Δεν
πάει πολύς καιρός -τον Μάιο του 2013 συνέβη το περιστατικό που έκανε το γύρο
των social media- όπου διευθύντρια σχολείου
κατόπιν προτροπής γονέα, επέπληξε την δασκάλα της μουσικής και ουσιαστικά της
απαγόρευσε να διδάξει στα παιδιά της Ε΄ τάξης του Δημοτικού, τον «Κεμάλ», ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αριστουργήματα
του Μάνου Χατζιδάκι κατηγορώντας την για… ισλαμική προπαγάνδα! Ένα παρόμοιο
περιστατικό… λογοκρισίας και σκοταδισμού συνέβη σε σχολική γιορτή γυμνασίου
στον Πύργο, όταν ο διευθυντής, επίσης κατόπιν παρέμβασης γονέα, απαγόρευσε στην
καθηγήτρια της μουσικής, να διδάξει και να πει μαζί με την χορωδία του
σχολείου, ένα τραγούδι του… Μπαγιαντέρα, που συγκαταλέγεται στα ρεμπέτικα της
κατοχής του 1942! Το θέμα ανέδειξε και κατήγγειλε με ανακοίνωσή της και η ΕΛΜΕ
Ηλείας.
Πριν
από μερικές μέρες και ενώ η συγκεκριμένη καθηγήτρια μουσικής προετοίμαζε μαζί
με τους μαθητές της τα τραγούδια που θα παρουσίαζε η χορωδία στην χθεσινή επετειακή εκδήλωση του
σχολείου, ο διευθυντής την κάλεσε και ζήτησε από την μουσικό να… αφαιρέσει το
ρεμπέτικο «Να’ ναι γλυκό το βόλι» του Μπαγιαντέρα από τα τραγούδια που έχουν
επιλεγεί, κατόπιν προτροπής ενός γονέα του σχολείου που είπε ότι το παιδί του
δεν θέλει να λέει τραγούδια που μιλάνε για τον Άρη ( Βελουχιώτη) και τους
αντάρτες! Μάλιστα ο διευθυντής συγκάλεσε αμέσως και τον Σύλλογο διδασκόντων για
να τους ενημερώσει για το θέμα.
Η
καθηγήτρια μουσικής δεν δέχθηκε να «κόψει» το συγκεκριμένο ρεμπέτικο από την
γιορτή, είπε «ή όλα θα τα πούμε, ή κανένα» και συνέχισε να το διδάσκει κανονικά.
Ωστόσο, στην χθεσινή σχολική γιορτή, η καθηγήτρια μουσικής επέλεξε να μην
ακουστεί κανένα τραγούδι στην εκδήλωση του σχολείου, πλην του Εθνικού
Ύμνου! Επειδή όμως, κανείς δεν μπορεί
ούτε να απαλείψει την ιστορία της Εθνικής Αντίστασης, μα ούτε και του
ρεμπέτικου τραγουδιού, γιατί δεν είναι δυνατόν το έργο των εκπαιδευτικών και
ιδίως των καλλιτεχνικών μαθημάτων να υφίσταται λογοκρισία, ούτε τα φαινόμενα
φανατισμού που μας έχουν παγώσει το αίμα να τα βλέπουμε να τρυπώνουν στα
σχολεία με τις ευλογίες των διευθυντών και των ανωτέρων τους, το «απαγορευμένο»
ρεμπέτικο του Μπαγιαντέρα ερμηνεύτηκε
στην χθεσινή αντιφασιστική συναυλία που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Ηλείας και ο Σύλλογος
Δασκάλων Πύργου στην κεντρική πλατεία.
Διότι
δεν αρκεί να καταγγέλλουμε τον σκοταδισμό,
τον ρατσισμό και τον εκφασισμό της κοινωνίας, πρέπει και εμπράκτως να τον
αποτρέπουμε. Μάλιστα, εκτός από το
ρεμπέτικο, έγινε αναφορά και στο ιστορικό του που είναι μέρος της ιστορίας του Μπαγιαντέρα, του τυφλού
ραψωδού της Αντίστασης. Εξάλλου, Το
Ρεμπέτικο τραγούδι περπάτησε επάνω στα αχνάρια του Αντάρτικου Τραγουδιού (χωρίς
αυτό, απαραίτητα να προσδίδει στο δεύτερο αισθητική υπεροχή). Συντάχτηκε με το
ΕΑΜ - ΕΛΑΣ κι ακολούθησε την πολιτική του ιδεολογία.
Οι
επίμαχοι στίχοι του Μπαγιαντέρα:
ΝΑ
'ΝΑΙ ΓΛΥΚΟ ΤΟ ΒΟΛΙ
«Φόρεσ'
αντάρτη τ' άρματα
ζώσε
και το σπαθί σου
και
σύρε για τον πόλεμο
κι
η λευτεριά μαζί σου.
Πολέμησε
αντάρτη μου
πως
πολεμάνε όλοι
και
με τον Άρη αρχηγό
γλυκό
να 'ναι το βόλι».
Ας πέρασαν τόσα χρόνια, κάποιοι τρέμουν ακόμα και στο άκουσμα του ονόματος του πρωτοκαπετάνιου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αδικαίωτα οράματα των αγωνιστών της Εθνικής μας Αντίστασης, φωτίζουν τους σύγχρονους αγώνες του λαού μας και στοιχειώνουν τα όνειρα των σκοταδιστών...
Δεν είναι μόνο ο τρόμος τους για τον Αρη. Είναι κι η λύσσα τους και το μίσος τους για το ότι ο ελληνικός λαός πολέμησε και νίκησε τους ναζί φίλους των παππούδων τους. Γι' αυτό σήμερα στρέφονται εναντίον σε ό,τι τους θυμίζει αυτούς τους αγώνες και φτάνουν μέχρι και στην δολοφονία.΄Αξιοι συνεχιστές των παππούδων τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, κάποιοι βγάζουν πετάλες όταν γίνεται λόγος για τους ηρωικούς αντάρτες του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, σκουλήκια με πετάλες…. (καμία σχέση με τα χρήσιμα σκουληκάκια της φύσης) που δε μπορούν με τίποτα να αποχωριστούν τη δουλοπρέπεια και τη μισαλλοδοξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήτω το αθάνατο και ηρωικό ΕΑΜ-ΕΛΑΣ!!!
Με εκτίμηση στο Blog του Οικοδόμου,
Α.Τ.
Ακόμη και ο ίσκιος του Άρη και ότι αυτός συμβόλιζε τους τρομάζει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουν κάθε λόγο να ανησυχούν...
Δεν κατάλαβα. Ολόκληρο σχολείο υποτάχτηκε στη θέληση ενός γονέα; τι θέση έχει αυτός ο γονεας στην τοπική κοινωνία; ΄Η μήπως κι ο διευθυντής ήταν της ίδιας άποψης; Σε κάθε περίπτωση έπρεπε να πούνε στο γονέα ότι ο γιος του μπορούσε να μην τραγουδήσει. Να μη συμμετέχει στη χορωδία. Πιο δίκαιο θα ήταν αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΕΜΗΣΕ ΕΡΓΑΤΗ ΜΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΩΣ ΠΟΛΕΜΑΝΕ ΟΛΟΙ
ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΟΥ ΑΡΧΗΓΟ
Ο ΑΣΤΟΣ ΝΑ ΜΑΡΑΖΩΝΕΙ.
Χωρίς να μου φαίνεται απίθανο, υπήρχε σίγουρα γονιός που διαμαρτυρήθηκε; ΄Η μήπως ήταν μόνο απαίτηση του διευθυντή;
ΑπάντησηΔιαγραφή