Να δημιουργεί δέος απέναντι στην εξουσία και τρόμο για το πως μπορεί να αντιμετωπιστεί ο οποιοσδήποτε που έστω σκεφτεί ότι πρέπει να αντιδράσει στην εξαθλίωσή μας. Αλλά ακόμη και αν το πετύχουν δεν θα τους περάσει. Η πραγματικότητα, ιστορική και σύγχρονη δείχνει ότι όταν ο εργαζόμενος λαούς και τα παιδιά του ξεσηκωθούν πραγματικά τότε δεν τους σταματάνε ούτε οι μπάτσοι ούτε οι στρατοί. Όσο πολλοί, καλά εξοπλισμένοι και εκπαιδευμένοι και αν είναι. Το φόβο του ομολογεί το σύστημα εξουσίας με αυτές του τις επιλογές.
Την περασμένη εβδομάδα η διευθύντρια λυκείου του Κερατσινίου κλήθηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής να καταθέσει ονόματα μαθητών που συμμετείχαν στις μαθητικές καταλήψεις τον περασμένο Οκτώβριο. Σε αντίθεση με τον διευθυντή του γυμνασίου στο οποίο συστεγάζονται και ο οποίος αρνήθηκε να ενημερώσει τις αστυνομικές αρχές, η διευθύντρια του λυκείου έδωσε 8 ονόματα ανήλικων μαθητών.
Οι μαθητές, κλήθηκαν με την σειρά τους να καταθέσουν και να ενημερωθούν ότι θα κατηγορηθούν για κακουργηματικές πράξεις. Η αστυνομική αυθαιρεσία ωστόσο, δεν σταμάτησε στην έκδοση της κατηγορίας από την αστυνομία αντί για τις δικαστικές αρχές. Σύμφωνα με μαρτυρίες μαθητών που κλήθηκαν να καταθέσουν, ενημερώθηκαν, μετά το πέρας της κατάθεσής τους, ότι δεν θα είναι σε θέση να υποβάλουν μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλαδικές εξετάσεις εξαιτίας της εκκρεμοδικίας τους.
Σε επικοινωνία που είχαμε με την τοπική ΕΛΜΕ, μας ενημέρωσαν ότι τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να υπάρξει και ότι θα προχωρήσουν σε ψήφισμα και παράσταση διαμαρτυρίας δίοτι αυτό θεωρείται παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο, ενώ διευκρίνησαν ότι, παρά το γεγονός ότι η διευθύντρια του σχολείου καλύπτεται νομικά, δεν παύει να είναι ηθικά και παιδαγωγικά υπόλογη.
Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται μετά την δημοσιοποίηση εγγράφου της ΓΑΔΑ όπου ζητά από τα αστυνομικά τμήματα να καταγράψουν «τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων» που είναι στον χώρο ευθύνης τους.
www.tribune.gr
Με το υπ’αριθ. Πρωτ. 28460/14/220075 της 6/02/2014 η Διεύθυνση Αστυνομίας Βορ/λικης Αττικής βασιζόμενη στην υπ’ αριθμ. 1668 από 5/2/2014 διαταγή Γ.Ε.Α.Ν.Ε και την 18648/14/214806 από 5/02/2014 διαταγή Γ.Α.Δ.Α- Τ.Γ.Α, ζητά από τους Διοικητές Αστυνομικών Τμημάτων δικαιοδοσίας της,
α) Την «πλήρη καταγραφή των σχολικών μονάδων» που λειτουργούν σε περιοχές αρμοδιότητας Διευθύνσεων Αστυνομίας ΓΑΔΑ, υποβάλλοντας «το υπόδειγμα της καταγραφής σε μορφή excel στις οικείες Υποδιευθύνσεις Αστυνομίας»,
β) την «μεθόδευση προσωπικών επαφών και συναντήσεων με τους κ. Διευθυντές των ανωτέρω σχολείων, με σκοπό την καταγραφή υφιστάμενων προβλημάτων και αναγκών κατά τη λειτουργία των σχολείων, καθώς και τη συλλογή τυχόν αιτημάτων που θα υποβληθούν από αυτούς (τους Διευθυντές των σχολείων) και αφορούν το πεδίο αρμοδιότητας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη γενικά και της Αστυνομίας ειδικότερα » και
γ) τη «σύνταξη εμπεριστατωμένων αναφορών για τα ανωτέρω και την υποβολή των απόψεων τους υπ’ αυτών προς τις οικείες Υποδιευθύνσεις Αστυνομίας».
left.gr
Ερώτηση του ΚΚΕ για την παρέμβαση της ΓΑΔΑ στα σχολεία
-
Τι είδους αρμοδιότητα έχουν στα σχολεία τα Αστυνομικά Τμήματα και τι θα κάνει η κυβέρνηση για την ανάκληση αυτού του απαράδεκτου έγγραφου;
-
Αν εντοπίζονται ζητήματα φύλαξης των σχολικών χώρων, που βεβαίως οξύνονται με την κρίση και την εφαρμοζόμενη πολιτική, τότε τι θα γίνει με τους σχολικούς φύλακες που είναι ήδη εκτός σχολείων, σε διαθεσιμότητα και σε ένα μηνά θα βρεθούν μπροστά στον κίνδυνο της απόλυσης;
-
Αν για τους ίδιους λόγους εντοπίζονται προβλήματα παραβατικότητας στα σχολεία, τότε γιατί υπονομεύονται οι πλέον παιδαγωγικοί όροι λειτουργίας του σχολείου, όπως συγχωνεύσεις, πολυάριθμα τμήματα, απολύσεις εκπαιδευτικών, περιστασιακή στελέχωση με ειδικό προσωπικό και τι θα κάνει η Κυβέρνηση για αυτό;».
Μα αν δεν απέλυαν τους σχολικούς φύλακες, αν δεν συγχώνευαν τα σχολεία έτσι ώστε να τα κάνουν πιο απρόσωπα και με περισσότερους μαθητές ανά τμήμα δημιουργώντας τάξεις εκτρώματα με ένα σωρό προβλήματα, πώς θα κατάφερναν να μιλήσουν για αναγκαιότητα του μέτρου αυτού της διασύνδεσης του διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας με την αστυνομία;
ΑπάντησηΔιαγραφή