Την
επιδίωξη της κυβέρνησης να κάνει «φύλλο και φτερό» το δικαίωμα όλης της
εργατικής τάξης στην απεργία, επιβεβαιώνει η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει
το υπουργείο Ναυτιλίας, η οποία θα προβλέπει τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας»
κατά τη διάρκεια απεργίας των ναυτεργατών. Οπως ξεκαθαρίστηκε από την πλευρά
του υπουργείου, η ρύθμιση αυτή θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που αφορά τα
«Τουριστικά σκάφη αναψυχής», και βρίσκεται στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης,
όταν αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή. Η ρύθμιση για «πλοίο ασφαλείας» προωθείται
ενώ οι ναυτεργάτες είναι ήδη «ντυμένοι στο χακί», καθώς από το Φλεβάρη
παραμένει σε πλήρη ισχύ το επαίσχυντο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης στα
καράβια. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση αφού περνάει στη Βουλή τον ένα νόμο μετά
τον άλλο που, για τα κέρδη των εφοπλιστών, μετατρέπουν τους ναυτεργάτες σε
σύγχρονους δούλους, χωρίς Συλλογική Σύμβαση και Κοινωνική Ασφάλιση, έρχεται
τώρα από πάνω να τους αφαιρέσει και το ίδιο το δικαίωμα στην απεργία.
Ξεπερνάει
κάθε πρόκληση ότι η ρύθμιση για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» προωθείται
στο όνομα της «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος». Το μόνο συμφέρον που
υπηρετεί το «πλοίο ασφαλείας» είναι των εφοπλιστών. Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα
τους. Οι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με την
κερδοφορία τους, με αποτέλεσμα ο ακτοπλοϊκός στόλος να είναι ήδη
αποδεκατισμένος και νησιά να βρίσκονται σε μερική απομόνωση, ακόμα και όταν η
επιβατική κίνηση κορυφώνεται. Με ένα και μόνο πλοίο έμειναν τα νησιά Ικαρία,
Φούρνοι, Σάμος, ακόμα και την περίοδο των γιορτών, με αποτέλεσμα το εισιτήριο
να είναι δυσεύρετο, χώρια ότι είναι και πανάκριβο. Με ένα πλοίο είναι οι
περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές. Επομένως για ποιο «πλοίο ασφαλείας» γίνεται
λόγος;
Η
κυβέρνηση επικαλείται το δημόσιο συμφέρον όταν έχει ήδη ψηφίσει στη Βουλή το
νόμο 4150 «Για την Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» που ενσωματώνοντας τους κανονισμούς
της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ξεπαστρεύει ό,τι έχει απομείνει από το ακτοπλοϊκό
δίκτυο, ξεπουλάει λιμάνια, ενώ οι ναυτεργάτες με όλους τους εργαζόμενους
καλούνται να το ακυρώσουν στην πράξη. Προσπαθεί με τις πολιτικές επιστρατεύσεις
και τα «πλοία ασφαλείας» -μέτρα με τα οποία υποτίθεται ότι προστατεύει το λαό-
να καλλιεργεί συνειδήσεις που να εναντιώνονται στους αγώνες των ναυτεργατών για
το δικαίωμα των νησιωτών και όλων των εργαζομένων να ταξιδεύουν με πλοία
ασφαλή, σύγχρονα, 365 μέρες το χρόνο, με πληρώματα που θα έχουν εργασιακά
δικαιώματα, ικανά να προστατεύσουν την ανθρώπινη ζωή.
Κεφάλαιο
και κυβέρνηση στο όνομα του «δημοσίου συμφέροντος» επιτίθενται σε κάθε κλάδο
που απεργεί, διεκδικώντας τα αυτονόητα. Τον περασμένο Φλεβάρη δεν δίστασαν να
ανοίξουν ευθέως τη συζήτηση ακόμα και για την αναμόρφωση του Ν. 1264 με
επίκεντρο το δικαίωμα στην απεργία. Κυβέρνηση και πλουτοκράτες με την
υπονόμευση του δικαιώματος της απεργίας για τους ναυτεργάτες και συνολικά την
εργατική τάξη, δείχνουν ότι η ανυπακοή στις εντολές τους, η αμφισβήτηση της
κυριαρχίας τους, το ξεστράτισμα από τον ευρωμονόδρομο είναι αιτία ταξικού
πολέμου ενάντιά τους. Οτι η διεκδίκηση αιτημάτων, όπως αυτά που προβάλλουν οι
ναυτεργάτες, που απαντούν στις σύγχρονες και πραγματικές λαϊκές ανάγκες,
«απαγορεύονται». Γι' αυτό και: κεφάλαιο, μονοπώλια και οι πολιτικοί τους
εκφραστές, πρέπει να πάρουν την κατάλληλη απάντηση από την εργατική τάξη και
τους συμμάχους της.
Αθηνά
ΖΥΜΑΡΗ
Και θα το κάνουν καθώς όλο και μειώνονται οι όποιες αντιστάσεις σε επίπεδο κοινωνίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉδη το κίνημα έχει κάνει όχι απλώς "κοιλιά" αλλά επί της ουσίας δεν ψελλίζει λέξη.
Μακάρι να αλλάξει το κλίμα, μακάρι.