Επίθεση
με ψεύδη στο Δήμο Πατρέων έκανε τοπική ιστοσελίδα σχετικά με τις
αποφάσεις του Πολιτιστικού Οργανισμού της πόλης για τις εκθέσεις που
φιλοξενούνται στην πόλη. Το ρυπαρό δημοσίευμα κατηγορεί ψευδώς το Δήμο
Πατρέων για επιβάρυνση των δημοτών από τη λειτουργία των δύο εκθέσεων
ενώ με αφορμή το περιεχόμενο των εκθεμάτων, καταφεύγει σε
αντικομμουνισμό και επιτίθεται ονομαστικά στους καλλιτέχνες -
δημιουργούς!
Σε δελτίο Τύπου ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων αναφέρει:
«Ο Πολιτιστικός Οργανισμός, από το Σεπτέμβρη του 2014
έως σήμερα, έχει φιλοξενήσει δεκάδες εκθέσεις, ατομικές και ομαδικές,
κυρίως ντόπιων καλλιτεχνών, στους εκθεσιακούς χώρους που διαθέτει ο
Δήμος, συνεπώς εάν οι συντάκτες του θέματος έμπαιναν στον κόπο, θα
διαπίστωναν πως οι δράσεις του Δήμου δεν έχουν ως κριτήριο την κομματική
και ιδεολογική ταυτότητα κανενός.
Σε ό,τι αφορά τις αναφορές -σε άρθρο- στα κριτήρια με
τα οποία φιλοξενήθηκε η ατομική έκθεση του ζωγράφου Τάκη Βαρελά,
θυμίζουμε πως αυτή έγινε με ομόφωνη απόφαση στο ΔΣ του Πολιτιστικού
Οργανισμού. Τα μόνα έξοδα που έγιναν ήταν για εκτύπωση καταλόγου που
δινόταν δωρεάν και εξαντλήθηκε λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας.
Θυμίζουμε, δε, πως στο πλαίσιο της έκθεσης διοργανώθηκαν παράλληλες
εκδηλώσεις που παρακολούθησε πλήθος κόσμου δωρεάν -όπως η συναυλία με
την γνωστή κιθαρίστρια Εύα Φάμπα, κόρη του Δημήτρη Φάμπα.
Συνεπώς, αποτελεί χυδαίο ψέμα αυτό που γράφεται για προσωπική αμοιβή στον καλλιτέχνη.
Άλλωστε, αν κάποιοι δεν διαθέτουν ρηχή μνήμη, θα
έπρεπε να γνωρίζουν πως δεν είναι η πρώτη φορά που φιλοξενείται ατομική
έκθεση εν ζωή εικαστικού στην Πινακοθήκη.
Τα όσα στο ίδιο ηλεκτρονικό δημοσίευμα αναφέρονται,
σχετικά με την έκθεση "Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση", η οποία
φιλοξενείται στην Αγορά Αργύρη, ο Πολιτιστικός Οργανισμός υπενθυμίζει
πως πρόκειται για διακόσια εκθέματα από την Εθνική Πινακοθήκη, το
Μουσείο Μπενάκη, τη Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας, των Ιωαννίνων και
πολλά άλλα ιδρύματα.
Δηλαδή, την έκθεση απαρτίζουν έργα καλλιτεχνών με
τεράστια προσφορά, μέσα από τα οποία καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό η
πορεία της εικαστικής τέχνης στην Ελλάδα (Καπράλος, Τάσσος, Κατράκη,
Στεφανίδης, Σεμερτζίδης, Μακρής, Μακρή, Σπαθάρης κ.ά.).
Ουσιαστικά, πέρα από την εικαστική αξία των εκθεμάτων
και ο πιο αμύητος αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για πραγματική κιβωτό
διαφύλαξης της ιστορικής μνήμης, η οποία παραμένει πάντα επίκαιρη,
ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου οι πολίτες βιώνουν για μια ακόμα φορά την
αδικία και την εξαθλίωση.
Τα όσα αναφέρονται για το κόστος της έκθεσης, αυτό
αφορούσε μόνο την κάλυψη των δαπανών για τη μεταφορά των έργων
(περιλαμβάνει τη συγκέντρωσή τους από δεκάδες χώρους), τα ασφάλιστρα (τα
συγκεκριμένα έργα πέρα από μεγάλη αισθητική και ιστορική αξία, έχουν
και μεγάλη χρηματική αξία).
Να σημειωθεί δε πως οι κατάλογοι διακινούνται με το
συμβολικό ποσό των 5 ευρώ, εξισορροπώντας έτσι το κόστος εκτύπωσης. Οι
εμπνευστές του γεμάτου ανακρίβειες θέματος που αναρτήθηκε στη
συγκεκριμένη ιστοσελίδα, αρκούσε ν' ανατρέξουν στο πρόσφατο παρελθόν για
να δουν χρυσοπληρωμένες εκθέσεις με λίγες δεκάδες επισκέπτες.
Τέλος, είναι τέτοιο το μέγεθος της εμπάθειας όσων
εργάστηκαν για να παραχθεί το συγκεκριμένο ρυπαρό δημοσίευμα, που
αναρωτιόμαστε: Κομματική απόβαση έκανε ο Καμίνης στο Δήμο της Αθήνας,
όταν συνδιοργάνωσε την ίδια έκθεση με το Εικαστικό Επιμελητήριο Ελλάδος;
Όσο δε για την παρουσία ή μη, φιλότεχνων και
καλλιτεχνών στα εγκαίνια, οι εκατοντάδες Πατρινοί και οι δεκάδες
εικαστικοί (μεταξύ αυτών και η κόρη της σπουδαίας Βάσως Κατράκη), που
παρευρίσκονταν χτες στα εγκαίνια της έκθεσης, δίνουν νέα πνοή και
ζωντάνια στους χώρους των εκθέσεων.
Θα συμβουλεύαμε δε τους συντάκτες του συγκεκριμένου
άρθρου να παρατηρήσουν καλά στο υλικό που τους έχει σταλεί, γιατί μεταξύ
των όσων έδωσαν το "παρών" στα εγκαίνια της έκθεσης υπάρχουν και
πρόσωπα τα οποία κατ’ επανάληψη έχουν οι ίδιοι προβάλει για το έργο και
την προσφορά τους στις τέχνες και τον πολιτισμό.
Επειδή βγάζουν σπυράκια όταν ακούν τις λέξεις εργάτες
και λαός και ειρωνεύονται την επαφή του απλού καθημερινού ανθρώπου με
τα έργα τέχνης, καλούμε το λαό και ειδικά τη νεολαία της Πάτρας να
επισκεφτεί την έκθεση, ώστε να διαπιστώσει από κοντά την αξία αυτών των
έργων τέχνης. Τιμή μας να φιλοξενείται τέτοια έκθεση στην Πάτρα.
Όσο για τους φανερούς και κρυφούς συντάκτες του συγκεκριμένου λιβελογραφήματος, έχουμε να σχολιάσουμε: κρίμα και ντροπή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου