Με όλα τα μέσα, στρώνουν το έδαφος για την υπογραφή επιχειρησιακών συμβάσεων, τις οποίες νομοθέτησαν με το Ν. 4254 / 2014
Με
έναν ελιγμό που δεν αλλάζει την ουσία του αντιδραστικού νομοθετήματος, η
κυβέρνηση επιχείρησε χτες να παρακάμψει τις αντιδράσεις που προκάλεσε η
κατάθεση τροπολογίας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, με την
οποία μπαίνει κυριολεκτικά ταφόπλακα στις συλλογικές συμβάσεις των
ναυτεργατών.
Θυμίζουμε ότι πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση ψήφισε
το Νόμο 4254, με τον οποίο καθιερώνονται οι επιχειρησιακές συμβάσεις
στην ακτοπλοΐα. Στη συνέχεια, κατέθεσε την Τρίτη μια τροπολογία η οποία
προβλέπει ότι:
- «Οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπερισχύουν των αντίστοιχων συλλογικών συμβάσεων εργασίας, ανεξαρτήτως εάν περιλαμβάνουν όρους που αποκλίνουν από αυτούς των αντίστοιχων συλλογικών συμβάσεων εργασίας».
- «Οι συλλογικές συμβάσεις που έχουν συναφθεί, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο, εφόσον ήθελε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου να κυρωθούν, θεωρούνται ισχυρές και δεσμεύουν μόνο τους πλοιοκτήτες και τους ναυτικούς που είναι μέλη των συμβαλλόμενων οργανώσεων».
- «Ο πλοιοκτήτης μπορεί, μετά από γνώμη του ΣΑΣ, η οποία εκδίδεται εντός μηνός, να κατανείμει τις συνολικές μέρες διακοπής δρομολογίων που προκύπτουν από τα δρομολογημένα πλοία του, ανεξάρτητα σε ποια γραμμή είναι δρομολογημένα».
Με τις δύο πρώτες ρυθμίσεις,
θωρακίζεται ο θεσμός των επιχειρησιακών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα, σε
βάρος των κλαδικών, προκειμένου οι εφοπλιστές να διευκολύνονται στην
επιβολή μισθών και συνθηκών δουλειάς που υπηρετούν την ανταγωνιστικότητα
των επιχειρήσεών τους. Επί της ουσίας, η κυβέρνηση κάνει ένα ακόμη βήμα
για την κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων, μετά από την κατοχύρωση των
επιχειρησιακών, με το Νόμο 4254 / 2014.
Αυτό δεν αλλάζει με την προσθήκη που έκανε χτες η κυβέρνηση στις δύο παραπάνω ρυθμίσεις, σημειώνοντας ότι αυτές θα ισχύουν «με την επιφύλαξη των Διεθνών Συμβάσεων που έχουν κυρωθεί».
Με
την τρίτη ρύθμιση, ο πλοιοκτήτης θα καθορίζει τις διακοπές δρομολογίων
των πλοίων στην ακτοπλοΐα, ανεξάρτητα σε ποια γραμμή είναι
δρομολογημένα. Επομένως, οι εφοπλιστές θα λύνουν και θα δένουν τα πλοία
με κριτήριο την κερδοφορία τους, καταδικάζοντας τα νησιά σε ακόμα
μεγαλύτερη και παρατεταμένη απομόνωση. Για τους ναυτεργάτες, η εξέλιξη
αυτή θα φέρει μεγαλύτερη ανεργία, ενώ υποβαθμίζονται οι προϋποθέσεις
συνταξιοδότησης και διογκώνονται τα ελλείμματα του ΝΑΤ.
Ούτε αυτή η
πραγματικότητα αλλάζει, με την προσθήκη του υπουργού στη συγκεκριμένη
ρύθμιση ότι η κατανομή των δρομολογίων κάθε πλοίου από την πλοιοκτήτρια
εταιρεία θα γίνεται «μετά από σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ».
Βγάζει λάδι τους εφοπλιστές
Το ΚΚΕ καταψήφισε την τροπολογία. Αυτό που έχει σημασία είναι τα επιχειρήματα με τα οποία ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας υπερασπίστηκε χτες στη Βουλή τις παραπάνω ρυθμίσεις, που ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία.
Είπε μεταξύ άλλων ο Μ. Βαρβιτσιώτης: «Σήμερα,
φέρνουμε δύο βασικές τροποποιήσεις, οι οποίες εναρμονίζουν τις
επιχειρησιακές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα με τις επιχειρησιακές συμβάσεις
σε όλες τις άλλες επιχειρήσεις της χώρας. Και ποιες είναι αυτές οι
τροποποιήσεις; Είναι το ότι οι συλλογικές συμβάσεις αφορούν τα μέλη που
τις προσυπογράφουν. Οι ρυθμίσεις των επιχειρησιακών συμβάσεων κατισχύουν
των συλλογικών συμβάσεων».
Επί της ουσίας, ομολογεί ότι το
ναυτεργατικό δίκαιο «συγχρονίζεται» με το γενικότερο εργατικό, όπου
πλέον έχει καταλυθεί κάθε έννοια συλλογικής σύμβασης και οι
επιχειρησιακές - ατομικές συμβάσεις κερδίζουν ολοένα και περισσότερο
έδαφος, αφού αυτό επιτάσσει η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα των
καπιταλιστών.
Ο Μ. Βαρβιτσιώτης προσπάθησε να παρουσιάσει τη
συγκεκριμένη ρύθμιση σαν συμβατική υποχρέωση της κυβέρνησης στο πλαίσιο
του μνημονίου, για να βγάλει λάδι τους εφοπλιστές, που πρώτοι αυτοί
«καίγονται» να απαλλαγούν από τις Συλλογικές Συμβάσεις. Οπως είπε ο Μ.
Βαρβιτσιώτης, «η διάταξη αυτή και η τροποποίηση της διάταξης (...)
είναι μια από τις διεθνείς υποχρεώσεις που ανέλαβε η χώρα μας στα
πλαίσια της συμβάσεως που έχουμε καταρτίσει με το Διεθνές Νομισματικό
Ταμείο, μετά από τις συγκεκριμένες παρατηρήσεις τους και μετά από πολύ
μακρά διαβούλευση, ώστε να πετύχουμε ορισμένα πράγματα».
Παρουσίασε
μάλιστα ως επιτυχία της κυβέρνησης το γεγονός ότι από το πεδίο
εφαρμογής της τροπολογίας εξαιρείται η ποντοπόρος ναυτιλία. Εξίσου
προκλητικός ήταν όταν είπε ότι «το δεύτερο το οποίο πετύχαμε είναι να
υπάρχει ο χρονικός περιορισμός για το πεδίο εφαρμογής των συγκεκριμένων
διατάξεων μόνο στα πλαίσια του Μεσοπρόθεσμου και να μην επεκτείνεται
επ' αόριστον».
Την ίδια ώρα που ανοίγει το δρόμο για να
ισοπεδωθούν και οι τελευταίες κατακτήσεις των εργατών της θάλασσας, η
κυβέρνηση προσπαθεί να τους κοροϊδέψει ότι το μέτρο είναι τάχα
προσωρινό! Η «προσωρινότητα» τέτοιων μέτρων έχει ήδη αποδειχτεί από την
εφαρμογή τους στους εργάτες της στεριάς και την άρνηση των εργοδοτών
ακόμα και να συζητήσουν για την υπογραφή νέων κλαδικών συμβάσεων.
Το εργασιακό τοπίο του μέλλοντος
Στο διά ταύτα και δείχνοντας τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, ο Μ. Βαρβιτσιώτης είπε: «Σήμερα ρυθμίζουμε τη μελλοντική δυνατότητα και τις προϋποθέσεις που θα τεθούν σε μια ευρύτερη συζήτηση, όσον αφορά τα θέματα της ναυτεργασίας, για το πώς θα συγκροτούνται τα επιχειρησιακά σωματεία, ποια αντιπροσωπευτικότητα θα έχουν, ποια δυνατότητα θα έχουν για την κατάρτιση τέτοιου είδους επιχειρησιακών συμβάσεων.
Είναι
πολύπλοκο και δύσκολο το επάγγελμα του ναυτικού. Είναι δύσκολη η
εκπροσώπηση σε συλλογικά όργανα. Είναι διαφορετική απ' ό,τι είναι στην
ξηρά. Δεν υπάρχει η σταθερότητα της εργασίας και της σύμβασης εργασίας
όπως υπάρχει στην ξηρά. Θέλουμε, λοιπόν, να υπάρχει το πεδίο εφαρμογής
ώστε να είναι λειτουργούσα και να είναι επ' ωφελεία και των εργαζομένων
και των επιχειρήσεων».
Επί της ουσίας λέει ότι η κυβέρνηση
προετοιμάζει το εργασιακό τοπίο για την περίοδο της καπιταλιστικής
ανάκαμψης, όπου θα κυριαρχούν οι επιχειρησιακές συμβάσεις τις οποίες θα
υπογράφουν πλέον επιχειρησιακά σωματεία, καθιστώντας άχρηστα ή
διακοσμητικά τα σημερινά κλαδικά σωματεία. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός
Εμπορικής Ναυτιλίας προαναγγέλλει και άλλα αντιδραστικά νομοσχέδια που
αφορούν τη συνδικαλιστική εκπροσώπηση των ναυτεργατών, όπως έγινε και με
τη θέσπιση των «ενώσεων προσώπων» στις επιχειρήσεις της στεριάς.
Οι
ναυτεργάτες που θα μείνουν να δουλεύουν στην ακτοπλοΐα θα είναι με
ακόμα χειρότερες αμοιβές και δικαιώματα, και βέβαια χωρίς συνδικαλιστική
εκπροσώπηση, αφού είναι αστείο να πιστεύει κανείς ότι στις ακτοπλοϊκές
εταιρείες μπορεί να σταθεί επιχειρησιακό σωματείο που να διεκδικεί, πολύ
περισσότερο να σταθεί ταξικό σωματείο. Εξίσου δραματικές θα είναι οι
συνέπειες συνολικά για την ασφάλεια ναυτεργατών κι επιβατών στη θάλασσα.
Απαντώντας στις προκλήσεις της κυβέρνησης, η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου είπε: «Ουσιαστικά
καταργείτε τις συλλογικές συμβάσεις και τα ναυτεργατικά σωματεία, και
στη θέση τους, με το έτσι θέλω, μέσα από μια τροπολογία, φτιάχνετε τις
επιχειρηματικές συμβάσεις. Δηλαδή ο εφοπλιστής δίνει όσα θέλει, όποτε
θέλει, με όποιο δρομολόγιο θέλει. Πετάτε από τα πόδια σας ουσιαστικά τα
ναυτεργατικά συνδικαλιστικά σωματεία και στη θέση τους φτιάχνετε
επιχειρηματικά. Είναι μια τροπολογία της ντροπής».
Συσκοτίζουν τον ένοχο
Στην προσπάθειά της να βγάλει λάδι τους εφοπλιστές, η κυβέρνηση βρήκε σύμμαχο το ΣΥΡΙΖΑ. Τοποθετούμενος χτες στη συζήτηση, ο βουλευτής Γιώργος Σταθάκης είπε μεταξύ άλλων για την τροπολογία: «Η μνημονιακή σας δέσμευση λέει να μην υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα (...) Για διάφορους λόγους, που δεν είναι της στιγμής να τους αναλύσουμε, τα Ναυτιλιακά Σωματεία και οι Ενώσεις των Ακτοπλόων και των άλλων υπέγραψαν συλλογική σύμβαση. Δε ρώτησαν την τρόικα, δεν ξέρω τι έκαναν, υπέγραψαν και είπαν: "Εμείς θα έχουμε συλλογική σύμβαση και συμφωνούμε".
(...) Εδώ έχουμε έναν κλάδο ο οποίος κατάφερε
να βρει έναν τρόπο συνεννόησης και συμφωνίας, με συλλογική σύμβαση - τι
να κάνουμε - κι επαπειλείται αυτό το δεδομένο καθεστώς φέρνοντας μια
τροπολογία που λέει "αυτού του κακού δοθέντος ανοίγω ένα παράθυρο στο
μέλλον να φτιάξουμε επιχειρησιακές συμβάσεις, προκειμένου να διαλύσουμε
τη συλλογική"».
Ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει τους εφοπλιστές αμέτοχους
στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, ρίχνοντας την ευθύνη στην
τρόικα και στην πολιτική της κυβέρνησης. Κρύβει ότι κυβέρνηση και τρόικα
υπηρετούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών και ότι για λογαριασμό τους
νομοθετούν τις επιχειρησιακές συμβάσεις.
Ταυτόχρονα, ο ΣΥΡΙΖΑ
παρουσιάζει τους εφοπλιστές σαν τους «καλούς» εργοδότες, που έκατσαν στο
τραπέζι και «τα βρήκαν» με τους εργαζομένους, όταν η σύμβαση για το
2014 που υπέγραψε η Ενωση των ακτοπλόων με την πλειοψηφία της ΠΝΟ
προβλέπει μηδενικές αυξήσεις στους μισθούς. Είναι επίσης βέβαιο ότι, με
την απειλή των επιχειρησιακών, οι εφοπλιστές είτε θα αρνηθούν να
υπογράψουν καινούργια κλαδική σύμβαση είτε θα επιχειρήσουν να επιβάλουν
στην επόμενη κλαδική τους όρους που θα έβαζαν στις επιχειρησιακές.
Η
τοποθέτηση αυτή του Γ. Σταθάκη έδωσε «πάσα» στον υπουργό Εμπορικής
Ναυτιλίας από τη μια να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα και από την άλλη
να αποπροσανατολίσει και να καθησυχάσει τους ναυτεργάτες. Είπε ο Μ.
Βαρβιτσιώτης: «Σε καμία περίπτωση δεν ανοίγει αυτή η συγκεκριμένη
ρύθμιση, εφόσον ισχύει η συλλογική σύμβαση εργασίας, κανένα παράθυρο
κατάργησής της. Οταν λήξει η συλλογική σύμβαση εργασίας και αφού έχουν
δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις που σας ανέφερα πριν, τότε μπορεί να
ανοίξει το πεδίο του διαλόγου.
Θεωρώ και εκτιμώ ότι είναι
πολύ μακρύς ο χρόνος και θέλει πάρα πολλές ρυθμίσεις, γιατί ακριβώς η
ναυτιλία και η ναυτεργασία είναι πολύ διαφορετικές από την εργασία στην
ξηρά και υπάρχουν πολλά θέματα που πρέπει να συζητηθούν σχετικά με ποιον
τρόπο θα καταρτίζονται οι επιχειρησιακές συμβάσεις». Με ωμό και απροκάλυπτο τρόπο, δηλώνει την κατεύθυνση για την κατάργηση των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Συνθήκες γαλέρας για τους ναυτεργάτες
Του Γιώργου ΤΟΥΣΣΑ (μέλος της ΚΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ)
H συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ΕΕ - τρόικα και το
κεφάλαιο με ταξικό μίσος χτυπούν όσα ακόμη εργατικά δικαιώματα έχουν
απομείνει όρθια στην Ελλάδα και σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ.
Συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ / ΕΛΙΑ - ΕΕ / Τρόικα, μονοπώλια με σειρά
νομοθετικών μέτρων έχουν ναρκοθετήσει το θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων
Εργασίας, που κατέκτησε το ταξικό εργατικό κίνημα με σκληρές, αιματηρές
θυσίες, στην πάλη του ενάντια στο κεφάλαιο. Η κατάργηση των Συλλογικών
Συμβάσεων Εργασίας, ιδιαίτερα των κλαδικών, αποτελεί προτεραιότητα για
το κεφάλαιο και το πολιτικό προσωπικό του.
Οι εφοπλιστές
από κοινού με τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΕΕ / Τρόικα στοχοποιούν,
μεταξύ των άλλων, τους ναυτεργάτες, για να τους μετατρέψουν σε
σύγχρονους σκλάβους του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που αυξάνει τα κέρδη του
και βγαίνει πιο ενισχυμένο ακόμη και την περίοδο της καπιταλιστικής
κρίσης. Οι Ελληνες εφοπλιστές κατέχουν την 1η θέση της παγκόσμιας
κατάταξης της εμπορικής ναυτιλίας. Μόνο το 1ο τετράμηνο του 2014 οι
εφοπλιστές επένδυσαν 6 δισ. δολάρια για νέες παραγγελίες νεότευκτων και
για την αγορά πλοίων «δεύτερο χέρι».
Η
κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ μέσα σε ένα μήνα, κατά απαίτηση των εφοπλιστών, με
νέα επαίσχυντη τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,
τροποποιεί τη διάταξη που συμπεριλήφθηκε στο Νόμο 4254 / 7 / 4 / 2014,
για την επιβολή των επιχειρησιακών συμβάσεων ως ανεπαρκή, επιχειρώντας
να φέρει συντριπτικό πλήγμα - κατάργηση της Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας
των ναυτεργατών! Με τη νέα αντεργατική τροπολογία «οι επιχειρησιακές
συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπερισχύουν των αντίστοιχων συλλογικών
συμβάσεων εργασίας, ανεξαρτήτως εάν περιλαμβάνουν όρους που αποκλίνουν
από αυτούς των αντίστοιχων συλλογικών συμβάσεων εργασίας» και συνεχίζει
ότι «οι συλλογικές συμβάσεις που έχουν συναφθεί θεωρούνται ισχυρές και
δεσμεύουν μόνο τους πλοιοκτήτες και τους ναυτικούς που είναι μέλη των
συμβαλλόμενων οργανώσεων»!
Το αντεργατικό τερατούργημα
καταργεί το Νόμο 3276 / 1944 που επικύρωσε το 1944 την 1η Συλλογική
Σύμβαση Εργασίας της θρυλικής ΟΕΝΟ, καταργεί τις ΣΣΕ στα επιβατηγά -
οχηματαγωγά πλοία.
Στο ίδιο νομοσχέδιο με νέα διάταξη δίνεται το
δικαίωμα στους εφοπλιστές να καθορίζουν τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών
πλοίων - τη συχνότητα και τις διακοπές των δρομολογίων - με κριτήριο την
κερδοφορία τους, με οδυνηρές συνέπειες για τους ναυτεργάτες και
γενικότερα τους εργαζομένους και τους κατοίκους των νησιών. Συνθήκες
γαλέρας με επαχθείς όρους δουλειάς και αμοιβής - ασφάλισης και
συνταξιοδότησης των ναυτεργατών, υποβάθμιση παραπέρα των ακτοπλοϊκών
συγκοινωνιών, με τιμές εισιτηρίων φωτιά και απομόνωση χιλιάδων κατοίκων
στα νησιά.
Η επίθεση ενάντια στους
ναυτεργάτες σηματοδοτεί την ακόμη μεγαλύτερη ένταση της επίθεσης στο
σύνολο της εργατικής τάξης. Κεφαλαιοκράτες, ΕΕ και κυβέρνηση, μέσω του
νόμου που καθιέρωσε τη λήξη της μετενέργειας - ακύρωση δηλαδή - των ΣΣΕ,
σέρνουν τους εργαζομένους σε ατομικές συμβάσεις εργασίας. Καταργούν
θρασύτατα, και με το νόμο, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ενώ την
ίδια στιγμή εφοπλιστικές επιχειρήσεις αρνούνται να πληρώσουν τα
δεδουλευμένα των ναυτεργατών, γενικευμένη πρακτική για όλες τις
μονοπωλιακές επιχειρήσεις που κρατούν σε ομηρία τους σκληρά
εκμεταλλευόμενους εργάτες τους, για να αποσπάσουν ακόμη μεγαλύτερα
προνόμια και απαλλαγές από το αστικό κράτος.
Τα αντιλαϊκά
μέτρα που από κοινού κατέστρωσαν η συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, η
ΕΕ και το ΔΝΤ, έχουν στόχο να μειώσουν ακόμη περισσότερο - σε δραματικά
επίπεδα την τιμή της εργατικής δύναμης, να χαρίσουν νέα προκλητικά
προνόμια στους μονοπωλιακούς ομίλους, να στηρίξουν την κερδοφορία των
επιχειρήσεων, καταφέρνοντας νέο βαρύ χτύπημα στους όρους διαβίωσης της
λαϊκής οικογένειας. Τα αντιλαϊκά μέτρα δεν πρόκειται να είναι τα
τελευταία. Προστίθενται σε έναν ατέλειωτο κατάλογο που τελειωμό δεν
έχει, μπροστά στην ανάγκη των μονοπωλίων να διασφαλίσουν την κερδοφορία
τους, πάνω στα συντρίμμια των δικαιωμάτων και της ζωής του εργαζόμενου
λαού. Οι εξελίξεις αποδεικνύουν περίτρανα πως οι εξαγγελίες της
συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ότι δε θα υπάρξουν άλλα αντιλαϊκά μέτρα είναι
προεκλογική κοροϊδία.
Ο αγώνας της
εργατικής τάξης για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, συνολικά η ταξική
πάλη που οξύνεται από την αντεργατική επίθεση, ο δίκαιος αγώνας για τη
ζωή και το δίκιο του εργαζόμενου λαού, δεν μπορούν να περιοριστούν ούτε
με ευρωενωσιακούς, ούτε με εθνικούς νόμους των αστικών κυβερνήσεων, στο
πλαίσιο της συμμαχίας των μονοπωλίων, της ΕΕ. Η ενδυνάμωση της Λαϊκής
Συμμαχίας, της αντιμονοπωλιακής αντικαπιταλιστικής πάλης της μπορεί να
λυτρώσει το λαό από τα δεσμά της ΕΕ και των μονοπωλίων, να ανοίξει το
δρόμο για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με Λαϊκή Εξουσία και
Οικονομία. Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ στις προσεχείς εκλογικές μάχες και στο
εργατικό κίνημα αποτελούν σημαντικό βήμα για την καταδίκη της ΕΕ, των
μονοπωλίων, των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, για την ανασύνταξη και
αντεπίθεση του εργατικού κινήματος.
ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Καλούν σε κλιμάκωση του αγώνα
Με αφορμή την τροπολογία της κυβέρνηση, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών, εξέδωσαν την Τρίτη κοινή ανακοίνωση, στην οποία σημειώνουν μεταξύ άλλων:
«Η κυβέρνηση συνεχίζει ωμά και απροκάλυπτα την επίθεση στο σύνολο των εργατικών και ναυτεργατικών δικαιωμάτων. Εφοπλιστές - κυβέρνηση - ΕΕ με την πολιτική της ανταγωνιστικότητας καταργούν τις ΣΣΕ, με πολλαπλές επιπτώσεις στους όρους του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και στον καθορισμό της σύνταξης, διαλύουν την κοινωνικοασφαλιστική περίθαλψη και προστασία, σε ένα ήδη λεηλατημένο ΝΑΤ από τη διαχρονική φιλοεφοπλιστική πολιτική.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, να συνεχίσουμε τον αγώνα με οργάνωση - συσπείρωση δυνάμεων, με ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, που κατακρεουργεί το σύνολο των δικαιωμάτων μας.
Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές τους, να καταδικάσουν τις πολιτικές δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, τους υπερασπιστές της λυκοσυμμαχίας, να δώσουν ψήφο αντίστασης και ανυπακοής σε Ευρωβουλή - Περιφέρεια - Δήμους, να ανοίξει ο δρόμος της ανασύνταξης του εργατικού κινήματος, για την οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας προς όφελος των εργατικών - λαϊκών αναγκών».
«Η κυβέρνηση συνεχίζει ωμά και απροκάλυπτα την επίθεση στο σύνολο των εργατικών και ναυτεργατικών δικαιωμάτων. Εφοπλιστές - κυβέρνηση - ΕΕ με την πολιτική της ανταγωνιστικότητας καταργούν τις ΣΣΕ, με πολλαπλές επιπτώσεις στους όρους του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και στον καθορισμό της σύνταξης, διαλύουν την κοινωνικοασφαλιστική περίθαλψη και προστασία, σε ένα ήδη λεηλατημένο ΝΑΤ από τη διαχρονική φιλοεφοπλιστική πολιτική.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, να συνεχίσουμε τον αγώνα με οργάνωση - συσπείρωση δυνάμεων, με ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, που κατακρεουργεί το σύνολο των δικαιωμάτων μας.
Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές τους, να καταδικάσουν τις πολιτικές δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, τους υπερασπιστές της λυκοσυμμαχίας, να δώσουν ψήφο αντίστασης και ανυπακοής σε Ευρωβουλή - Περιφέρεια - Δήμους, να ανοίξει ο δρόμος της ανασύνταξης του εργατικού κινήματος, για την οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας προς όφελος των εργατικών - λαϊκών αναγκών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Καλώς ήρθατε!
Πριν αφήσετε το σχόλιό σας, παρακαλώ να λάβετε υπόψη τα εξής:
Το σχόλιό σας να αφορά το θέμα της ανάρτησης.
Δεν θα δημοσιεύονται διαφημιστικά μηνύματα.
Αποφύγετε τις ύβρεις και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
ΟΧΙ στα greeklish - ΝΑΙ στα Ελληνικά.
Όποιος σχολιάζει σαν «ανώνυμος», ας προσθέτει στο τέλος του σχολίου του ένα ψευδώνυμο. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται πιο εύκολη η επικοινωνία.
Το ιστολόγιο δέχεται τις διαφωνίες, την ένταση και το πάθος στην υποστήριξη των απόψεών σας. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε, αρκεί να γινόμαστε κατανοητοί ο ένας στον άλλον. Ας βοηθήσουμε όλοι στη διατήρηση ενός επιπέδου στο διάλογο.
Ο διαχειριστής του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει σχόλια που δεν ανταποκρίνονται στις παραπάνω επισημάνσεις, χωρίς καμιά προειδοποίηση.
Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.