"Η
αρμόδια Διεύθυνση Αμοιβής Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής
Ασφάλισης μας γνώρισε ότι, η από 14-7-2009 «Σ.Σ.Ε. για τους όρους αμοιβής και
συνθηκών εργασίας των εργαζομένων οικοδόμων και συναφών κλάδων όλης της χώρας»
(Π.Κ. 45/2009), έπαυσε να ισχύει και για τους εργαζόμενους σε εργοδότες
οικοδομοτεχνικών έργων, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης
κλαδικής σύμβασης εργασίας, οι όροι της έχουν μεταφερθεί στην «ατομική σύμβαση»
εργασίας."
Ο
αριθμός των οικοδόμων που καταφέρνουν να έχουν μεροκάματο στις μέρες μας, είναι
πολύ μικρός και ολοένα συρρικνώνεται. Κάποιοι από αυτούς τους «προνομιούχους»
συναδέλφους διαπίστωσαν με έκπληξη όταν έφτασε η στιγμή -μετά από καιρό- να πιάσουν
το μυστρί σε νέα οικοδομή, πως απαράβατος όρος
για να δουλέψουν ήταν η υπογραφή μιας ατομικής σύμβασης εργασίας, με την οποία ουσιαστικά αποδέχονταν την πρόσληψή τους με μικτό ημερομίσθιο μειωμένο ακόμα και κατά 55-60% σε σχέση με αυτό που προέβλεπε η τελευταία (από 14-07-2009) σε ισχύ ΣΣΕ του κλάδου.
για να δουλέψουν ήταν η υπογραφή μιας ατομικής σύμβασης εργασίας, με την οποία ουσιαστικά αποδέχονταν την πρόσληψή τους με μικτό ημερομίσθιο μειωμένο ακόμα και κατά 55-60% σε σχέση με αυτό που προέβλεπε η τελευταία (από 14-07-2009) σε ισχύ ΣΣΕ του κλάδου.
Χαρακτηριστικό
είναι το παράδειγμα μακροχρόνια άνεργου τεχνίτη συναδέλφου, έγγαμου και με περισσότερες
από 7 τριετίες προϋπηρεσία, που ενώ το μικτό μεροκάματό του ήταν σύμφωνα με την
τελευταία κλαδική ΣΣΕ 89,80 ευρώ, προκειμένου να βρει δουλειά, αναγκάστηκε να
υπογράψει ατομική σύμβαση εργασίας με τον εργοδότη-ιδιοκτήτη της οικοδομής, με
μικτές ημερήσιες αποδοχές 40 ευρώ ακριβώς!
Είναι
κάτι παραπάνω από φανερό πως δεν μένει κλάδος ανεπηρέαστος από τις ορέξεις του
μεγάλου κεφαλαίου και των τραπεζιτών, που μετατρέπονται σε εντολές που εκτελούνται
από τρόϊκες εξωτερικού και εσωτερικού… Οι οικοδόμοι εκτός από την τρομακτική
ανεργία που κλονίζει την ίδια την επιβίωσή τους και των οικογενειών τους έχουν
–αφού βρουν δουλειά- να αντιμετωπίσουν τα πενιχρά μεροκάματα, που συμπαρασύρουν
σε επίπεδα χαρτζιλικιού το δωρόσημο κάθε τετραμήνου και εξανεμίζουν το ύψος της
σύνταξης (όποτε φτάσει εκείνη η ώρα…) αφού οι εργοδοτικές εισφορές σχεδόν
εκμηδενίζονται.
Από
την κατάργηση –ουσιαστικά- της Σ.Σ.Ε. των οικοδόμων και την εμφάνιση των
«ατομικών συμβάσεων εργασίας», δεν ωφελούνται μόνο οι μεγάλες κατασκευαστικές
εταιρείες και οι μεμονωμένοι
κατασκευαστές «εμποροσπιτάδες». «Κερδισμένοι» βγαίνουν και όσοι ιδιώτες
κατασκευάζουν (με την μέθοδο της «αυτεπιστασίας) το σπίτι τους ή ένα ακίνητο
για εμπορική εκμετάλλευση.
Άλλο
ένα παράδειγμα που έφτασε στο ιστολόγιο πριν λίγο καιρό: Υδραυλικός που
«σηκώνει» δυο μεζονέτες «για τα παιδιά», πλέει σε πελάγη ευτυχίας μόλις
ανακαλύπτει την νέα «εναλλακτική» που έχει με τα ένσημα των οικοδόμων που θα απασχολήσει.
Η μεγάλη διαφορά (προς τα κάτω) που προκύπτει από τον νέο τρόπο υπολογισμού των εργοδοτικών εισφορών, στον ελάχιστο αριθμό ενσήμων που είναι (ακόμα τουλάχιστον) υποχρεωμένος να καταβάλει στο ΙΚΑ, τον
κάνει να πανηγυρίζει. Η χαρά τον εμποδίζει να
σκεφτεί καθαρά πως το δικό του οικονομικό όφελος, σε βάρος κάποιων άλλων εργαζομένων του κλάδου, είναι πρόσκαιρο και πως είναι θέμα χρόνου να συνεχιστεί η αντεργατική
επέλαση σε περισσότερα επαγγέλματα και ειδικότητες. Δηλαδή, θα έρθει και η δική
του σειρά αν δεν υπάρξει μαζική αντίσταση από τους θιγόμενους. Εδώ βρίσκεται και
το κομβικό σημείο στην αντιμετώπιση αυτής της απάνθρωπης, αντεργατικής λαίλαπας.
Γιατί
όμως έφτασε η κατάσταση ως εδώ; Γιατί δεν υπογράφτηκε άλλη Σ.Σ.Ε. τα τελευταία
τρία χρόνια; Ποιες οι ευθύνες της Ομοσπονδίας, του κορυφαίου συνδικαλιστικού
μας οργάνου; Μπορούμε να δούμε αποκομμένα την κατάσταση που επικρατεί στην
οικοδομή από τους άλλους εργασιακούς χώρους;
Αυτά
τα ερωτήματα, μου ήρθαν στο μυαλό διαβάζοντας την ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας Οικοδόμων» που δημοσιεύτηκε σε αυτό εδώ το ιστολόγιο, πριν λίγες μέρες. Διευκρινίζω πως ο σχολιασμός του «Οικοδόμου»
δεν γίνεται εκ μέρους ή για λογαριασμό
της Ομοσπονδίας ή του Συνδικάτου Οικοδόμων. Εκφράζει απλά τις θέσεις του
ιστολογίου. Απομόνωσα μερικές φράσεις από την ανακοίνωση:
«Σοβαρότατες ευθύνες φέρνει η Ομοσπονδία Οικοδόμων» (για την μη υπογραφή νέας Σ.Σ.Ε.)
«Η
Ομοσπονδία με ευθύνη της Διοίκησής της,
υποβάθμισε διαχρονικά το ζήτημα αυτό.»
«δεν
ίδρωσε το αυτί της Διοίκησης»
«Η
Διοίκηση της Ομοσπονδίας οικοδόμων φέρει βαριές ευθύνες, για την κατάσταση διάλυσης που επικρατεί στο
συνδικαλιστικό κίνημα του κλάδου.»
«Οι
δυνάμεις του ΠΑΜΕ οι οποίες κυριαρχούν στην Ομοσπονδία από το 1976, έχουν
διαχρονική ευθύνη για την σχεδόν διαλυτική κατάσταση που επικρατεί στο συνδικαλιστικό
κίνημα του κλάδου τις δύο τελευταίες δεκαετίες.»
«Απέναντι
στην αδράνεια και την ανικανότητα της Διοίκησης της Ομοσπονδίας να οργανώσει
τον αγώνα των οικοδόμων»
«να
αναγκαστεί και η Ομοσπονδία να κινητοποιηθεί.»
«Απέναντι
στην επιθετικότητα του κεφαλαίου, στο
ενιαίο μέτωπο των καπιταλιστών και στην ωμή επέμβαση των κυβερνήσεων και του
κράτους υπέρ των κεφαλαιοκρατών, η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί με την λογική
του μικρότερου κακού, ούτε με την λογική
της φυγομαχίας και τη μη υπογραφή ΣΣΕ.»
Ένα
πρώτο συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κάποιος, διαβάζοντας την ανακοίνωση, είναι πως μαζί με τον καπιταλισμό, τους νόμους που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις του, τα συμφέροντα των
κατασκευαστικών ομίλων και των κατασκευαστών, συνυπεύθυνοι για
την μη υπογραφή Σ.Σ.Ε. των οικοδόμων τα τρία τελευταία χρόνια, και την ουσιαστική κατάργησή της σήμερα, είναι και η
ηγεσία της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, προφανώς του Συνδικάτου και φυσικά οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ!
Ευθύνεται εξίσου, η «αδιαφορία», η «αδράνεια» και η «ανικανότητά» τους...
Να με συγχωρήσουν οι συνάδελφοι, αλλά η ανακοίνωσή τους μου βγάζει κάτι σε γκρίνια και... γεροντοκορίστικη
ιδιοτροπία. Ίδια με αυτήν που θυμάμαι
τόσα χρόνια, από τις συνελεύσεις του Σωματείου Κτιστών και, στη συνέχεια,
του παραρτήματος του Συνδικάτου Οικοδόμων, όταν διαρκώς κατηγορούσαν τις διοικήσεις για "παραγκωνισμό", "μεθοδεύσεις", "ηγεμονισμό", "αλαζονεία", "αποκλεισμούς" κλπ., μην μπορώντας όμως παράλληλα να πείσουν
και τους συναδέλφους για του λόγου τους το «αληθές». Σε άλλες περιπτώσεις, όταν η Ομοσπονδία υπέγραφε Σ.Σ.Ε., έλεγαν «γιατί υπογράψατε για τόσο μικρή αύξηση» και τώρα που δεν υπογράφει (γιατί, συνάδελφοι, τη Σ.Σ.Ε. πρέπει να την
υπογράψουν δυο μέρη και όχι μόνο η Ομοσπονδία
Οικοδόμων), η Ομοσπονδία είναι «ανίκανη» και «φυγόμαχη».
Είναι
κατανοητή η όποια -σκληρή- κριτική, η διαφωνία, η επίθεση, ακόμα και η μικροκομματική σκοπιμότητα. Όμως πώς να σχολιάσει
κανείς ότι: «Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ οι οποίες κυριαρχούν στην Ομοσπονδία από το
1976, έχουν διαχρονική ευθύνη για την σχεδόν διαλυτική κατάσταση που επικρατεί
στο συνδικαλιστικό κίνημα του κλάδου τις δύο τελευταίες δεκαετίες.» !
Να
υπενθυμίσω απλά στους συναδέλφους της «Πρωτοβουλίας» πως η οργάνωση του κλάδου
μας, το χτίσιμο νέων ταξικών σωματείων, η απεμπλοκή άλλων σωματείων και της
Ομοσπονδίας από τους χουντοσυνδικαλιστές και τους εγκάθετους εργατοπατέρες, οι μεγάλοι αγώνες και οι
μεγάλες κατακτήσεις των οικοδόμων, φέρουν βαριά τη σφραγίδα αυτών που κατηγορούν
σήμερα σαν υπεύθυνους για «διαλυτική κατάσταση» στον κλάδο. Φέρουν βαριά τη σφραγίδα
των συνδικαλιστών της ΕΣΑΚ-Σ, του ΠΑΜΕ, του ΚΚΕ. Το ίδιο και οι αγώνες των τελευταίων δύο δεκαετιών, με την δυναμική τους συναρτώμενη με αυτών ολόκληρης της εργατικής τάξης.
«Το πρόβλημα δεν είναι επιμέρους, δεν εντοπίζεται μόνο στον κλάδο μας. Είναι
βαθύτερο, συνολικότερο αφορά στο σύνολο της εργατικής τάξης, είναι πρόβλημα της
φύσης του καπιταλισμού. Ενός συστήματος που πλέον ούτε διορθώνεται, ούτε
φτιασιδώνεται, αλλά μόνο ανατρέπεται. Όλα τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις μας
πρέπει να βρίσκονται προς αυτή την κατεύθυνση και πάντα με γνώμονα τις ανάγκες
μας και τα σύγχρονα δικαιώματά μας. Ξέρουμε καλά την δύναμη που έχει στα χέρια
της η εργατική τάξη και το εργατικό κίνημα, την ξέρει και το κεφάλαιο. Η
απάντηση πρέπει να δοθεί μέσα από την ενότητα της τάξης και την ανάπτυξη κοινών
αγώνων κόντρα στις συντεχνιακές λογικές και τις ατομικές λύσεις». Πολύ σωστά τα
λέει το κείμενο. Πρόκειται για απόσπασμα από παλαιότερη ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας»...
Η
ουσία βρίσκεται, ακριβώς εκεί, στην οργάνωση αυτής της τεράστιας, ανίκητης όταν εκδηλωθεί, δύναμης της
εργατικής τάξης. Στη διοχέτευσή της σε κανάλια αντίστασης και αγώνα που θα
μπορέσουν να επηρεάσουν και να κατευθύνουν τις εξελίξεις, αρχικά σε μια
αναχαίτιση της επίθεσης του κεφαλαίου και στη συνέχεια στην οργάνωση της
αντεπίθεσης της εργατικής τάξης και της τελικής νίκης. Αυτές οι κινήσεις
προϋποθέτουν ισχυρό ταξικό κίνημα και εκεί… χωλαίνουμε. Ο κλάδος της οικοδομής –δυστυχώς-
δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση.
Εκεί
πρέπει λοιπόν να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας. Στην οργάνωση των
οικοδόμων στο Συνδικάτο, στην συσπείρωση όλων των εργατών στα σωματεία τους. Η μεγαλύτερη συμμετοχή θα παρασύρει και τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στη λειτουργία τους,
θα δώσει νέα πνοή και νόημα στην έννοια "συνδικαλισμός".
Να
επικεντρώσουμε την προσπάθειά μας στον απεγκλωβισμό των συναδέλφων από κάθε
λογής εκβιασμούς που υφίστανται στην καθημερινή προσπάθειά τους για επιβίωση.
Από παγίδες που στήνουν κάποιες «αριστερές» δυνάμεις που προτάσσουν την
«υπευθυνότητα» απέναντι στις αγωνιστικές διεκδικήσεις των εργαζομένων. Αλλά και
από λογικές αφορισμού και ισοπέδωσης.
Να
επικεντρώσουμε την προσπάθειά μας στο ξεσκέπασμα των εργατοπατέρων, της
προδοτικής στάσης του εργοδοτικού συνδικαλισμού. Να μην τους αφήνουμε σε χλωρό
κλαρί, σε κανένα σωματείο, ομοσπονδία, στη ΓΣΕΕ. Να πείσουμε τους συναδέλφους –εδώ
είναι τα πιο δύσκολα- και τους εργάτες γενικότερα, πως δεν αρκεί «σωστότερη»
διαχείριση από «αποτελεσματικότερες» κυβερνήσεις ή πιο «έντιμους» πολιτικούς
για την λύση των προβλημάτων μας. Να τους αναδείξουμε την γενεσιουργό αιτία αυτών των προβλημάτων και την ανάγκη οριστικής εξάλλειψής της. Να
χτυπήσουμε την μοιρολατρία, να τσακίσουμε τον συμβιβασμό, να ξεριζώσουμε τον
φόβο απ’ τις ψυχές των συναδέλφων μας!
Έχουμε αποκτήσει πια αρκετή πείρα. Ας
την κεφαλαιοποιήσουμε. Το πρόσφατο παράδειγμα του ηρωικού αγώνα των
χαλυβουργών, μας φωτίζει το δρόμο και μας δείχνει παράλληλα τι πρέπει να
αποφύγουμε. Δεν
πρέπει να χάνουμε από τα μάτια μας τον κύριο στόχο που δεν είναι άλλος από την
στράτευση ολόκληρης της εργατικής τάξης στην πάλη για μια άλλη πολιτική, προς όφελός της,
προς όφελος του λαού. Αυτή την πολιτική μπορεί να την επιβάλλει μόνο μια
εξουσία, η εργατική. Είναι αναγκαίο οι δυνάμεις
που παλεύουν προς αυτήν την κατεύθυνση, κάποια στιγμή να μπορέσουν να συννενοηθούν.
10 σχόλια:
oi sinadelfoi sindikalistes kseran mono na kanoyn apergies kai na vgenoyn stin gira na mazepsoun kosmo gia tin apergia apilontas ta sinergia oti tha tous kanoun zimia an den kateuoun, kai eno ekini apolamvanaan to misto parolo pou apergousan emis eimastan ypoxreomeni na xasoume paratin thelisi mas to merokamato, me to fovo oti tha kanoun zimia sta ergalia pou dosame aima gia na ta apoktisoume ,kai etsi apla me traboukismo kai den fovame na po tin leksi mas foverizan. Alla stin zwh ola edo krinonte kai fanike poios itan meros tou katestimenou kai tou sapiou sistimatos sixaritiria loipon synadelfoi syndikalistes gia alli mia fora ypokipsate sta afentika sas !!!
@Ανώνυμος (18 Σεπτεμβρίου 2012 5:28 μ.μ.):
Καλησπέρα συνάδελφε.
Ποιος ο λόγος να μην γράφεις στα ελληνικά; Γιατί πρέπει να στραβωθεί όποιος θέλει να διαβάσει το σχόλιό σου;…
Λοιπόν, δεν μας τα λες καθόλου καλά. Από την μια κατηγορείς αυτούς που προσπαθούσαν να σε ξυπνήσουν και να σε πείσουν να κατέβεις στην απεργία και από την άλλη, κατηγορείς τους ίδιους πως είναι μέρος του… κατεστημένου… «Ωραίος»!
Και για να ΄χουμε το καλό ρώτημα, γιατί να μην απεργήσεις ρε συνάδελφε; Δεν σε απασχολούν εσένα τα προβλήματα του κλάδου; Εσύ δεν πλήττεσαι από αυτά; Ή μήπως η απεργία είναι για τους… άνεργους, τους… αργόσχολους και τους… συνδικαλιστές; Και ποιοι συνδικαλιστές είναι αυτοί που «παίρνουν κανονικά το μισθό τους» όπως λες και απειλούν εσένα για να απεργήσεις; Δεν σου ζητάω ονόματα, αλλά για δώσε κανα στοιχείο πιο συγκεκριμένο. Καταδέχεσαι μωρέ να σε φοβερίσουν για να απεργήσεις; Δεν ντρέπεσαι μωρέ (ούτε αυτό;) να πιάνεις δουλειά το πρωί στο γιαπί, όταν οι συνάδελφοί σου βρίσκονται στο δρόμο και να τους αναγκάζεις να έρχονται αυτοί για να σε πείσουν; Και ζητάς και ρέστα ρε συνάδελφε;…
Σου ζητώ να με διαψεύσεις, αλλά αυτά που λες τα έχω ακούσει πολλές φορές, ειδικά παλιότερα, στις ουρές για το δωρόσημο ή το επίδομα (μας το καταργούν και αυτό αν πήρε κάτι τ’ αυτί σου…οι συνδικαλιστές που σε καλούσαν να απεργήσεις… φταίνε κι εδώ;…) από συναδέλφους που δεν πατούσαν ποτέ σε απεργία, «κοίταζαν τη δουλειά τους», «δεν ήταν κορόιδα αυτοί, να τρέχουν για τους άλλους» κλπ κλπ. Κατηγορούσαν το συνδικάτο, έβριζαν τους εκπροσώπους μας, συκοφαντούσαν, έκαναν «κριτική» (πάντα σε επίπεδο καφενείου), αλλά… σε μια συνέλευση δεν πάτησαν ποτέ το πόδι τους να εκφράσουν τα «παράπονά» τους και τις διαφωνίες τους. Ή να προτείνουν κάτι διαφορετικό. Και από την άλλη, πρώτοι πρώτοι να πιάσουν δουλειά τη μέρα της απεργίας…
Οι απεργίες είναι για τους μαλάκες έτσι; και τους βολεμένους συνδικαλιστές…ε;… «εμείς, οι νοικοκυραίοι» …κοιτάζουμε τη δουλίτσα μας, (θα είχες και μπόλικη φαντάζομαι….ε;).
Είδες όμως συνάδελφε πως γυρίζουν τα πράγματα; Ήρθε η σειρά μας… Πάει η «δουλίτσα» μας. Μας την έκλεψαν κι αυτή όπως μας κλέβουν τα πάντα μέρα τη μέρα που περνάει. Κι εσύ, αντί να σκεφτείς τις δικές σου ευθύνες, αντί να συμμαζέψεις ό,τι μπορεί να συμμαζευτεί πια από την καταρρακωμένη συνείδησή σου και να κουνηθείς έστω και τώρα ενάντια σε αυτούς που σε πεθαίνουν…εσύ ακόμα τα βάζεις με τους…συνδικαλιστές. Αυτούς θεωρείς εχθρούς σου…
Γεια σου ρε συνάδελφε…λίγη τσίπα μωρέεε…
..σιγουρα η κατάσταση στους οικοδόμους δεν είναι καλή..αυτό φαίνεται κι απο τους ψηφίσαντες στο συνδικάτο της Αθήνας..αδυναμίες της ΕΣΑΚ μπορεί να υπάρχου αλλά το να χρεώνει κανείς πρόθεση ή ανικανότητα είναι γελοίο αν όχι προκλητικό..υπάρχουν μια σειρά αντικειμενικών συνθηκών (κατακόρυφη πτώση της οικοδομής, ατελείωτη δεξαμενή ανοργάνωτου δυναμικού, γενικότερη πτωση της ταξικής συνείδησης- ιδε παραπάνω σχόλιο κτλ) που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε αν είμαστε σοβαροί..η ομοσπονδία αν δεν κάνω λάθος έχει προβεί σε κινητοποίησεις για την σύμβαση ήδη απο τον Απρίλιο,πέρα απο διαφορες άλλες δράσεις:
http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6786521
Εν πάσει περιπτώσει οι δυσκολίες στην οργάνωση των εργαζομένων είναι πολλές αλλά δεν μπορεί να γίνονται αφορμή να κατηγορούμε τα συνδικάτα και γενικότερα τους πρωτοπόρους εργάτες! Ας κοιτάξει ο καθένας μας την ευθήνη του και τι μπορεί ο ίδιος να κάνει καλύτερα..
Το κείμενο της πρωτοβουλίας ακόμα κι αν βγάζει μια ειλικρινή αγωνία είναι μάλλον χαιρέκακο.. αν δεν κάνω λάθος θα πρέπει να ανήκει στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά..όπως όμως και το ΣΜΤ (σωματείο μισθωτών τεχνικών), που έχει να αντιμετωπίσει αντίστοιχη πρόκληση αλλά έχει κάνει ελάχιστες ενέργειες και καμιά απεργία..δεν παίζει ρόλο το ελάχιστο ποσοστό των οργανωμένων μηχανικών,(αν και οι συνθήκες δεν είναι τόσο δύσκολες όσο στους οικοδόμους)?..
Συνάδελφε οικοδόμε και εγώ έχω πρόβλημα με την κρίση αλλά και δεν ευθύνονται μόνο τα αφεντικά που εσύ θέλης να λες αναλογίσου πόσα λάθει κάναμε και εμείς δεν φτενε μόνο οι άλλοι πόσες σύνταξης νεκρών περνάμε πόσες ψεύτικες αναπηρίες δηλώναμε πόσες φορές κολλούσαμε ένσημα οσο οσο για να σφραγίσουμε και μετά βγαίναμε ταμείο ανεργίας και δουλεύαμε σύγχρονος και μην μου πεις οτι τώρα το ακούς για πρώτη φορά ή κολλούσαμε ίσα ίσα για να περνούμε το βοήθημα που λες οτι τώρα μας το κόβουν ! εγώ συνάδελφε 10 χρόνια στην οικοδομή και βοήθημα μια φορά πείρα την πρώτη χρονιά και οσο για το ανεργίας ακόμα δεν εχω βγει 10 χρόνια τώρα για την κρίση είμαστε όλοι συνένοχοι και οσο για της απεργίες εγώ έχω άλλη άποψη η απεργία είναι αναφέρετο δικαίωμα των εργαζομένων έτσι και η δουλειά είναι αναφέρετο δικαίωμα. Η απεργία συνάδελφε δεν είναι υποχρεωτική όσο και αν θέλατε να την κάνετε. Δεν κοιτούσαμε την δουλειά μας απλά δουλεύαμε για το μεροκάματο μας και για τα ένσημα για την σύνταξη συνάδελφε που βεβαία εσείς την είχατε μέχρι τώρα εξασφαλισμένη την συνδικαλιστική εστι συνάδελφε όταν ο πατέρας μου πρόσφατα παρέδωσε 9750 ένσημα δεν κοιτούσε απλά την δουλειά του δούλευε!! σαν το σκυλί απο της 6.30-4.οο να μην ρωτήσω για σας ε; Και μην μου πεις ότι δεν υπήρχε εκφοβισμός από τα συνδικάτα στα συνεργία γιατί μάλλον εθελότυφλης αν θελω συνάδελφε να κάνω απεργία θα κάνω χωρίς να μου την επιβάλεις αν δεν θέλω οφείλεις να το σεβαστής στο κάτω κάτω έχουμε και διαφορετικές απόψεις ! αλλά ξέχασα όχι δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε !!
και ναι φιλέ συνάδελφε είχα δουλειά μπόλικη και ακόμα έχω γιατί δούλευα και προσέφερα το καλύτερο στην αγορά και γιαυτό έχω όνομα στην αγορά για την ποιότητα και την συνέπεια απέναντι στον πελάτη!και δεν κατάλαβα απο ποτέ κρίνετε κάποιος αρνητικά αν είχε πολύ δουλειά η οχι η μήπως και αυτό σας πειράζει, αλλά ξέχασα πως να μην σας πειράζει όταν φαίνεται η διαφορά συνάδελφε! και όσο για τους μισθούς διέψευσε μου ότι όσο έκαναν απεργίες οι οικοδόμοι το συνδικάτο δεν πληρωνόταν κανονικά το μισθό του ,και για της απειλείς εχω άπυρα παραδείγματα απο εδώ πάνω (θεσ/νικη) συνάδελφε !!
@ΜΠΑΜΠΗΣ:
Καλημέρα συνάδελφε.
Να σου διευκρινίσω κάποια ζητήματα γιατί από τα γραφόμενά σου φαίνεται πως δεν τα έχεις καταλάβει. Είμαστε συνάδελφοι, δουλεύω στην οικοδομή από 13,5 χρονών. Δεν είχα ποτέ την τιμή ούτε το επεδίωξα, να εκπροσωπήσω συναδέλφους μου. Επίσης, στο κείμενο εκφράζω τις απόψεις τις δικές μου και όχι των συνδικαλιστικών μας φορέων.
Συνάδελφε, αν τα ΜΜΕ σε έκαναν να νιώθεις συνυπεύθυνος για την κρίση δεν σημαίνει κιόλας πως είσαι. Και μην θεωρείς την δική σου άποψη σαν γενικώς αποδεκτή. Υπάρχουν και κάποιοι που δεν πείθονται. Δεν φταίνε οι συντάξεις «μαϊμού» συνάδελφε, ούτε τα πολλά επιδόματα, για την σημερινή κατάσταση. Για αυτό που ονομάζεται κρίση. Και αριθμητικά να το δεις, δεν βγαίνει.
Αφού μου απευθύνεσαι με προσωπικό τόνο, επίτρεψέ μου να κάνω το ίδιο. Λες πως είσαι στην οικοδομή 10 χρόνια, εγώ είμαι πάνω από τριάντα. Το χειμερινό επίδομα το έχω πάρει δυο φορές και αυτές παλιά. Στο ταμείο ανεργίας μπήκα φέτος για πρώτη φορά. δεν ήξερα τι θα πει ανεργία, ή τι σημαίνει να μην χτυπάει το τηλέφωνο. Δεν ήξερα που είναι ο ΟΑΕΔ. Λες να έμεινα άνεργος επειδή… ξαφνικά έπαψα να είμαι σωστός επαγγελματίας; Τα έχω ακούσει αυτά που γράφεις και ήξερα και συναδέλφους που τα έκαναν. Προσωπικά τα καταδικάζω, δεν τα έκανα ποτέ και είναι και θέμα χαρακτήρα και προσωπικότητας, η στάση του καθένα μας ξέρεις. Δεν μπορούμε όμως να τους τσουβαλιάζουμε όλους τους συναδέλφους, επειδή κάποιοι (πολλοί αν θέλεις) επιλέγουν κακές συμπεριφορές που εκθέτουν τον κλάδο.
Αυτά που σου γράφω όμως δεν είναι στοιχεία που μπορούν να αμφισβητήσουν την ύπαρξη γενικότερα της κρίσης. Η φύση της δουλειάς μας δεν είναι ίδια για όλους. Αν εσύ κι εγώ δουλεύουμε στην «ελεύθερη» οικοδομή, είμαστε σωστοί επαγγελματίες όπως λες, έχουμε φτιάξει με δουλειά και αξία ένα καλό όνομα κλπ, δεν τα αμφισβητώ. Υπάρχουν κι άλλοι σαν εσένα κι εμένα. Όμως, σκέψου πως υπάρχουν, ή μάλλον υπήρχαν, χιλιάδες οικοδόμοι που εργάζονταν σε τεχνικές εταιρίες, ή στα γκέτο των μεγάλων έργων, που δεν είχαν μόνιμη δουλειά, που δεν είχαν τη δυνατότητα λόγω της αποκλειστικής απασχόλησής τους εκεί να δημιουργήσουν κύκλο εργασιών στην οικοδομή «έξω» κλπ.
Αυτοί οι συνάδελφοι δεν μπορούν να είναι καταδικαστέοι από εμάς επειδή έχουν ανάγκη το χειμερινό επίδομα περισσότερο από εμάς, ή επειδή μπήκαν στο ταμείο ανεργίας περισσότερες φορές από εμάς. Ούτε μπορούμε να τους θεωρήσουμε λιγότερο καλούς επαγγελματίες, ή λιγότερο ικανούς από εμάς. Θυμάμαι τώρα το κλισέ «όποιος θέλει να δουλέψει, δουλειά υπάρχει, δεν δουλεύουν μόνο οι τεμπέληδες…». Θέλω να πω δηλαδή πως δεν ωφελεί κανέναν, ούτε εμάς τους ίδιους, το να κοιτάζουμε μόνο την πάρτη μας και να μην δίνουμε δεκάρα για το γίνεται λιγάκι παραέξω από τον μικρόκοσμό μας.
(συνεχίζεται…)
(…συνέχεια από προηγούμενο)
Δεν σε κατηγόρησε κανείς που έχεις πολλή δουλειά, προφανώς το αξίζεις και μπράβο σου. Και σου εύχομαι να συνεχίσεις να έχεις. Όμως ξέρεις κάτι; Όση δουλειά και αν έχουμε, κανείς μας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως δεν έχει ανάγκη τους άλλους, τους συναδέλφους του. Και είναι η φύση του συστήματος που ζούμε αυτή. Να μας θέλει και να επιδιώκει να μας αντιμετωπίζει έναν έναν, για να μας υποτάσσει και να μας έχει του χεριού του. Να μας πείθει πως εμείς φταίμε για την κρίση, να μας κάνει να νιώθουμε τουλάχιστον συνένοχοι, να μας απονευρώνει και να εκμηδενίζει τις πιθανότητες κάποια στιγμή να αντιδράσουμε. Για σκέψου τα λίγο αυτά αν θέλεις και προσπάθησε να αφήσεις προς στιγμή στην άκρη τις προσωπικές σου αντιπάθειες για τους συναδέλφους του συνδικάτου που απ’ ότι φαίνεται τους θεωρείς αντιπάλους σου.
Δεν γίνεται συνάδελφε μέσα από το χώρο των σχολίων ή μέσα από μια ανάρτηση να σου εξηγήσω όσο αναλυτικά θα ήθελα και με πάμπολλα παραδείγματα, πόσο λάθος αντίληψη έχεις, πόσα ψέματα σε έκαναν και πίστεψες για τον συνδικαλισμό και τους συνδικαλιστές μας. Πόση ζημιά έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν οι κρατικοδίαιτοι κυβερνοσυνδικαλιστές εργατοπατέρες, που συνειδητά σπέρνουν σύγχιση στους εργάτες και τους οδηγούν μεθοδευμένα στην απαξίωση για το συνδικαλισμό. Ο συνδικαλισμός δεν είναι σαν τα μούτρα τους και ούτε οι συνδικαλιστές είναι όλοι σαν αυτούς. Όμως ακόμα κι αν μπορούσα να το κάνω, δεν πρόκειται να σε πείσω να αλλάξεις γνώμη αν κι εσύ ο ίδιος δεν είσαι διατεθειμένος να δεις τα πράγματα λίγο πιο πέρα από την πάρτη σου, περισσότερο σφαιρικά.
Ο πραγματικός σου εχθρός δεν είναι συνάδελφε το συνδικάτο και η διοίκησή του, με τις όποιες αδυναμίες και τις παραλείψεις της. Όμως συνδικάτο δεν είναι μόνο η διοίκηση. Είμαστε κι εμείς, που με τη συμμετοχή μας μπορούμε να κριτικάρουμε, να προτείνουμε, να γίνουμε εμείς οι ίδιοι μέρος της λύσης των προβλημάτων μας. Με γκρίνια και κρατώντας μια εχθρική στάση προς τους συναδέλφους μας, κακό κάνουμε στους εαυτούς μας, στον κλάδο μας, στην τάξη μας. Με το κλείσιμο στο σπιτάκι μας και κοιτάζοντας μόνο τη δουλίτσα μας (τώρα που ακόμα την έχουμε κι αυτή), είναι ζήτημα χρόνου να τη χάσουμε και αυτή γιατί δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο καλοί επαγγελματίες είμαστε για να έχουμε δουλειά. Αν ο άλλος δεν έχει λεφτά δεν χτίζει σπίτι, και εμείς μένουμε στην ανεργία.
Όλοι μαζί συνάδελφε μπορούμε να ελπίζουμε. Μόνος του κανείς δεν θα τα καταφέρει. Γι’ αυτό ας βγούμε από το καβούκι της πρόσκαιρης ευημερίας μας και ας αφουγκραστούμε τις απαιτήσεις των καιρών. Πρέπει να προσπαθήσουμε κι εμείς οι ίδιοι και να μην τα περιμένουμε όλα από τους «άλλους». Εκτός από τον μικρόκοσμό μας, υπάρχει και η Ιστορία ξέρεις και παραμένει πάντα διδακτική.
Καλή δύναμη!
Καλημέρα στο φίλο Manuel Harper.
Καλή δύναμη!
Φίλε συνάδελφε για αυτους τους κρατικοδίαιτους συνδικαλιστές μιλάω και εγώ και δεν τους τσουβαλιαζω όλους συμφωνώ οτι υπάρχουν και άξια στελέχει που τρέχουν για τους οικοδόμους αλλά δεν βλέπω να αναφερθικες στους μισθούς που περνάν οι συνδικαλιστές στην εξτρά σύνταξη που θα έχουν ενώ εσύ και εγώ μαζεύουμε ένα ένα το ένσημο να συμπληρώσουμε, και εγώ είμαι της άποψης ισχύς εν τη ενώση και όσο για το αν έχω λάθος αντίληψη η όπως το είπες με πιπίλισαν τα ΜΜΕ το μυαλό , κάνεις λάθος συνάδελφε εσύ εχεις 30 χρόνια στο γιαπί και μπράβο σε χαίρομε όπως και των πατέρα μου που φέτος παρέδωσε με 9750 ,όσων αναφορά όμως στα οικονομικά επέτρεψε μου να εχω μια μεγαλύτερη άποψη για τους αριθμούς διότι έφαγα τον πισινού στα θρανία για να γίνω οικονομολόγος οπότε ίσως αυτό που σου λέω να έχει λίγο μεγαλύτερη βαρύτητα και δεν σου είπα μόνο αυτα, αλλά όλα μαζί συντελούν στην καταστροφή ακόμα και ότι δεν έπαιρνες συνάδελφε απο την ταβέρνα απόδειξη και απο την καφετέρια, σε κάνει συνένοχο μην αυταπατάστε πως όλα οι άλλοι τα φτενέ και εμείς βάλαμε το χεράκι μας άλλοι πολύ και άλλοι λιγότερο. Για αυτο προτείνω και εγο να καθίσεις και να αναλογιστής της ευθηνες μας ,ναι φταίνε οι πολιτικοί ναι φταίνε τα μεγάλα κεφάλαια αλλά φταίμε και εμείς που δεν τους αλλάζαμε που κάθε φορά ενώ το ξέραμε τους ψηφίζαμε γιαυτό σου λέω λίγο χαμηλά την μπάλα . Και όσο αναφορά το θέμα πιο πάνω εγώ έγραψα για τους συνδικαλιστές γιατί βλέπω οτι η ΣΣΕ έληξε 14/7/09 σε αυτήν την περίπτωση ποιος φταίει εγώ και εσύ συνάδελφε οι αυτοί οι κρατικοδίαιτοι που μάλλον κάποιο "συμφέρων" θα είχαν για να μην την υπέγραψαν εδώ και τόσα χρόνια
1)Οι συνδικαλιστες του ΚΚΕ δεν παίρνουν τη σύνταξη του συνδικαλιστή,σε αντίθετη περίπτωση διαγράφονται.Οποιος τους τσουβαλιάζει με τους άλλους,τόσα ξέρει τόσα λέει.Τους κρατικοδίαιτους θα τους βρείτε στα κόμματα που ψηφίζετε.
2)1760 ατομα μετέφεραν το αμέσως προηγούμενο διάστημα 24 δις εκτός Ελλάδας την ίδια ώρα όλοι οι υπόλοιποι θα κληθούμε να πληρώσουμε κοντά στα 12 δις με το νέο πακέτο.Το ελληνικό χρέος κινείται λίγο πάνω απο τα 300 δις την ίδια ώρα που οι καταθέσεις των Ελλήνων στην Ελβετία,χώρια δηλαδή οι διάφοροι φορολογικοί παράδεισοι,είναι 600 δις.Είναι προφανές οτι δεν κόβαμε αποδείξεις όταν ψωνίζαμε απο αυτούς.
3) Ιταλία,Ισπανία,Ιρλανδία(το πρότυπο του Κέλτικου τίγρη),Πορτογαλία,και αυτοι΄φαίνεται μας ζήλεψαν στη λαμογιά για αυτό κατάντησαν στα ίδια με εμάς.
Κ.Α.Β
Πλέον δε χρειάζεται ούτε καν ατομική σύμβαση.
βλ. Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Α41/ΟΕ/1/3.5.2012
παράγραφος (β) «Για τους προσλαμβανόμενους σήμερα από εργοδότες οικoδομοτεχνικών έργων εργατοτεχνίτες που ασφαλίζονται ως οικοδόμοι, εφόσον δεν έχει συναφθεί έγγραφη ή άτυπη «ατομική σύμβαση εργασίας» που να ορίζει διαφορετικούς όρους, μπορεί να γίνει δεκτή ασφάλιση επί αποδοχών ημερομισθίου που ορίζεται από την Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., όπως προσδιορίζεται στα πραγματικά ασφαλιστικά στοιχεία ενός εκάστου (άγαμος, έγγαμος, τριετίες κ.λπ.) υπό την προϋπόθεση βεβαίως της απόδειξης εκ μέρους των εργοδοτών και υπόχρεων καταβολής εισφορών των πράγματι καταβαλλομένων αποδοχών στους εργατοτεχνίτες.»
Κι επίσης:
Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Α41/ΟΕ/2/31.5.2012
Ακολούθως στην περίπτωση α) αναφέρεται, μεταξύ άλλων,ότι: {… Απαραίτητη όμως προϋπόθεση, για την αποδοχή αυτή, αποτελεί η πλήρωση των προϋποθέσεων που προαναφέρονται, δηλαδή της σύναψης μεταξύ των μερών «ατομικών συμβάσεων εργασίας» και της κατάθεσης αυτών στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης….}
Επειδή όμως, όπως μας ενημέρωσε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με βάση το ισχύον νομικό και νομολογιακό πλαίσιο (άρθρο 30 παρ. 4 του Ν. 3996/2011), «οι εργοδότες καταθέτουν πίνακες προσωπικού στις περιπτώσεις εκείνες που υπάρχει κάθε είδους μεταβολή των αποδοχών από προγενέστερο καθεστώς δηλαδή είτε με ατομική σύμβαση είτε λόγω επιβολής συστήματος εκ περιτροπής απασχόλησης είτε μερική απασχόληση», τροποποιούνται ως προς το σημείο αυτό οι οδηγίες και ορίζεται ότι:
« …. Προϋπόθεση, αποτελεί η πλήρωση των προϋποθέσεων που προαναφέρονται, και της ενημέρωσης με κατάθεση πινάκων για τις μεταβολές των αποδοχών στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης …»
Δημοσίευση σχολίου