Αγαπητέ Γιώργο, σπανίως απευθύνομαι γράφοντας σε δεύτερο πρόσωπο υπό μορφήν ανοικτής επιστολής προς κάποιον, αλλά σήμερα, ας κάνουμε μιάν εξαίρεση, χάριν μιας παλιάς… (εκ των πραγμάτων) σχέσης αφ’ ενός μεταξύ ενός καλλιτέχνη κι ενός σχολιαστή, αφ’ ετέρου μεταξύ δύο φίλων, έστω πρώην φίλων. Αν είμαστε πρώην φίλοι, διότι, όσο κι αν χώρισαν οι δρόμοι μας (όταν οι φίλοι δεν τροφοδοτούν τη φιλία τους, η σχέση τους χλωμιάζει) ορισμένες πέτρες, απ’ αυτές που θεμελιώνουν οι άνθρωποι τα σπίτια τους, παραμένουν στη θέση τους – και, με τα χρόνια, ........ γίνονται ιερές.
Εξακολουθώ λοιπόν να πιστεύω, αγαπητέ μου Γιώργο, όπως κι εκατομμύρια άλλοι Ελληνες, ότι «έχεις πια εγγραφεί στην πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, ότι έχεις κοσμήσει τα ελληνικά γράμματα», όπως είχε η ταπεινότης μου την τιμή να δηλώσει για σένα, όταν ρωτήθηκε από καλούς ανθρώπους, θεράποντες της ιστορίας μας – πες τους καταγραφείς, συναξαριστές, «Αλεξανδρινούς», έρχεται απ’ τα πολύ παλιά η σκούφια του γένους μας – πες τον λαό, πολίτες, συμπατριώτες σου.
Στενοχωρήθηκα με όσα έπαθες στο Ιλιον.
Στενοχωρήθηκα όμως ακόμα περισσότερο με όσα άρχισες μετά να δηλώνεις.
«Δυστυχώς υπάρχει και φασισμός στη χώρα μας» είπες! Κι έχεις δίκιο! Είναι φασισμός να πάει το μεροκάματο στα 427 διά 25 ίσον 17 Ευρώ την ημέρα.
Είναι βία ή μάλλον βιασμός να είναι ο ένας στους δύο νέους άνεργος.
Το κόψιμο της σύνταξης του παππού και της γιαγιάς, το βαρύ χαράτσι που πρέπει να πληρώνουν ο πατέρας και η μάνα, τα νηστικά παιδιά στα χωρίς βιβλία σχολεία, όλα αυτά κι άλλα πολλά που έχουν βυθίσει τα περισσότερα ρωμέικα σπίτια σε βαθειά κατάθλιψη, ίσως να μην έχουν να κάνουν με τον φασισμό των μελανοχιτώνων, αλλά έχουν οπωσδήποτε να κάνουν με τον φασισμό των καπιταλιστών (όχι μόνον των τοκογύφων, αλλάόλων).
Και βεβαίως, με τον φασισμό του πολιτικού προσωπικού που τους υπηρετεί, βάζοντας τα επιτόκια πάνω απ’ τους ανθρώπους – ανάμεσά τους, νομίζω, και η Αννα. Ή μήπως δεν ψήφισε κι αυτή το Μνημόνιο.
Θα μου πεις ότι εσύ δεν ψήφισες το Μνημόνιο, όπως ότι ούτε έχεις ψηφίσει ποτέ σου ΠΑΣΟΚ. Και πάλι δίκιο έχεις! Ούτε κι εγώ, εμένα όμως δεν με έχουν γιαουρτώσει -τουλάχιστον όχι ακόμα- γιατί;
(Βεβαίως, μηδένα προ του τέλους μακάριζε – αν κάποια στιγμή υποστώ κι εγώ, στο μέτρο του γραφία, την αποδοκιμασία των συμπολιτών μου, θα προσπαθήσω να καταλάβω το γιατί) – Ομως τι σ’ τα λέω όλα αυτά, τα ξέρεις.
Στο σημείο αυτό να ξεκαθαρίσω ότι προσωπικώς είμαι κατά των γιαουρτιών και της μούντζας, όπως είμαι κι εναντίον της (χρήσιμης στην εξουσία) βίας των μπαχαλάκηδων, αυτών που καίνε το βιβλιοπωλείο του κ. Γεωργιάδη(και τον «βγάζουν» έτσι βουλευτή) ή αυτών (των ίδιων) που διαλύουν τις διαδηλώσεις στέλνοντας ξανά και ξανά τον κόσμο σπίτι του τριάντα χρόνια τώρα.
Ομως, αγαπητέ μου Γιώργο, δεν είμαι κατά της βίας γενικώς, πιστεύω, όπως κι εσύ άλλωστε, ότι ενίοτε «η βία είναι η μαμή της Ιστορίας» και πάντως είμαι οπωσδήποτε υπέρ της δημόσιας αποδοκιμασίας – τη βρίσκω πολύ δημοκρατική: Ιδιαιτέρως όταν διατυπώνεται με παρρησία και σθένος – αρχαίο κουσούρι κι αυτό, από όταν οι Αθηναίοι, ας πούμε, πέταγαν ζαρζαβατικά στους τραγωδούς ή τους κωμωδιογράφους αν έγραφαν «πατάτες» ή γιούχαραν (επίσης μετά ζαρζαβατικών, πριν να τους εξορίσουν) όσους πολιτικούς διαπίστωναν οι πολίτεςότι προσπαθούσαν αν τους εξαπατήσουν.
Μερικές φορές οι πολίτες έκαναν λάθος – αλλά έτσι είναι η δημοκρατία, ένα τσαχπίνικο πολίτευμα που κάνει μεν λάθη, προσπαθεί όμως μερικές φορές τουλάχιστον να τα διορθώσει.
Έχεις λοιπόν για μιαν ακόμα φορά δίκιο, όταν επικαλείσαι τη Δημοκρατία, παρ’ ότι δεν αντιστέκεσαι σε όσους τώρα την καταλύουν κουρελιάζοντας το Σύνταγμά της, υπαγάγοντας τη χώρα σε Καθεστώς Κατοχής, και καθιστώντας την Ελλάδα εκ νέου Φόρου Υποτελή.
Όμως, κι αυτά τα ξέρεις, δεν χρειάζεται να σου τα υπενθυμίσω εγώ, ούτε μεταξύ μας χωράνε δοκησισοφίεςπερί Χούντας, αυτές άφησέ τες για τις μαζορέτες και τα ντόμπερμαν του συστήματος που παθαίνουν ιερή φρίκη με τους «αγανακτισμένους» είτε πολίτες στο Σύνταγμα είτε θεατές στην Επίδαυρο, αλλά δεν λένε λέξη για τα βάσανα του κόσμου (αυτά που τον έκαναν και τον κάνουν «αγανακτισμένο»).
Τα ίδια παπαγαλάκια έχουν βγάλει τον σκασμό για τους Δυνατούς – πες τους νταβατζήδες, λαμόγια, φοροφυγάδες, αεριτζήδες.
Αυτοί τη δουλειά τους κάνουν, υπέρ των αφεντικών τους και ουδέν ακούουν, εσύ όμως, έναςκαλλιτέχνης, πρόμαχος συχνά του λαού, σίγουρα ακούς τη βοή των επερχομένων.
Όταν όμως, παλιέ μου φίλε, ενώ ακούς τη βοή των επερχομένων εσύ σιωπάς, κραυγές, αιτιάσεις και μεγάλες φωνές των απελπισμένων θα λάβεις ως απάντηση.
Δεν θα σου έλεγα, «Γιώργαρε» των καλύτερων μας χρόνων, να σκύψεις το κεφάλι με σεβασμό μπροστά σε αυτούς που σε γιαούρτωσαν επειδή εσύ τους όπλισες το χέρι (δεν είμαστε δε και Χριστιανοί να πάμε να τους πλύνουμε τα πόδια), ούτε να στρέψεις και το άλλο μάγουλο, θα σου έλεγα όμως -αν μου το επιτρέπεις- να κλείσεις το στόμα σου και να ανοίξεις τα αυτιά σου. Για λίγο.
Έτσι σαν σε προσευχή στους ποιητές που έχεις τραγουδήσει κι αποδίδοντας, με ενός (μεγάλου) λεπτού σιγή,τιμές στους πληβείους για τους οποίους έχεις τραγουδήσει.
Ώστε, όταν ανοίξεις ξανά το στόμα σου να ανοίξουν ξανά και οι άνθρωποι τα αυτιά τους να σε ακούσουν κι όχι το στόμα τους για να σε αποπάρουν.
Μάλιστα με λέξεις βαρειές.
Ξέρω, και τελειώνω με αυτό, ότι ξέρεις κι εσύ πως δεν πρόκειται για «οργανωμένες μειοψηφίες» κι άλλακαταγέλαστα∙ τα ίδια μας τα έργα βλέπουμε κάθε μέρα που μας κάνουν τη χάρη οι θεοί να ξυπνάμε το πρωί, τα ίδια, που, αν κλείσουμε μπροστά τους τα μάτια, θα αρχίσουν να μας κρατάνε ξάγρυπνους τη νύχτα – με τις «καλές κυράδες», όπως αποκαλούσαν τις Ερινύες οι αρχαίοι, να λεηλατούν την ψυχή μας…
Με την αγάπη μου, Σ.
http://newspressagrinio.blogspot.com/
12 σχόλια:
Πολυ καλος!!!!
Eδω εχουμε μια πληρη μεταστροφη ενος ανθρωπου...
Ισως επειδη τα συμφεροντα του μεταβληθηκαν...
Απο το ενα στρατοπεδο..Στο αλλο...
Και τις φτηνες δικαιολογιες, για μεταστροφη...
Δυστυχώς ο Στάθης έχει την ίδια στάση με το τμήμα της αριστεράς, που έχει οδηγήσει και οδηγεί "αγανακτισμένους" να πετάνε γιαούρτια, ακόμα και να στρέφονται στον φασισμό. Μιλώντας και αυτός για υπό κατοχή και φόρου υποτελή Ελλάδα, καλλιεργεί τον εθνικισμό και αποπροσανατολίζει από την πραγματικότητα. Αλήθεια πότε και ποιος κατέλαβε την Ελλάδα και με πιο τρόπο; Πρέπει να αισθάνονται "φόρου υποτελείς" και οι τραπεζίτες και οι μεγαλοβιομήχανοι και οι εφοπλιστές και ο Κος Βενιζέλος με τα 2,7 εκατομμύρια καταθέσεις και ο Κος Νταλάρας με την τεράστια περιουσία; Όλοι αυτοί βρίσκονται σε αρμονική συνεργασία με τους ομόλογούς τους της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται υπό κατοχή και είναι φόρου υποτελείς στην αστική εξουσία, στη πλουτοκρατία, αυτός είναι ο εχθρός τους. Η αριστερά που καλλιεργεί έστω και έμμεσα τον εθνικισμό είναι επικίνδυνη.
Για να πω την αλήθεια δεν ξέρω ποιος είναι περισσότερο επικίνδυνος, ο Νταλάρας ή ο Στάθης;
ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΕ και μαχαίρη καλημέρα.
Καλή δύναμη!
Cos καλημέρα.
Δεν ξέρω αν κρίνεις το συγγραφέα γενικότερα, από το συγκεκριμένο κείμενο όμως, κατά τη γνώμη μου, δεν βγαίνουν τέτοια συμπεράσματα. Είσαι υπερβολικός τουλάχιστον, να τον ταυτίζεις με τον... Νταλάρα (!!!).
Γράφει:
"ίσως να μην έχουν να κάνουν με τον φασισμό των μελανοχιτώνων, αλλά έχουν οπωσδήποτε να κάνουν με τον φασισμό των καπιταλιστών (όχι μόνον των τοκογύφων, αλλάόλων)."
"Και βεβαίως, με τον φασισμό του πολιτικού προσωπικού που τους υπηρετεί, βάζοντας τα επιτόκια πάνω απ’ τους ανθρώπους – ανάμεσά τους, νομίζω, και η Αννα. "
"δεν είμαι κατά της βίας γενικώς, πιστεύω, όπως κι εσύ άλλωστε, ότι ενίοτε «η βία είναι η μαμή της Ιστορίας»"
"δεν αντιστέκεσαι σε όσους τώρα την καταλύουν (σημ. τη δημοκρατία) κουρελιάζοντας το Σύνταγμά της, υπαγάγοντας τη χώρα σε Καθεστώς Κατοχής, και καθιστώντας την Ελλάδα εκ νέου Φόρου Υποτελή."
"Τα ίδια παπαγαλάκια έχουν βγάλει τον σκασμό για τους Δυνατούς – πες τους νταβατζήδες, λαμόγια, φοροφυγάδες, αεριτζήδες."
Ξεκάθαρες απόψεις, δεν νομίζω να χωράει παρερμηνεία.
Αλήθεια δεν ξέρεις ποιος είναι πιο "επικίνδυνος", ο Νταλάρας ή ο... Στάθης;
Δηλαδή τι θέλεις να μας πεις;
Πας μη κομμουνιστής... βάρβαρος;;;
Ήμαρτον!
Οικοδόμε καλημέρα,
δεν εννοώ σε καμία περίπτωση πας μη κομμουνιστής βάρβαρος, άλλωστε ο συγγραφέας ανήκει στον κομμουνιστικό ή έστω αριστερό χώρο. Πιστεύω όμως ότι κριτική με εκφράσεις του τύπου "δεν αντιστέκεσαι σε όσους τώρα την καταλύουν (σημ. τη δημοκρατία) κουρελιάζοντας το Σύνταγμά της, υπαγάγοντας τη χώρα σε Καθεστώς Κατοχής, και καθιστώντας την Ελλάδα εκ νέου Φόρου Υποτελή", καλλιεργείται ένας εθνικισμός και μεθαύριο που το "αυγό" θα έχει κατά πως φαίνεται γιγαντώσει, θα ψάχνει πάλι η αριστερά να καταλάβει τι συνέβη. Αν η αριστερά θέλει να "διαβάζει" την σημερινή κατάσταση ως κατοχή και υποτέλεια, κατά την άποψή μου, διαπράττει μεγάλο και επικίνδυνο λάθος.
Πολύς λόγος τελικά για τον για το Γιωργάκη Νταράλα, τα κατάφερε να γίνει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Θα επισκεφθεί και τη δικιά μας γειτονιά, τσάμπα θέαμα, σπεύσατε, δύσκολοι καιροί. Αγαπητέ Στάθη δε μας περισσεύουν ούτε τα ραδίκια, είπαμε «Αποχή», μακριά κι’ αλάργα. Γενικά πάντως Στάθη μου καλά του απλώνεις του κυρίου τον τραχανά, βάλτου λίγο πιπεράκι παραπάνω να τον κάψει μια στάλα ακόμη, μπας κι’ αποφασίσει να βαρέσει σιωπητήριο. Του την έχει βαρέσει του εν λόγω καλλιτέχνη με τη φιλανθρωπία (δωρίζει τη φωνή του στο κοινό, δεν ξέρω για τα φράγκα του), πριν όμως αραδιάσει όλες αυτές τις αρλούμπες γιατί δε σκέφτηκε να κάνει μια συναυλία υπέρ του αγώνα των Χαλυβουργών;
@Cos:
Καλησπέρα. Δεν διαφωνώ σε όσα γράφεις περί εθνικισμού και κινδύνων που απορρέουν από αυτόν. Στο κείμενο του Στάθη δεν διάβασα κάτι τέτοιο. Αυτό που εισπράττω από το:
"δεν αντιστέκεσαι σε όσους τώρα την καταλύουν (σημ. τη δημοκρατία) κουρελιάζοντας το Σύνταγμά της, υπαγάγοντας τη χώρα σε Καθεστώς Κατοχής, και καθιστώντας την Ελλάδα εκ νέου Φόρου Υποτελή"
είναι πως αναφέρεται στην συγκυβέρνηση για την υπερψήφιση αντισυνταγματικών νομοσχεδίων, εν μια νυκτί, χρησιμοποιώντας συνταγματικά τεχνάσματα (βλέπε και άκου ομιλίες Βενιζέλου ή προκλητικές "απαντήσεις" του σε ανάλογες καταγγελίες ΚΚΕ ή ΣΥΡΙΖΑ), ή και απροκάλυπτα, σε ότι αφορά τη διαδικασία ψήφισης των μνημονίων κλπ. , θέτοντας υπό την «κατοχή» των τοκογλύφων τις επόμενες γενιές, επ’ αόριστο.
Γράφεις στο προηγούμενο σχόλιό σου:
«Οι εργαζόμενοι βρίσκονται υπό κατοχή και είναι φόρου υποτελείς στην αστική εξουσία, στη πλουτοκρατία, αυτός είναι ο εχθρός τους.»
Θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σου, όμως η κατάσταση σήμερα δεν είναι. Έχουν αλλάξει πολλά απ’ ότι 1,2,3 ή περισσότερα χρόνια πριν που πάλι ο εχθρός του εργάτη ήταν η πλουτοκρατία. Επιγραμματικά αναφέρω την αφαίρεση με ρυθμούς τσουνάμι εργασιακών δικαιωμάτων, δημοκρατικών ελευθεριών, περιορισμό ελεύθερης έκφρασης παντού κλπ.
Σε αυτά «βλέπω» να αναφέρεται και όχι σε ξένους καταχτητές ο Στάθης, που και εμένα φυσικά αυτό δεν με εκφράζει (η… ξένη «μπότα του καταχτητή» κλπ).
Καλή δύναμη!
Scorpion49 καλησπέρα.
Όσο περνάει ο καιρός γίνεται προκλητικότερος. Αντί να ντραπεί, θέλει να βγει κι από πάνω.
Πολύ καλή η ιδέα σου, να κάνει συναυλία υπέρ των χαλυβουργών απεργών.
Έξω από την πύλη του εργοστασίου κιόλας...
Καλή δύναμη!
Οικοδόμε καλησπέρα,
δεν έχω αντίρρηση στα λεγόμενα σου με μια επισήμανση: "η αφαίρεση με ρυθμούς τσουνάμι εργασιακών δικαιωμάτων, δημοκρατικών ελευθεριών, περιορισμό ελεύθερης έκφρασης παντού κλπ." δεν γίνεται από τους ξένους, γίνεται από την ντόπια πλουτοκρατία. Αν δεν ήθελαν οι Έλληνες καπιταλιστές να γίνουν όλα αυτά ΔΕΝ θα είχαν γίνει, θα είχαν ακολουθήσει από το 2009 άλλη πολιτική (και εννοώ άλλη πολιτική στα πλαίσια του αστικού συστήματος, η πολιτική που ακολούθησαν είχε άλλους στόχους από την αρχή και όχι το χρέος).
Όσο για τα υπόλοιπα, είναι θέμα ερμηνείας. Η δική μου ίσως να είναι επηρεασμένη και από προηγούμενες θέσεις του συγγραφέα.
Καλή δύναμη και σε σένα.
@Cos:
Φυσικά, για τους Έλληνες καπιταλιστές μιλάω κι εγώ και για την ορντινάντζα τους συγκυβέρνηση. Σου το έγραψα και στο προηγούμενο σχόλιό μου, ίσως δεν το πρόσεξες:
"αναφέρεται στην συγκυβέρνηση για την υπερψήφιση αντισυνταγματικών νομοσχεδίων, εν μια νυκτί, χρησιμοποιώντας συνταγματικά τεχνάσματα (βλέπε και άκου ομιλίες Βενιζέλου ή προκλητικές "απαντήσεις" του σε ανάλογες καταγγελίες ΚΚΕ ή ΣΥΡΙΖΑ), ή και απροκάλυπτα, σε ότι αφορά τη διαδικασία ψήφισης των μνημονίων κλπ. , θέτοντας υπό την «κατοχή» των τοκογλύφων τις επόμενες γενιές, επ’ αόριστο. "
Σωστή η επισήμανσή σου και μάλιστα αυτό που γράφεις:
"θα είχαν ακολουθήσει από το 2009 άλλη πολιτική (και εννοώ άλλη πολιτική στα πλαίσια του αστικού συστήματος, η πολιτική που ακολούθησαν είχε άλλους στόχους από την αρχή και όχι το χρέος)."
είναι έτσι ακριβώς όπως το έγραψες.
Αυτή η πολιτική -που δεν έχει στόχο φυσικά το χρέος- είναι που έκανε πολλούς (ανάμεσά τους και θετικά μυαλά)να μιλάνε για "προδότες" πολιτικούς. Κάτι που βέβαια με βρίσκει αντίθετο, γιατί αυτοί οι πολιτικοί ποτέ δεν ήταν με το λαό για να τον προδώσουν τώρα.
Καλή δύναμη!
Δημοσίευση σχολίου