Σελίδες

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Η αστυνομία αναλαμβάνει την ...εκπαίδευση! - Ερώτηση του ΚΚΕ για την παρέμβαση της ΓΑΔΑ στα σχολεία


Δύο ρεπορτάζ αρκετά διαφωτιστικά για το που το πάει η κυβέρνηση και η εξουσία που εκπροσωπεί σε σχέση με τη νεολαία και ιδιαίτερα τους μαθητές. Μη έχοντας πλέον άλλους τρόπους ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης του λαού και του υπαρκτού ενδεχόμενου να ξεσηκωθεί ενάντιά τους είναι η ένταση της φασιστικοποίησης. Η αστυνομία θα πρέπει να πανταχού παρών, σε όλες τις πτυχές της ζωής μας.
Να δημιουργεί δέος απέναντι στην εξουσία και τρόμο για το πως μπορεί να αντιμετωπιστεί ο οποιοσδήποτε που έστω σκεφτεί ότι πρέπει να αντιδράσει στην εξαθλίωσή μας. Αλλά ακόμη και αν το πετύχουν δεν θα τους περάσει. Η πραγματικότητα, ιστορική και σύγχρονη δείχνει ότι όταν ο εργαζόμενος λαούς και τα παιδιά του ξεσηκωθούν πραγματικά τότε δεν τους σταματάνε ούτε οι μπάτσοι ούτε οι στρατοί. Όσο πολλοί, καλά εξοπλισμένοι και εκπαιδευμένοι και αν είναι. Το φόβο του ομολογεί το σύστημα εξουσίας με αυτές του τις επιλογές.
«Δεν θα γράψετε στις Πανελλαδικές γιατί κάνατε κατάληψη»

Στις καταγγελίες για περιστατικά αστυνομικής παρέμβασης σε σχολικές μονάδες έρχεται να προστεθεί και ένα νέο περιστατικό, αυτή την φορά στο Κερατσίνι.
Την περασμένη εβδομάδα η διευθύντρια λυκείου του Κερατσινίου κλήθηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής να καταθέσει ονόματα μαθητών που συμμετείχαν στις μαθητικές καταλήψεις τον περασμένο Οκτώβριο. Σε αντίθεση με τον διευθυντή του γυμνασίου στο οποίο συστεγάζονται και ο οποίος αρνήθηκε να ενημερώσει τις αστυνομικές αρχές, η διευθύντρια του λυκείου έδωσε 8 ονόματα ανήλικων μαθητών.
Οι μαθητές, κλήθηκαν με την σειρά τους να καταθέσουν και να ενημερωθούν ότι θα κατηγορηθούν για κακουργηματικές πράξεις. Η αστυνομική αυθαιρεσία ωστόσο, δεν σταμάτησε στην έκδοση της κατηγορίας από την αστυνομία αντί για τις δικαστικές αρχές. Σύμφωνα με μαρτυρίες μαθητών που κλήθηκαν να καταθέσουν, ενημερώθηκαν, μετά το πέρας της κατάθεσής τους, ότι δεν θα είναι σε θέση να υποβάλουν μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλαδικές εξετάσεις εξαιτίας της εκκρεμοδικίας τους.
Σε επικοινωνία που είχαμε με την τοπική ΕΛΜΕ, μας ενημέρωσαν ότι τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να υπάρξει και ότι θα προχωρήσουν σε ψήφισμα και παράσταση διαμαρτυρίας δίοτι αυτό θεωρείται παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο, ενώ διευκρίνησαν ότι, παρά το γεγονός ότι η διευθύντρια του σχολείου καλύπτεται νομικά, δεν παύει να είναι ηθικά και παιδαγωγικά υπόλογη.
Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται μετά την δημοσιοποίηση εγγράφου της ΓΑΔΑ όπου ζητά από τα αστυνομικά τμήματα να καταγράψουν «τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων» που είναι στον χώρο ευθύνης τους.

www.tribune.gr

Η Αστυνoμία αντικαθιστά το υπουργείο Παιδείας



Με εντολή της ΓΑΔΑ, από το Α.Τ της περιοχής τους θα περνάνε πλέον τα αιτήματα των Διευθυντών σχολικών μονάδων. Χαρακτηριστικά, κλιμάκιο από το αστυνομικό τμήμα της Αγίας Παρασκευής επισκέφτηκε σχολικές μονάδες ζητώντας καταγραφή προβλημάτων και τηλέφωνα εκπαιδευτικών.Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι πλέον περιττό.
Με το υπ’αριθ. Πρωτ. 28460/14/220075 της 6/02/2014 η Διεύθυνση Αστυνομίας Βορ/λικης Αττικής βασιζόμενη στην υπ’ αριθμ. 1668 από 5/2/2014 διαταγή Γ.Ε.Α.Ν.Ε και την 18648/14/214806 από 5/02/2014 διαταγή Γ.Α.Δ.Α- Τ.Γ.Α, ζητά από τους Διοικητές Αστυνομικών Τμημάτων δικαιοδοσίας της,
α) Την «πλήρη καταγραφή των σχολικών μονάδων» που λειτουργούν σε περιοχές αρμοδιότητας Διευθύνσεων Αστυνομίας ΓΑΔΑ, υποβάλλοντας «το υπόδειγμα της καταγραφής σε μορφή excel στις οικείες Υποδιευθύνσεις Αστυνομίας»,
β) την «μεθόδευση προσωπικών επαφών και συναντήσεων με τους κ. Διευθυντές των ανωτέρω σχολείων, με σκοπό την καταγραφή υφιστάμενων προβλημάτων και αναγκών κατά τη λειτουργία των σχολείων, καθώς και τη συλλογή τυχόν αιτημάτων που θα υποβληθούν από αυτούς (τους Διευθυντές των σχολείων) και αφορούν το πεδίο αρμοδιότητας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη γενικά και της Αστυνομίας ειδικότερα » και
γ) τη «σύνταξη εμπεριστατωμένων αναφορών για τα ανωτέρω και την υποβολή των απόψεων τους υπ’ αυτών προς τις οικείες Υποδιευθύνσεις Αστυνομίας».

left.gr


Ερώτηση του ΚΚΕ για την παρέμβαση της ΓΑΔΑ στα σχολεία 
 

Ερώτηση προς τους υπ. Παιδείας και Δημόσιας Τάξης κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Γιώργος Λαμπρούλης και Διαμάντω Μανωλάκου προκειμένου να σταματήσει η παρέμβαση της Αστυνομίας στα σχολεία και να ανακληθεί το σχετικό έγγραφο της Γενικής αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής. Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
«ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
Θέμα: Να σταματήσει η παρέμβαση της Αστυνομίας στα σχολεία και να ανακληθεί το σχετικό έγγραφο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής.
Όπως καταγγέλλουν γονείς και εκπαιδευτικοί, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής απέστειλε κείμενο στις 6-2-2014 που καλεί τα αστυνομικά τμήματα να μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές – συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων για να καταγράψουν προβλήματα και να συντάξουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις γύρω από προβλήματα των σχολείων αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και ειδικότερα της Αστυνομίας.
Έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι το κείμενο αυτό που ήδη μπήκε σε εφαρμογή, από τη Δευτέρα 10-2-2014 θα εντείνει με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο τις διώξεις μαθητών – γονιών και εκπαιδευτικών που αμφισβητούν και αντιπαλεύουν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο σχολείου. Ήδη, έχουμε δεκάδες κρούσματα σε όλη τη χώρα όπου ανήλικοι μαθητές σέρνονται στα αστυνομικά τμήματα γιατί συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις και καταλήψεις (π.χ. Κερατσίνι) και άλλες φορές καταδικάζονται με αυτόφωρη διαδικασία χωρίς καν παρουσία συνηγόρου και χωρίς δικαίωμα έφεσης (π.χ. Λαμία).
Τα μαθητοδικεία και το δόγμα "ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗ", η λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία αλλά και παλιότεροι θεσμοί όπως ο αστυνομικός της γειτονιάς, και τα Συμβούλια παραβατικότητας στους Δήμους επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μας ότι πρόκειται για μεθοδευμένες κινήσεις επιβολής και υποταγής όσων σήμερα αντιστέκονται στη βάρβαρη πολιτική Κυβέρνησης - ΕΕ, να χτυπηθεί το οργανωμένο κίνημα της νεολαίας, γονιών, εργαζομένων. Τα προβλήματα που έχουν σήμερα τα σχολεία είναι πολλά και οφείλονται σε κοινωνικούς και πολιτικούς παράγοντες, αλλά σίγουρα δεν αφορούν την αστυνομία.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:
  • Τι είδους αρμοδιότητα έχουν στα σχολεία τα Αστυνομικά Τμήματα και τι θα κάνει η κυβέρνηση για την ανάκληση αυτού του απαράδεκτου έγγραφου;
  • Αν εντοπίζονται ζητήματα φύλαξης των σχολικών χώρων, που βεβαίως οξύνονται με την κρίση και την εφαρμοζόμενη πολιτική, τότε τι θα γίνει με τους σχολικούς φύλακες που είναι ήδη εκτός σχολείων, σε διαθεσιμότητα και σε ένα μηνά θα βρεθούν μπροστά στον κίνδυνο της απόλυσης;
  • Αν για τους ίδιους λόγους εντοπίζονται προβλήματα παραβατικότητας στα σχολεία, τότε γιατί υπονομεύονται οι πλέον παιδαγωγικοί όροι λειτουργίας του σχολείου, όπως συγχωνεύσεις, πολυάριθμα τμήματα, απολύσεις εκπαιδευτικών, περιστασιακή στελέχωση με ειδικό προσωπικό και τι θα κάνει η Κυβέρνηση για αυτό;».

1 σχόλιο:

  1. Μα αν δεν απέλυαν τους σχολικούς φύλακες, αν δεν συγχώνευαν τα σχολεία έτσι ώστε να τα κάνουν πιο απρόσωπα και με περισσότερους μαθητές ανά τμήμα δημιουργώντας τάξεις εκτρώματα με ένα σωρό προβλήματα, πώς θα κατάφερναν να μιλήσουν για αναγκαιότητα του μέτρου αυτού της διασύνδεσης του διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας με την αστυνομία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε!
Πριν αφήσετε το σχόλιό σας, παρακαλώ να λάβετε υπόψη τα εξής:

Το σχόλιό σας να αφορά το θέμα της ανάρτησης.

Δεν θα δημοσιεύονται διαφημιστικά μηνύματα.

Αποφύγετε τις ύβρεις και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.

ΟΧΙ στα greeklish - ΝΑΙ στα Ελληνικά.

Όποιος σχολιάζει σαν «ανώνυμος», ας προσθέτει στο τέλος του σχολίου του ένα ψευδώνυμο. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται πιο εύκολη η επικοινωνία.

Το ιστολόγιο δέχεται τις διαφωνίες, την ένταση και το πάθος στην υποστήριξη των απόψεών σας. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε, αρκεί να γινόμαστε κατανοητοί ο ένας στον άλλον. Ας βοηθήσουμε όλοι στη διατήρηση ενός επιπέδου στο διάλογο.

Ο διαχειριστής του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει σχόλια που δεν ανταποκρίνονται στις παραπάνω επισημάνσεις, χωρίς καμιά προειδοποίηση.
Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.