Καταρχήν, άλλα είπαν οι συνδικαλιστές, άλλα γράφει η «Αυγή», νομίζοντας πως έτσι θα καλύψει την κυβέρνηση. Αυτό που κατήγγειλαν οι συνδικαλιστές ήταν ότι ακόμα και σήμερα, που θεωρητικά δεν έχουν καταργηθεί οι κλαδικές συμβάσεις, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η εργοδοσία «κάνει του κεφαλιού της» και δεν προσέρχεται καν στις διαπραγματεύσεις για την ανανέωσή τους. Αρα, τίποτε δεν εγγυάται στους εργαζόμενους ότι θα αλλάξει στάση αν προηγουμένως δεν πάρει τα ανάλογα «ανταλλάγματα» από την κυβέρνηση σε βάρος βέβαια των εργαζομένων.
Κατά τα άλλα, είναι φανερή η παρελκυστική τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση σε ό,τι αφορά τον κατώτατο μισθό, προφανώς για να κερδίσει χρόνο, καθώς τρεις μήνες τώρα νομοσχέδιο ακούμε και νομοσχέδιο δε βλέπουμε. Πλέον γίνεται κατανοητό στον καθένα ότι, ακόμα και αν έρθει τελικά ο νόμος για την αποκατάσταση του κατώτατου μισθού, θα απέχει πολύ ακόμα και από αυτά που έλεγε προεκλογικά η κυβέρνηση, αφού το νομοσχέδιο ετοιμάζεται σε συνεννόηση με τους εργοδότες, όπως ομολογεί στο ρεπορτάζ της η ίδια η «Αυγή».
Αλλά, ακόμα και αν γίνει νόμος η «σταδιακή» αποκατάσταση του κατώτατου μισθού, ποιος εργοδότης θα τον εφαρμόσει, όταν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και οι ατομικές συμβάσεις αφήνουν ορθάνοιχτα τα παράθυρα με «νόμιμο» τρόπο να παρακαμφθεί η νομοθεσία για τον κατώτερο μισθό; Αρα, να πού πρέπει να κατευθύνεται η πάλη των εργαζόμενων: Αποκατάσταση με νόμο τώρα του 751 ως βάση για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και παράλληλα κατάργηση όλου του αντεργατικού πλαισίου, κάτω από το οποίο στενάζει σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων.
Η δεύτερη λαθροχειρία, αφορά ένα σχόλιο της εφημερίδας με τον τίτλο «Διευκόλυνση στους εφοπλιστές βαφτίζει το ΠΑΜΕ την προστασία των εργαζομένων». Η «Αυγή» ζητάει τα ρέστα από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία επειδή ανέδειξαν ότι το νομοσχέδιο για την απλήρωτη εργασία που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Ναυτιλίας παρέχει νέα προνόμια για την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Μάλιστα, η εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ, για να «αποδείξει» ότι τα σωματεία κινούνται από εμπάθεια, εμφανίζει ως στοιχείο της «φιλεργατικής πολιτικής» της κυβέρνησης την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα «να εντάξει σε καθεστώς προστασίας» τους 43 απλήρωτους ναυτεργάτες, πλήρωμα του πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που είναι απλήρωτοι για οκτώ μήνες.
Η αλχημεία είναι πασιφανής. Η απόφαση του Θ. Δρίτσα για τους ναυτεργάτες του «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» είναι απλά η εφαρμογή του νόμου 3816/2010 περί «εγκατάλειψης Ελλήνων ναυτικών σε λιμάνια της ημεδαπής». Ο νόμος αυτός έγινε κάτω από την πίεση του ναυτεργατικού κινήματος. Οσο για το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση, προβλέπει ότι για να πληρώνουν οι εταιρείες τους μισθούς των ναυτεργατών θα πρέπει να παίρνουν προκαταβολικά το 30% του ποσού της επιδότησης του επόμενου μήνα.
Δηλαδή, η κυβέρνηση όχι μόνο διατηρεί το αίσχος των επιδοτήσεων, το «ζεστό χρήμα» που εισπράττουν οι εφοπλιστές για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», αλλά δίνει το δικαίωμα στις εταιρείες να πληρώνουν τους μισθούς μόνο αν εισπράττουν την επιδότηση! Οσο για την ...«φερεγγυότητα» των εφοπλιστών, χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ΝΕΛ. Κοντά 1,5 εκατομμύριο ευρώ της έδωσε η κυβέρνηση τον περασμένο μήνα από επιδοτήσεις, με την «συμφωνία» να πληρώσει τους πάνω από πάνω από 6 μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες. Τι τους έδωσε; Ενα «έναντι» ...400 ευρώ!
Σήμερα αν δείτε την έκδοση της Αυγής για τις πρωτομαγιάτικες πορείες θα δείτε ότι έχει και φωτο της πορείας του ΠΑΜΕ, χωρίς όμως να γράφει στη λεζάντα της φωτογραφίας ότι ειναι του ΠΑΜΕ. Στη λεζάντα γράφει μόνο για τις κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης. Και φυσικά διάλεξε να βάλει φωτο που να υπάρχει μόνο μια σημαία του ΠΑΜΕ κι όποιος την προσέξει για να καταλάβει ότι είναι απ' τη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ κι όχι του Σύριζα.
ΑπάντησηΔιαγραφή