με καταγγελίες, μη καταβολή δεδουλευμένων στο ίδιο πλοίο όπως
και στο αδελφό «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ» της ίδιας εταιρείας, αναδείχνουν τα σοβαρά
ζητήματα κάλυψης συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών, ειδικά αυτών της
λεγόμενης «άγονης γραμμής» ακόμα και στην κορύφωση της τουριστικής
περιόδου. Προδιαθέτουν μάλιστα για τα καλύτερα τον χειμώνα για τους
μόνιμους κατοίκους.
2. Δεκατρία χρόνια μετά την «απελευθέρωση»,
απλήρωτοι εργαζόμενοι , υποσυντήρητα πλοία που κινούνται συνεχώς
προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα καλοκαιρινά κέρδη, διαρκώς μεγαλύτερες
απαιτήσεις για κρατικές επιδοτήσεις με δημόσιο χρήμα, και πανάκριβα
εισιτήρια, αναδείχνουν τα καλά της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας που
εφάρμοσαν και διαφήμισαν εν χορώ οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, η Ευρωπαϊκή
Ενωση καθώς και τα λοιπά κόμματα του ευρω - μονόδρομου με πρωτεργάτη τον
ΣΥΡΙΖΑ.
3.Το ΚΚΕ και η «Λαϊκή Συσπείρωση»,
από την πρώτη στιγμή είπαν την μοναδική αλήθεια που κρύβουν με
επιμέλεια όσοι, «φιλελεύθεροι» ή «αριστεροί» προσκυνάνε την ( υγιή ή μη)
καπιταλιστική αγορά : η κατάσταση της ακτοπλοΐας για τους νησιώτες και
ειδικότερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα - παραθεριστές και μόνιμους κατοίκους
- αλλά και τους ναυτεργάτες θα χειροτερεύει όσο η ακτοπλοΐα θα
παραμένει στα χέρια των ακτοπλόων εφοπλιστών, όσο θα εφαρμόζονται με
ευλάβεια οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
4. Μοναδική λύση για τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι ο αγώνας για τα όσα προτείνει το ΚΚΕ και η «Λαϊκή Συσπείρωση»: ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών,
που στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές
ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον
αντίστοιχο Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στα πλαίσια του
κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν να δώσουν απάντηση στον
ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλουν οι εφοπλιστές - ειδικά τον χειμώνα -
και να βοηθήσουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών.
1 σχόλιο:
Zήτω η ιδιωτική πρωτοβουλία. Να γιατί ο ιδιωτικος τομέας με τις επιχειρησεις του θα σώσουν την Ελλάδα.
Δημοσίευση σχολίου