Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Τι μας έφερε το 2014; ...“Κλειούς παραφερνάλια”: η πρώτη ποιητική συλλογή του Αδωνι(δος παρακαλώ) Γεωργιάδη

Για μένα τα βιβλία είναι τα καλύτερα δώρα.
Φέτος ειδικά, ένα βιβλίο που πήρα τα Χριστούγεννα είναι ανεκτίμητο δώρο.
Πρόκειται για την πρώτη ποιητική συλλογή ενός αμφιλεγόμενου πολιτικού, του Άδωνι Γεωργιάδη.
Οι θετικές εντυπώσεις ξεκινούν ήδη από τον τίτλο του βιβλίου: “Κλειούς  παραφερνάλια”! Τα προικιά της Κλειούς δηλαδή.
Για όσους το αγνοούν, η Κλειώ  κατά την Ελληνική Μυθολογία ήταν η Μούσα της επικής ποίησης και της Ιστορίας.
Πόσο εύστοχος ο τίτλος ! Λιτός, κομψός,αρχαιοπρεπής.
Η 84 σελίδων ποιητική συλλογή περιέχει 24 ποιήματα, αριθμός πιστεύω όχι τυχαίος.
Όσες οι ώρες ενός ημερονυχτίου!
Όσα τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου!
Όσες οι ραβδώσεις του κάθε ιωνικού κίονα στον Παρθενώνα!
Όσα τα καράτια του χρυσού, του πολιτιμώτερου μέταλλου!
Όσες οι ραψωδίες της Οδύσσειας του Ομήρου!

Το κάθε ποίημα μια ευχάριστη έκπληξη. Ένα αναπάντεχο δώρο στην καρδιά και στο μυαλό του κάθε Έλληνα.
Στο κάθε ποίημα η αποκάλυψη ενός από τα πολλά πρόσωπα του Ανθρώπου (με το άλφα κεφαλαίο) Άδωνι Γεωργιάδη.
Δεν είμαι φιλόλογος, ούτε βιβλιοκριτικός. Ως απλός αναγνώστης όμως θα παρουσιάσω μερικά αποσπάσματα από την συλλογή αυτή, για να γνωρίσουμε όλοι μας καλύτερα τον -ίσως- παρεξηγημένο αυτόν άνδρα.
Ο πολιτικός Άδωνις μάς φανερώνεται για παράδειγμα στο ποίημα  ” Εν Θερμώ Πύλες”

(…)
Οι 300 παρετάχθησαν εκατέρωθεν του Λεωνίδα. Μόνο που από το αριστερό άκρο απουσίαζε ο Εφιάλτης. Πάντα στο αριστερό άκρο βρίσκονται οι Εφιάλτες, τότε όπως και τώρα… όπως και πάντα
Τον φιλόπατρη  Άδωνι θα συναντήσουμε στο ποίημα  ”Τα  ου που θέλω”, αφιερωμένο στην μνήμη του Γ.Ράλλη

Ου καταισχύνω τα ιερά όπλα Ου την φιλτάτη πατρίδα μου Ου το ένδοξον αίμα της φυλής μου Ου την γλώτταν την προγονικήν Ου… Ου… Ου… Ου καταισχύνω, ου καταισχυνθώ ελληνοπρεπώς θα ζω ως την θανή μου.
Και ιδού, ο ιστορικός Άδωνις. Στο ποίημα “Ιστορία, η μόνη αμαρτία μου”

(…)
Μελέτησα την Ιστορίαν Σπούδασα την Ιστορίαν Δίδαξα την Ιστορίαν Διδάχτηκα από την Ιστορίαν Αγάπησα την Ιστορίαν Μόνη μου φιλοδοξία παιδιόθεν να “γράψω” Ιστορίαν. Και να με γράψει και η Ιστορία… εις τας δέλτους της.
Οι κοινωνικές ανησυχίες του Άδωνι περιγράφονται περίφημα στο ποίημα “Εσωτερικός διάλογος με ένα άστεγο”

(…)
Φίλτατε, μη λες ότι είσαι άστεγος. Στη χώρα αυτή κανείς δεν είναι άστεγος Κάτω από το γαλανό μας ουρανό
στη σκιά της Ακρόπολης
στον ψίθυρο της Ιστορίας,
είτε μένουμε σε βίλα,
είτε μένετε σε παγκάκι
όλους μας σκέπει η Αθηνά η Παλλάδα
κι η Παναγιά η γλυκυτάτη μητέρα μας
Και τέλος ο ερωτικός Άδωνις, δροσερός και παιγνιώδης, στο ποίημα ” Είσαι θεά”

Η Άρτεμίς μου δεν κρατεί βέλος διά να τοξεύσει το γοργοπόδαρο ελάφι Η Αθηνά μου δεν κρατεί δόρυ και ασπίδα Η Αφροδίτη μου δεν κρατεί το μήλον της Έριδος που της χάρισε ο ερωτύλος Πάρις Η ωραία Ελένη μου δεν κρατεί αργυρούν κάτοπτρον διά να καλλωπίζεται Η Δήμητρα μου δεν κρατεί χρυσό στάχυ διά να ψωμίσει τους πεινασμένους της γής. Η δικιά μου θεά, η Ευγενία, την καρδιά μου κρατεί στα τρυφερά της χέρια. Και μίαν ράβδον μαέστρου για να διευθύνει την μουσική του σύμπαντος μου ραπίζοντας με χάριν τον αέρα.
parafernalia2
Ως πολιτικός ο κ. Γεωργιάδης έχει φανατικούς φίλους αλλά και ορκισμένους εχθρούς. Εδώ όμως δε μιλάμε για τον υπουργό, αλλά για τον ποιητή Άδωνι Γεωργιάδη. Και νομίζω ότι όσοι διαβάσουν την ποιητική συλλογή “Κλειούς Παραφερνάλια”, και κρίνουν αντικειμενικά, χωρίς κομματικά ματογυάλια, με καθαρά λογοτεχνικά κριτήρια, θα αναφωνήσουν αυτό που ανεφώνησε έμμετρα ο Κωστής Παλαμάς στον Γιάννη Ρίτσο: “Παραμερίζουμε ποιητή για να περάσεις”.
Το βιβλίο κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2013 από τις εκδόσεις Γεωργιάδη, χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες, ενδεικτικό της σεμνότητας του ανδρός. Ο ποιητής γνωρίζει ότι οι αναγνώστες αργά ή γρήγορα, από στόμα σε στόμα, θα ανακαλύψουν τον κρυμμένο αυτό θησαυρό.
Το βιβλίο τιμάται μόνο 25 € .  Όσο ένα εισιτήριο για το νοσοκομείο δηλαδή, που θέσπισε για το κοινό καλό ο υπουργός μας…

6 σχόλια:

Νίκος Σαραντάκος είπε...

Οικοδόμε, καλη χρονιά!

Η "ποιητική συλλογή του Άδωνη" είναι τρολιά.

Οικοδόμος είπε...

Ειλικρινά, θλίβομαι. Κάτι γκρεμίστηκε μέσα μου. Μετά από αυτό θα κάψω όλα μου τα ποιητικά βιβλία...

Ανώνυμος είπε...

Αχ, κύριε Μπουμπούκο μου -να χαίρεστε την Μπουμπούκα σας- πόσο δίκιο έχετε για το ότι δεν έχει σημασία αν μένεις σε καλύβι ή σε βίλα, ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΄Εχω μια πρόταση να σας κάνω κύριε Μπουμπούκο μου ν' ανταλλάξουμε κατοικίες. Να πάρω εγώ το δικό σας σπίτι και να πάρετε εσείς το δικό μου. Στην Ελλάδα θα μένουμε κι οι δύο.Κάτω απ' τον ίδιο ουρανό. Μάλιστα αν γίνει αυτή η ανταλλαγή σε σας θα βρεχει συνέχεια γιατί στάζει το ταβάνι μας. Ελάτε κύριε Μπουμπούκο κάντε το ψυχικό για το φουκαριάρη τον μπατζανάκη σας.

Σοφία άστεγη.

Ανώνυμος είπε...

΄Ελειπε ο Εφιάλτης; Σοβαρά κύριε Γεωργιάδη; Και γιατί δεν παίρναν εσένα; Μια χαρά είσαι για Εφιάλτης.....

Σοφία

Ανώνυμος είπε...

Δε νομίζω ότι ο παραλληλισμός του Γεωργιάδη ως Ρίτσου είναι κι ο πιο πετυχημένος. Μάλλον ως τον ποιητήν Φανφάρα θα τον παρομοίαζα στην ταινία "Ξύπνα Βασίλη"......

Σοφία

Ανώνυμος είπε...

΄Ασχετο με την ανάρτηση αλλά σχετικό με το πρόσωπο που απασχολεί την ανάρτηση. Ο κ. Γεωργιάδης είπε απευθυνόμενος στο Πασόκ που δήθεν διαφωνεί με τα 25άρια του για τα νοσοκομεία, να του προτείνουν ισοδύναμα αν δεν συμφωνούν με το εισιτηριο των 25 ευρώ.
Γιατί ο κ. Γεωργιάδης ή κάθε Γεωργιάδης δεν λέει το ίδιο και στους φοροφυγάδες πλούσιους που δεν πληρώνουν φόρο; Γιατί δεν τους λέει να του φέρουν ισοδύναμα αφού δεν θέλουν να πληρώσουν φόρο;
Αλλά μάλλον τους το εχει πει κι αυτοί του είπαν "να πληρώσουν οι μισθωτοί τα λεφτά που κλέβουμε εμείς απ' την εφορία." Κι εκείνος υπάκουσε στα αφεντικά του.

Σοφία