"Δεν σας το λέω για να με λυπηθείτε ούτε για να σας τρομάξω, αλλά εδώ
και χρόνια έχω τη συνήθεια να διαβάζω κάθε μέρα τον «Ριζοσπάστη».
Αρχικά, ξεκίνησα να τον διαβάζω για λόγους επαγγελματικούς: «Ας δούμε τι
λένε κι αυτοί».
Με τον καιρό, όμως, ιδίως καθώς σιγά σιγά έμαθα να μεταφράζω στα ελληνικά το ιδιότυπο γλωσσικό ιδίωμα στο οποίο γράφεται η εφημερίδα, άρχισα να το διασκεδάζω. Η καθημερινή ανάγνωση του «Ριζοσπάστη» απέκτησε μεγάλο ανθρωπολογικό ενδιαφέρον για μένα. Εγινε, κατά κάποιο τρόπο, το παράθυρο μέσα από το οποίο μπορώ να παρακολουθώ τη ζωή μιας ιδιόρρυθμης θρησκευτικής σέκτας, που μάλλον δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο και αγωνίζεται να μένει προσκολλημένη στο παρελθόν. Σαν να παρακολουθείς τη ζωή των Εϊμις (Amish).
Με τον καιρό, όμως, ιδίως καθώς σιγά σιγά έμαθα να μεταφράζω στα ελληνικά το ιδιότυπο γλωσσικό ιδίωμα στο οποίο γράφεται η εφημερίδα, άρχισα να το διασκεδάζω. Η καθημερινή ανάγνωση του «Ριζοσπάστη» απέκτησε μεγάλο ανθρωπολογικό ενδιαφέρον για μένα. Εγινε, κατά κάποιο τρόπο, το παράθυρο μέσα από το οποίο μπορώ να παρακολουθώ τη ζωή μιας ιδιόρρυθμης θρησκευτικής σέκτας, που μάλλον δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο και αγωνίζεται να μένει προσκολλημένη στο παρελθόν. Σαν να παρακολουθείς τη ζωή των Εϊμις (Amish).
Οι ομοιότητες του κόσμου που προβάλλει μέσα από τον «Ριζοσπάστη» και της θρησκείας είναι εμφανείς. Κατ’ αρχάς, κάθε μέρα η εφημερίδα γράφει τα ίδια και με τον ίδιο τρόπο πάντα. Πρόκειται για έναν κόσμο από τον οποίο έχει αποκλεισθεί τελείως το στοιχείο της έκπληξης: ξέρεις κάθε μέρα τι θα ακούσεις από το ΚΚΕ, όπως ακριβώς ξέρεις τι θα ακούσεις στην εκκλησία τη Μεγάλη Εβδομάδα. Επειτα είναι η στρυφνή μαρξιστική γλώσσα -εξίσου απροσπέλαστη για τους αμύητους με την ελληνιστική κοινή των Ευαγγελίων στις μέρες μας. Διανθίζεται δε από περίεργες ή ασυνήθιστες εκφράσεις (π.χ., «λυκοσυμμαχία», «μπούσουλας», «λιανίζω», «η λαϊκή οικογένεια» κ.ά.), οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κόρον, ίσως επειδή κατά την πεποίθηση του ΚΚΕ ανταποκρίνονται στο γλωσσικό ήθος του εργάτη. Τέλος, είναι οι απερίγραπτες φάτσες: όλες ίδιες! Δεν έχει σημασία αν ο ένας έχει μουστάκι και ο άλλος φαλάκρα. Κάτι συμβαίνει στα έγκατα αυτού του κόσμου, με αποτέλεσμα οι φυσιογνωμίες να γίνονται ίδιες. Οπως, δηλαδή, με τις αγιογραφίες της ορθόδοξης παράδοσης. Τα σύμβολα κάνουν, λ.χ., τον τάδε άγιο να διαφέρει από τον δείνα -η φάτσα είναι πάντα η ίδια.
Υπό το πρίσμα αυτό, δεν μου προξενεί κατάπληξη η ανακοίνωση του ΚΚΕ
ότι οι ευρωβουλευτές του δεν πρόκειται να ενταχθούν σε καμία από τις
ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά θα μείνουν μόνοι τους. Γι’
αυτούς, είναι η λογική επιλογή. Τι να τον κάνεις τον κόσμο, άμα έχεις
βρει τον Θεό;"
Στέφανος Κασιμάτης - Καθημερινή, 5/6/2014.
5 σχόλια:
Αλήθεια κύριε Κασιμάτη μας; Σας φαίνονται περίεργες και ασυνήθιστες εκφράσεις η “λυκοσυμμαχία”, “λαΪκή οικογένεια”, “μπούσουλας” “λιανίζω”; Ε, να, κύριε Κασιμάτη μου αυτά μας κάνει ο “Ριζοσπάστης”. Κι εγώ του το λέω. Γράψ' τα άνθρωπέ μου (τρόπος του λέγειν ) σε μια πρόταση να τα καταλάβουν και αυτοί που αναγκαστικά σε διαβάζουν κι ας βγάζουν σπυράκια.
Π.χ. “ Η λυκοσυμμαχία αφεντικών όπως οι εφοπλιστές έχουν ως μπούσουλα να λιανίσουν την λαϊκή οικογένεια για να βγάζουν όσο περισσότερα κέρδη.” Βάλε ρε Ριζοσπάστη και λέξεις που καταλαβαίνουν κονδυλοφόροι όπως ο κ. Κασιμάτης. (αφεντικό, εφοπλιστής, περισσότερα κέρδη). Τα λέω καλά κύριε Κασιμάτη μας;
Σοφία
΄Οσο για τις φάτσες αχχχ πόσο δίκιο έχετε κύριε Κασιμάτη μου. ΄Ολες ίδιες κι απαράλλαχτες. Ναι, μεν με τίμιο πρόσωπο και καθαρά μάτια αλλά τι να το κάνεις; Λες και ήρθαν να φωτογραφηθούν με τα ρούχα της δουλειάς..Βάλε άνθρωπέ μου μια κρέμα ημέρας, ένα αντηλιακό, μια μπριζόλα στο πρόσωπο όπως έκανε κι ο συγχωρεμένος ο Κωνσταντάρας -καλή του ώρα εκεί που βρίσκεται- να γίνει φράπα το μάγουλο... Να μπορείς να πας κι εσύ στα σαλόνια των αφεντικων του κ. Κασιμάτη ως σκυλάκι του καναπέ ρε αδερφέ.... Μπααα κύριε Κασιμάτη μας δεν με ακούνε. Προτιμάνε τα κουτουκάκια και τα σωματεία παρά τα σαλόνια σας. Αγύριστα κεφάλια κύριε Κασιμάτη μου. Εσείς κύριε Κασιμάτη μου που δείχνετε να το κατέχετε το πράγμα μήπως να τους λέγατε ότι για το κούρεμα στα αποθεματικά των ταμείων ή των νοσοκομείων δε φταίει το κουρεμα του χρέους προς οφελος των αστών αλλά το κούρεμα της κυριας Παπαρήγα προς όφελος της συνοικιακής της κομμώτριας; Μήπως και τους πείσετε. Ξέρω γω....
Οικοδόμε καλημέρα.
Ο φασίστας που έγραψε το παραπάνω άρθρο είχε γράψει και πριν 20 περίπου μήνες και αυτό:
http://www.kathimerini.gr/731901/opinion/epikairothta/arxeio-monimes-sthles/h-eykairia-ths-xryshs-ayghs-gia-th-dhmokratia
Άρα στο ερώτημα σου θα απαντήσω το δεύτερο...ΑΝΙΑΤΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Νίκος
Αλλά κύριε Κασιμάτη μας κάτι δεν μπορώ να καταλάβω. Αφού το ΚΚΕ είναι ολομόναχο στον κόσμο -είμαστε μόνοι σαν το λεμόνι- κι αφού αποτελούμε μια σέχτα που κανείς δεν καταλαβαίνει τι λέει, ΠΡΟΣ ΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ; ΠΡΟΣ ΤΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΙΖΟΣΠΆΣΤΗ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ; ΠΡΟΣ ΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΧΤΥΠΑΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠ' ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙ Η ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΤΟ ΚΚΕ ΔΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ; ΤΙ ΦΟΒΑΣΤΕ; Οι μετοχές του αφεντικού σας στο Χ.Α. δεν πρόκειται να πέσουν απ' αυτό το γεγονός. (Εκεί που γράφω Χ.Α. εννοώ το πραγματικό χρηματιστήριο αξιών κι όχι το χρηματιστήριο αξιών για τους εφοπλιστές δηλαδή τη χρυσή αυγή. Για να μην τα μπερδέψετε κύριε Κασιμάτη μας. Είδατε πώς σας προσέχω; Λέξεις που σας αρέσουν και ταιριάζουν στην αισθητική σας σάς βάζω. ΄Οχι λέξεις των χαμαιτυπείων.)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΣΑΣ ΛΟΙΠΟΝ;
Και κλείνοντας κύριε Κασιμάτη μας γιατί σας τάραξα στην πολυλογία, να σας πω την αλήθεια εγώ προσωπικά δεν έχω πρόβλημα που δεν συμμεριζεστε την ιδεολογία μας. Το πρόβλημά μου θα ήταν αν τη συμμεριζόσασταν την ιδεολογία μας. Τότε θα ψαχνόμουν για το τι σάπιο υπάρχει στην ιδεολογία μας.
Γι' αυτό σας ευχαριστώ πολύ. Με καθησυχάσατε.
ΥΓ. Καταλαβαίνω ότι κι η λέξη "ιδεολογία" σας είναι άγνωστη. Ψάξτε όμως σε ένα λεξικό και θα τη βρείτε.
Σοφία
Δημοσίευση σχολίου