Σελίδες

Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Oι ΝΕΒΜΑ - Goin Through στο φεστιβάλ...



Οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στα φεστιβάλ της ΚΝΕ – Οδηγητή προκαλούσαν πάντα αίσθηση και εκτός από ένα μεγάλο πολιτιστικό γεγονός κάθε χρόνο, λειτουργούσαν και σαν μαγνήτης για έναν κόσμο που δεν είχε πολλές σχέσεις με το κόμμα, για να έρθει πιο κοντά.

Από το πρώτο φεστιβάλ, που δεν θυμάμαι καλά λόγω ηλικίας, μέχρι στις μέρες μας, πέρασαν από τις εξέδρες του μεγαθήρια των Γραμμάτων και των Τεχνών, φωτισμένοι καλλιτέχνες και σπουδαίοι δημιουργοί, που η παρουσία τους στο συγκεκριμένο χώρο σήμαινε πολλά. Δεν θα ξεχάσω ποτέ μια μαγική στιγμή που έζησα σε κάποιο φεστιβάλ της δεκαετίας του ’80.

Δίπλα από την κατάμεστη κεντρική εξέδρα, λίγο πριν ξεκινήσει μια συναυλία -αν δεν κάνω λάθος, του Μίκη Θεοδωράκη. Ο διερχόμενος κόσμος πολύς, τα μεγάφωνα στη διαπασών και ξαφνικά έρχονται κατά κύματα το χειροκρότημα και το σύνθημα από χιλιάδες χέρια και στόματα: «Τιμημένο ΚΚΕ!». Ρίτσος, Θεοδωράκης, Κατράκης, Χαρίλαος, Υψηλάντη και άλλοι που δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή, προκάλεσαν ρίγη συγκίνησης και ενθουσιασμού όταν φάνηκαν ανάμεσα στο πλήθος να βαδίζουν με δυσκολία,  προσπαθώντας να φτάσουν στα μπροστινά καθίσματα της εξέδρας.

Όμως ο σκοπός της ανάρτησης δεν είναι η αναπόληση μεγάλων στιγμών, παλαιών και ελπιδοφόρων  εποχών… Τα χρόνια πέρασαν, οι εποχές «άλλαξαν» και το φεστιβάλ είναι εδώ, συμπληρώνει  φέτος –αισίως- τα 38. Και ακόμα έχει πολλά να πει και να προτείνει, στην πολιτική και στον πολιτισμό.

Μικρούτσικος, Λεοντής, Λέκκας, Μητσιάς, Ανδρεάτος, Κορακάκης, Πασχαλίδης, Λ. Παπαδόπουλος, Γ. Σαρρής, Τσακνής, Ζιώγαλας, Μηλιώκας, Κούτρας, Νέγκα, Τρίφωνο, βρίσκονται ανάμεσα στους καλλιτέχνες που φέτος θα πλαισιώσουν τις μουσικές του εκδηλώσεις. Καλλιτέχνες με συγκεκριμένη διαδρομή και κάποιοι με βαθιά χνάρια στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας.

Δεν μπορεί όμως κανείς να μη νιώσει έκπληξη όταν διαβάζει πως στο 38ο  φεστιβάλ ΚΝΕ – Οδηγητή συμμετέχουν οι... –δεν κάνω διακοπές, σου δίνω αυτό που θες…- ΝΕΒΜΑ - Goin Through!

Το διάβασα-έμαθα, μαζί με μια πολύ καλή ανάλυση-κριτική, από ΕΔΩ.

Η αλήθεια είναι πως στην αρχή νόμισα πως πρόκειται για χιουμοριστικό άρθρο και πριν προχωρήσω στην ανάγνωσή του, έσπευσα να επιβεβαιώσω την είδηση. Πιο επίσημη επιβεβαίωση δεν μπορούσε να υπάρξει, οπότε έμεινα κι εγώ με την απορία, γιατί δεν μπορώ να  αποδεχτώ πως οι εποχές «αλλάζουν». Μα είναι όμως έτσι, «αλλάζουν»;

Προχτές το βράδυ με ρωτάει η κόρη μου αν ξέρω ποιοι καλλιτέχνες θα είναι φέτος στο φεστιβάλ. Είχα μάθει για τους λεγάμενους αλλά έκανα τον ανήξερο. Τους αναφέρει με μεγάλη έκπληξη και αμέσως με ρωτάει: «πως σου ακούγεται αυτό μπαμπά;». Συνεχίζω να κάνω τον αδιάφορο και της επιστρέφω την ερώτηση: «ξέρω εγώ; Εσύ να μου πεις»… Τότε η έκπληξή της μεγαλώνει και μου απαντάει  με ένα μεγαλοπρεπές -επί λέξει- «μπλιαααχ;!»…

Ας μην «υποτιμούμε» τη μαθητική νεολαία. Δεν είναι αυτές οι επιλογές που θα την φέρουν πιο κοντά μας. 

Ακούω διάφορα είδη μουσικής και το hip hop είναι μέσα σ’ αυτά. Δεν είμαι ειδικός και δεν με ενδιαφέρουν όσα γράφονται κατά καιρούς για κόντρες, διασπάσεις, ρεύματα του hip hop κλπ. Ας με συγχωρήσουν κάποιοι από τους νεότερους αλλά –αν και ούτε εγώ έκανα διακοπές- , στην Ελλαδίτσα μας όταν ακούω τη λέξη hip hop τη συνδυάζω με ρυθμό και  στίχους ανατρεπτικούς, με περιεχόμενο πολιτικό.  Με ήθος, αξιοπρέπεια και σεμνότητα από αυτούς που το υπηρετούν. Και τότε η επιλογή μου δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτή. 

29 σχόλια:

  1. Ας είμαστε λίγο καταδεκτικοί. Το τραγούδι '' Δεν κάνω διακοπές, σου δίνω αυτό που θες'' είναι πολιτικότατο! Η πλειοψηφία των εργαζομένων και των οικογενειών τους, πράγματι δεν κάνουν διακοπές. Επιπλέον δίνουν ότι θέλει το κεφάλαιο και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι αν κρίνουμε από το ''σου δίνω αυτό που θες''! Δηλαδή, από τα λιγοστά εισοδήματά τους, από τη δωρεάν υγεία, την παιδεία τους και τον πολιτισμό τους.

    Αλλά για να σοβαρευτούμε, η επιλογή αυτή φαίνεται πως αδιαφορεί για την αντίληψη του Μαρξ όσον αφορά την τέχνη (παντός είδους και διάφορων ειδών) , ο οποίος έλεγε :
    ''Όπως κάθε άλλο προϊόν, έτσι και το έργο τέχνης δημιουργεί ένα κοινό που έχει αισθητικό γούστο και είναι ικανό να απολαύσει την ομορφιά. Με αυτή την έννοια, η παραγωγή δημιουργεί όχι μόνο ένα αντικείμενο για το υποκείμενο, αλλά ακόμα και ένα υποκείμενο για το αντικείμενο.''

    Ελπίζω πως η επιλογή του αντικειμένου για το υποκείμενο στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν αποτελεί δείγμα ότι το υποκείμενο έκει φτάσει σε σημείο ''αρμονίας'' με το αντικείμενο.


    Άρα μάλλον πρόκειται για ατυχής επιλογή.

    Συντροφικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εμένα μού φάνηκε "κάπως" οταν το άκουσα..
    Λές να ακυρώσουν ?? :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καιρος ηταν να καλεσουν και κανενα αλλο τραγουδιστη.
    Οι ιδιοι και οι ιδιοι,το φεστιβαλ κατανταει χρεωση.
    Ειμαστε στο 2012 !!!
    Οποιος δεν θελει να τους ακουσει εχει τοσες αλλες επιλογες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ πάντως boyzzz, θα πάω "οργανωμένος" με την ξαπλώστρα, τα γυαλιά ηλίου και το μοχίτο μου!
    Αμάν πια, όλο καλαμάκια, λουκάνικο, μπύρα και ... Λάκης Χαλκιάς! Επιτέλους καιρός για αλλαγή, καιρός για Κατερίνα Στικούδη!
    (αμάν το μάτι μου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάστορα, επειδή κι εγώ δεν έκανα διακοπές τουλάχιστον όπως θα τις ήθελα, πήρα το κλειδί του σπιτιού του κουμπάρου και την έκανα σε ένα μεσόγειο χωριό προς Κυπαρισσία μεριά.
    Ένα βράδυ που βρεθήκαμε στην πόλη, σε μια παραλιακή καφετέρια, έκανε "αρπαχτή" η περί ής ο λόγος τραγουδίστρια. Την κίνηση στο μπαρ την είδα μικρή, (αφού πάρκαρα με την πρώτη!) αλλά αυτό που θυμάμαι είναι ότι εκεί που "τραγουδούσε" το "Δεν πάω διακοπές" (playback φυσικά) κάποιος παραδίπλα είπε ότι "άκουσα ότι αυτοί οι μαλάκες (οι Goin Through δλδ) θα εμφανιστούν στο φεστιβάλ της ΚΝΕ". "Μαλακίες λένε" είπα από μέσα μου, συνεχίζοντας να πίνω τη μπύρα μου.
    Κάτι ξέραν οι μάγκες ...

    Μην ανησυχείς και η κόρη μου μία από τα ίδια με τη δικιά σου λέει, αφού της έδωσα να διαβάσει την ανάρτηση. Μου είπε: "Δεν μπορούσαν να βρουν άλλους;"
    Απάντησα: "Σαν ποιους; Πες μου!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε παιδες -που μαλλον δεν ειμαστε- διαβασα κι εγω την αναρτηση του 2310net και του οικοδομου. Δεν διαφωνω επι της ουσιας αλλα ... Μην ξεχναμε οτι ειμαστε στο 2012 και ειναι φεστιβαλ νεολαιας. Ισως εκριναν πως με αυτα τα συγκροτηματα θα ερθουν λιγο περισσότεροι νεολαιοι για να ακουσουν τις θεσεις του κομματος και να ερθουν πιο κοντα. Δεν νομιζω να ειναι κατι αλλο και δεν νομιζω οτι ειναι τοσο φοβερο γεγονος. Και οπως λεει κι ενας σ/φος ''αλλο οι γυναικες κι αλλο οι τενέκες'' αλλο τα ''βαρια'' ονοματα που αναφερεις κι αλλο οι συγκεκριμενοι ... πως να τους πω !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα σε όλους.
    Μια διευκρίνηση παιδιά: δεν το θεωρώ θέμα "υψίστης" σημασίας, μην τρελαθούμε κιόλας, απλά, λόγω της συγκεκριμένης "πρότασης" και αισθητικής που εκφράζουν οι εν λόγω καλλιτέχναι, παραξενεύτηκα που τους κάλεσαν οι διοργανωτές.
    Δεν μειώνει ούτε την αξία ούτε την σημασία των εκδηλώσεων αυτό. Απλά "προσβάλει" την αισθητική κάποιων (πολλοί ή λίγοι) δεν έχει σημασία, ανάμεσά τους και τη δική μου.
    Κατά τα άλλα...χαλλλαρά.
    Καλή δύναμη σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολλοί υποτιμούν το επίπεδο της νεολαίας.
    Και έτσι όταν προσπαθούν να την προσεγγίσουν, πέφτουν σε άγαρμπες κινήσεις.
    Καλώς ή κακώς το μεγαλυτερο μέρος της νεολαίας που "το ψάχνει" κάπως, όχι μόνο δεν ακούει, αλλά αποστρέφεται κιόλας τα ινδάλματα της κόκας, τύπου NiVo, StriVo kai TriVo.

    Είναι σα να προσπαθείς να φέρεις κόσμο σε ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο και να καλείς ως special guest την Πάττυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Tο θεμα ειναι οτι οποιους να καλεσουν παντα θα υπαρχουν διαφωνιες και ισως το να δινει κανεις μεγαλη σημασια στο ποια ονοματα εμφανιζονται σ ενα φεστιβαλ να αποπροσανατολιζει τελικα τον σκοπο του, που ειναι να ενωσει και ετεροκλητους ανθρωπους, που ισως ψαχνουν λιγο τα πραγματα.
    Προσωπικα δεν μου αρεσει το hip hop oυτε η rap σαν ειδη μουσικης, αλλα στην Ελλαδα πολλα τετοια συγκροτηματα εχουν καυστικους στιχους που επιτιθενται στο κατεστημενο. Ετσι δεν εχουν καμμια σχεση με αντιστοιχα ξενα συγκροτηματα του ειδους που κινουνται σε ..αλλα μηκη κυμματος οσον αφορα τις ιδεες που πλασαρουν στο κοινο τους. Ισως με αυτο το σκεπτικο τους καλεσαν...Καποτε ομως και στην Ελλαδα θα πρεπει να δεχομαστε την διαφορερικοτητα οπως και αν αυτη εκφραζεται και ειναι μαλλον μια προσπαθεια να αγκαλιασει το φεστιβαλ ενα ευρυτερο κοινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οικοδομε θα μου επιτρέψεις να κάνω ένα σχόλιο, παρ΄ότι δεν είμαι ο καταλληλότερος να κρίνω αυτού του είδους τα μουσικά συγκροτήματα. Είμαι αρκετά "αγράμματος" για αυτή τη μουσική. Μπορεί να έχει δίκιο η κόρη σου και όσοι έχουν κάνει αρνητική κριτική, ή όχι. Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι: πως θα δεχτούν φτασμένοι καλλιτέχνες, όπως Μικρούτσικος, Λεοντής, Λέκκας, Μητσιάς, Λ. Παπαδόπουλος, Τσακνής και άλλοι να πάρουν ή να δώσουν στην σκυτάλη, ανάλογα με το πρόγραμμα και τη σειρά των εκδηλώσεων που καθόρισε η ΚΝΕ, στους ονομαζόμενους ΝΕΒΜΑ - Goin Through, αν καλά τους αντέγραψα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. http://www.youtube.com/watch?v=Yybs1UxOlQA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φίλε Οικοδομε νομίζω οτι την απάντηση στην έδωσε το ΚΣ της ΚΝΕ σε όλους σας και στοΣΥΡΙΖΑ !Αυτα να εξηγησης και στην κόρη σου αν θέλεις φυσικά αν και εγω δεν το νομίζω! Απο την μια το άρθρο σου και απο την άλλη στο σχόλιο σου , δεν είναι "υψίστης " σημασίας το θέμα .Σκεψου μπορείς !!!!'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. http://redflyplanet.blogspot.com/2012/08/blog-post_6483.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Ανώνυμος (26 Αυγούστου 2012 10:30 μ.μ.):
    "Φίλε Οικοδομε νομίζω οτι την απάντηση στην έδωσε το ΚΣ της ΚΝΕ σε όλους σας και στοΣΥΡΙΖΑ !Αυτα να εξηγησης και στην κόρη σου αν θέλεις φυσικά αν και εγω δεν το νομίζω! Απο την μια το άρθρο σου και απο την άλλη στο σχόλιο σου , δεν είναι "υψίστης " σημασίας το θέμα .Σκεψου μπορείς !!!!'"


    Σκέφτηκα. Βέβαια θα με βοηθούσε αν ήξερα την ηλικία σου, για να καταλάβω τον τρόπο που κι εσύ σκέφτεσαι, αλλά δεν πειράζει, διάβασε έτσι κι αλλιώς τι έχω να σου πω.

    Δεν μου έδωσε καμιά «απάντηση» το ΚΣ της ΚΝΕ, απλά, γιατί δεν το ρώτησα κάτι. Επίσης να σου διευκρινίσω, αφού δεν μπορείς να το διακρίνεις εσύ, πως εδώ στο ιστολόγιο είμαι μόνος μου. Θα μπορούσα να σου επιστρέψω το υποτιμητικό «σε όλους σας και στοΣΥΡΙΖΑ» που μου πετάς κατάμουτρα, αλλά βλέπεις, εγώ, παρά το γεγονός πως δεν έχω «στίγμα» σου (ενώ εσύ έχεις για μένα) και παρά το ότι εμφανίζεσαι σαν «ανώνυμος», δεν σε τσουβαλιάζω με άλλους ανώνυμους και ασχολούμαι αυτήν την στιγμή μόνο μαζί σου. Ξέρεις γιατί; Γιατί σε σέβομαι. Κάτι που εσύ δεν κάνεις. Με τσουβαλιάζεις λοιπόν μαζί με όλους όσους διαφωνούν μαζί σου κοτσάρεις και το ΣΥΡΙΖΑ…από δίπλα για να δώσεις μεγαλύτερη… έμφαση και νομίζεις πως καθάρισες… Μαγκιά, έ;… Δύσκολο να πεις κάτι για αυτό που διάβασες στην ανάρτηση, που αμφιβάλω αν μπήκες καν στον κόπο να την διαβάσεις…

    Άκου λοιπόν «ανώνυμε» για να καταλάβεις, αν θέλεις. Το ζήτημα της συμμετοχής των λεγάμενων καλλιτεχνών στο φεστιβάλ, δεν μειώνει την αξία της εκδήλωσης. Όταν γράφω πως δεν είναι θέμα «υψίστης» σημασίας, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς, πως εννοώ πως αυτός δεν είναι λόγο για να πάει ή να μην πάει κάποιος στο φεστιβάλ! Το να αναρωτιέμαι για τον λόγο της επιλογής (που τη θεωρώ λανθασμένη) των συγκεκριμένων συγκροτημάτων δεν σημαίνει απαραίτητα πως… «χτυπάω» την ΚΝΕ… ή πως… συντάσσομαι με την Αυγή!... Για σκέψου το.

    Νομίζω έχω κάθε δικαίωμα να θεωρώ τα συγκροτήματα αυτά ως προϊόντα υποκουλτούρας, που εκφράζουν μια «αισθητική» που σιχαίνομαι, και να μην μου αρέσουν, συμφωνείς (πως έχω το δικαίωμα αυτό); Ή μήπως πρέπει να υποθέσω πως επειδή θα τραγουδήσουν στο φεστιβάλ, απέκτησαν κιόλας πιστοποιητικό «ποιότητας»;…

    Αναρωτιέμαι για την ηλικία σου, αν έχεις παιδιά και σε ποια ηλικία, επειδή μου γράφεις «να εξηγήσω στην κόρη μου». Άκου φίλε μου. Αν υποτιμούμε τόσο πολύ τα νέα παιδιά δεν θα μας πάρουν ποτέ στα σοβαρά. Τι να της εξηγήσω; Πως επειδή τους κάλεσε η ΚΝΕ στο φεστιβάλ, πρέπει ξαφνικά… να της αρέσει ο νιβο και η παρέα του;… Ή μήπως εννοείς να της υποδείξω τι είδους μουσική θα ακούσει; Σου το έκαναν αυτό οι γονείς σου; Και είναι αυτό αρχή της οργάνωσης που λες πως υποστηρίζεις; Η ΚΝΕ διαπαιδαγωγεί ελεύθερους ανθρώπους απ’ ότι ξέρω, δεν τους υποδεικνύει τι μουσική θα ακούσουν.

    Μην ψάχνεις να κάνεις την τρίχα τριχιά φίλε μου και να μην φοβάσαι-αφορίζεις την αντίθετη με τη δική σου άποψη. Όσοι δεν συμφωνούν μαζί σου, δεν το κάνουν υποκινούμενοι από τα ίδια κίνητρα, δεν είναι όλοι «εχθροί» και δεν αποτελούν απαραίτητα… συμμαχία που προσπαθεί… να σε εξοντώσει…

    Ευχαριστώ για το σχόλιό σου.
    Καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φίλε οικοδόμε ξεκινάω από το προφανές στα θέματα μουσικής χίλιες γνώμες θα ακούσεις.
    2. Σημαντικό μέλος των Goin throu ο Ρίκο κατά κόσμον Βαγγέλης Σερ. είναι εκαπιδευτικός με σημαντική δράση στο πλευρό του ΠΑΜΕ, έχει και άλλες ιδιότητες αλλά δε λέγονται στο διαδύκτιο. Κάποιοι φίλοι από τον Στρατό επίσης κοντά στο ΚΚΕ έχουν συγκρότημα και είναι στο Family
    3. Εγώ έζησα την ανάσταση του Φεστιβαλ τη δεκαετία του 90 και η προσσέγγιση μου με το ΚΚΕ οφειλόταν ακριβώς στη στάση του στα θέματα του πολιτισμού. Το ακούω Παπακωνσταντίνου τότε σε έκανε να φαντάζεις λεπρός. Βέβαια γρήγορα η κατάσταση άλλαξε. Θυμάμαι όμως σε ένα φεστιβάλ το 97 το μοναδικό που έγινε στη Θεσσλονίκη στο στρατόπεδο Κοδρά έναν αντιστασιακό να δυσφορεί με το Ροκ και να θέλει μόνο παραδοασιακά. Λέμε να ανοίξει το ΚΚΕ στα θέματα επικοινωνίας. Αναπόφευκτα κάποια πράγματα θα μας εκπλήξουν.
    3. Η κόρη σου είπε μπλιαχ. Εγώ συμφωνώ μαζί της. Οι περισσότεροι μαθητές μου όμως αυτά ακούν
    4. Το σημαντικότερο που κανει το φεστιβαλ επιτυχημένο είναι το κλίμα συντροφικότητας. Οπως λέμε πάντα ένα είναι το φεστιβαλ και φέτος θα είναι ένα σκαλοπάτι παραπάνω (Σε πολλά πράγματα είναι πιο προσεγμένο). Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΣΑΣ ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ που έκανα σε σχετική ανάρτηση του γλόμπινγκ:

    "Καλησπέρα.
    Αναφέρομαι στο #1.
    Αφού ρωτάς, σε ό,τι με αφορά (επειδή αναφέρθηκα στο συγκεκριμένο ζήτημα με ανάρτηση στον «Οικοδόμο»), κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Το ξαναλέω, αναφέρομαι σε ό,τι αφορά τη δική μου και μόνο, θέση. Δεν αποδέχομαι τίποτα από όσα απαριθμείς και δεν καταδίκασα φυσικά ούτε τα γκρουπ ούτε το φεστιβάλ, ούτε τη διαφορετικότητα (!).

    Θεωρώ πως τα συγκεκριμένα συγκροτήματα είναι δημιουργήματα ενός συστήματος υποκουλτούρας που στηρίζεται και τροφοδοτείται από συγκεκριμένα ΜΜΕ, εκφράζουν και υπηρετούν μια συγκεκριμένη «πρόταση πολιτισμού» (όπως φαίνεται από στους στίχους και από τα βιντεοκλιπς τους, να μην γίνω πιο περιγραφικός…) που προσωπικά με απωθεί. Και εξαιτίας αυτών, μου γεννήθηκε η απορία πως προσκλήθηκαν στο φεστιβάλ της ΚΝΕ. Μου φάνηκε δηλαδή σαν «παραφωνία». Απλά αυτό. Τίποτε άλλο.

    Το γεγονός (αν ισχύει δεν ξέρω, το διάβασα όμως σε τρία ή τέσσερα μπλογκς) πως κάποιο μέλος τους είναι σύντροφος, ή ότι προσκλήθηκαν από την ΚΝΕ στο φεστιβάλ της, δεν με κάνει να τους δω διαφορετικά ή να αλλάξω την άποψή μου, ούτε ξαφνικά τα συγκροτήματα αυτά έπαψαν να υπηρετούν τα όσα προανέφερα.

    Όπως λοιπόν κάποιοι έχουν κάθε δικαίωμα να τους αρέσουν ή να τους εκφράζουν αυτά τα συγκροτήματα, όπως η οργάνωση έχει κάθε δικαίωμα να καλεί στο φεστιβάλ της όποιον καλλιτέχνη θεωρεί πως θα την ωφελήσει η παρουσία του, έτσι κι εγώ έχω το δικαίωμα, νομίζω, να εκφράζω την γνώμη μου, ας είναι και αντίθετη.

    Όλα όσα λοιπόν γράφεις στο #1 της ανάρτησής σου, δεν «δικαιολογούν» την γνώμη μου, ούτε αποτέλεσαν προϋποθέσεις για να την διαμορφώσω. Αυτά, προς αποφυγήν πιθανών παρεξηγήσεων.

    Συντροφικά.
    Καλή δύναμη!"

    Η ανάρτηση εδώ:

    http://e-globbing.blogspot.gr/2012/08/4.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σοβαρό ατόπημα αν συλλογιστεί κανείς ότι την ίδια στιγμή οι χρυσαυγίτες είχαν όλο το περίσσιο θράσος να παίξουν Ξυλούρη και Ρασούλη στην συγκέντρωσή τους.

    Αξίζει να διαβαστεί αυτό το άρθρο του Αντώνη
    http://leninreloaded.blogspot.gr/2012/08/blog-post_49.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Επειδη πολλοι συναγωνιστες θετουν προβλημα αισθητικης..πιστευω οτι δεν ιεν και μεγαλο το κακο...υπαρχει και ενα κομματι τησ νεολαιας που ακουει τετοια ακουσματα..φεστιβαλ νεολαιας εινε οχι ορθοδοξο εκκλησιασμα..ασ προσεγγηθει και το (λουμπεν) (απολιτικ) τμημα τησ νεολαιας.εμεν προσωπικα δεν με ενοχλει..ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ..ΕΙΝΕ ΚΑΛΙΤΕΧΝΕΣ (ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ) ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΖΩΗ ΠΛΑΙ ΣΤΟ ΚΚΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΣΥΜΠΛΕΥΣΗΣ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ....!!! και ο λαος μας εχει και ενα γνωμικο..που λει..((τα στερνα τιμουν τα πρωτα))....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Ανώνυμος(29 Αυγούστου 2012 1:13 π.μ.):

    Καλημέρα.

    "ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ..ΕΙΝΕ ΚΑΛΙΤΕΧΝΕΣ (ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ) ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΖΩΗ ΠΛΑΙ ΣΤΟ ΚΚΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΣΥΜΠΛΕΥΣΗΣ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ....!!! "

    Δεν ξέρω ποιους εννοείς, αλλά ρίξε μια ματιά εδώ:

    http://e-oikodomos.blogspot.gr/2012/06/blog-post_7478.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. συναγωνιστη αυτους τους ξερω.....και μπραβο τους...κοιτα ποιοι λοιπουν ομως....και κοιτα προηγουμενες εκλογικες αναμετρησεις..(ας πουμε βουτσας..δηλωσε οτι πρωτη φορα μετα απο τοσα χρονια πλαι στο κκε ψηφησε συριζα..δεν ειδα δηλωση βασιλη παπακωνσταντινου ουτε συμμετοχη στο φεστιβαλ,μαχαιριτσα.κτλ΄κτλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αποστομωτική απάντηση από τους ίδιους τους Going Through - ΝΕΒΜΑ

    http://www.star.gr/Pages/Politiki_Oikonomia.aspx?art=133755&artTitle=apistefti_kontra_syriza_kai_kne_gia__goin_through_kai_nebma_

    http://news247.gr/eidiseis/politiki/nivo_se_syriza_mazi_moy_asxoleisai_ta_ksereis_ta_ypoloipa.1909116.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. http://stokalokaistodiaolo.blogspot.gr/2012/08/going-nuts.html
    νομιζω πως υπερβαλλεις οικοδομε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ναι νομίζω με την απάντησή τους οι Going Through - NEBMA, εκτός από το να αποστομώσουν τους Συριζαίους δώσανε και ένα μάθημα σε μερικούς από εμάς που επίσης βάλαμε κάποια ερωτηματικά.
    Ότι και αυτοί στην τελική είναι εργαζόμενοι, και τα ρούχα που φοράνε, τα αμάξια στα βίντεοκλιπ, τα στούντιο ηχογραφήσεων, οι χώροι που γίνονται οι συναυλίες, οι σεκιουριτάδες που φυλάνε τις συναυλίες και για να μην πολυλογώ επειδή ο κατάλογος αυτός δεν έχει τέλος, ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ της δουλειάς τους ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΟΥΝ, και, όπως έλεγε και κάποιος γνωστός μας μπάρμπας ονόματι Μάρξ, μας θύμισαν δηλαδή ότι ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ, και όχι πόσο γκλάμουρ φαίνονται στην σκηνή ή πόση ελευθερία έχουν (ή δεν έχουν) στο να γράφουν ότι θέλουν στους στίχους των τραγουδιών τους.
    Αν το συνδυάσει κανείς αυτό με το γεγονός ότι ένα επιτυχημένο εμπορικά συγκρότημα βγαίνει και δηλώνει την πολιτική του συμπάθεια στους κομμουνιστές και το ΚΚΕ, σε μια εποχή που σαρώνει ο αντικομμουνισμός/φασισμός, και το ίδιο το ΚΚΕ πήρε μόλις 4.5% στις πρόσφατες εκλογές και ότι η κοινωνική βάση ίδιου του κόμματος, κακά τα ψέματα, ουδεμία σχέση έχει πολιτιστικά με αυτό το είδος μουσικής, δηλαδή βγαίνει και κάνει μια δήλωση ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ και κόντρα στα επαγγελματικά του συμφέροντα, θα αντιληφθεί το μεγαλείο της στάσης τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ρε μάγκες έλεος...Οι κομμουνιστές δεν πρέπει να ετεροκαθορίζονται ,ούτε χρειάζονται την κάθε αυγή για να συσπειρωθούν στρεβλά γύρω από μία άποψη και να παύσουν την κριτική τους...Οι άνθρωποι που απαρτίζουν αυτά τα συγκροτήματα πράγματι είναι εργαζόμενοι και ως τέτοιοι εννοείται οτι έχουν θέση και στο ταξικό κίνημα και στο ίδιο το κόμμα...Αλλά...είναι προφανές οτι δέχονται να διαθέσουν το όποιο ταλέντο τους στην υπηρεσία μιας υποκουλτούρας που δεν προωθεί την αγωνιστική στάση ζωής...Πως να το κάνουμε???? Κι εγώ στην αρχή προσπάθησα να δικαιολογήσω την απόφαση της οργάνωσης λέγοντας στον εαυτό μου και στους οικείους μου οτι το κόμμα προσπαθεί να πάει λίγο με τα νερά των μαθητών για να τους φέρει στην επιρροή του και να ανοίξει κουβέντα...Αλλά μόλις το έψαξα περισσότερο βλέποντας περισσότερα δείγματα της δουλειάς τους πχ http://www.youtube.com/watch?v=6OXsbDL6pog&feature=player_embedded#! , ξενέρωσα απίστευτα. Συν οτι είδα και την αντίδραση της ίδιας της βάσης του κόμματος εδώ και αλλού που έπρεπε πράγματι να απασχολήσει περισσότερο τους υπεύθυνους για την διαμόρφωση του προγράμματος του φεστιβαλ... Τεσπα, πιστεύω και θέλω να ελπίζω οτι αυτά που θα παίξουν θα προέρχονται από πιο γόνιμες περιόδους της καλλιτεχνικής τους πορείας...Και ίσως είναι καλύτερα να αφήσουμε τις σοφιστείες περί εργατών της τέχνης αλλοτριωμένων από τα μέσα παραγωγής της....Οι άνθρωποι αυτοί είναι ένα είδος καλλιτεχνών και ο καλλιτέχνης δεν είναι το ίδιο πράγμα με τον εργάτη...Αυτά από εναν απλό οπαδό του κόμματος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αν θέλουν να το ''σώσουν'' μπορούν να πουν και αυτό
    http://www.youtube.com/watch?v=kTOUKufKlm8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δεν ξέρω τη λέτε πάντως η ερμηνεία τους και η στάση τους στο φεστιβάλ ήταν η πλέον πιο παραδειγματική εδώ και χρόνια Δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που καλλιτέχνης στο φεστιβάλ αναφέρθηκε απευθείας στο φεστιβάλ της ΚΝΕ και όχι γενικά της νεολαίας και φώναξε σύνθημα μαζί με το κοινό Όσο για τα τραγούδια ήταν αναμενόμενο ότι θα έπαιζαν τα πιο πολιτικά που έχουν και όχι τα παρδαλά. Έκπληξη μου έκανε επίσης ότι από της τρεις το μεσημέρι ήταν στον πάρκο και έκαναν την βόλτα τους πριν από μια ολιγόλεπτη πρόβα και κάθισαν έως το βράδυ που έπαιζαν Δεν ξέρω πως το κρίνει ο καθένας πάντως θα πρέπει να σκεφτόμαστε καλύτερα της επαγγελματικές επιλογές που κάνει ο καθένας με το τη άνθρωπος είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μιας και ολοκληρωθηκε το 38ο Φεστιβαλ της ΚΝΕ με απολυτη επιτυχια, με απίστευτη κοσμοσυρροη σε Αθηνα και Θεσσαλονικη, με εκδηλώσεις το καλοκαιρι σε κωμοπόλεις και χωριά πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια (όποιος μελετούσε το Ριζο θα το διαπιστωνε) επανερχομαι στο Θεμα...
    Φίλε Οικοδόμε πραγματικά υπεροχη η φώτο σου, αλλά τι να κάνουμε σήμερα, βλέπεις 30 χρονιά μετά δεν υπηρξε ανάλογη συνέχεια, από τις επόμενες γενιές ή ακόμα ακόμα και από κάποιους από τους ίδιους του εικονιζόμενους, παρόλαυτα δεν αρκούν αυτές οι ωραίες αναμνήσεις αλλά χρειάζεται να οδηγήσουμε το σήμερινό εμψυχο δυναμικό εκεί που θέλουμε και εκεί που το ίδιο οφείλει να πάει. Αυτό δεν γίνεται διδασκαλίστικα κουνώντας το δάχτυλο απόξω... Και μέχρι να ξαναβρούμε αυτές τι γιγάντιες μορφές τις τέχνης ας δούμε τι καλύτερο μπορούμε να βγάλουμε από αυτούς http://www.youtube.com/watch?v=S70gG6xV1RY&feature=related
    Όσο για τα γραφόμενα των καλοθελητών του ΣΥΡΙΖΑ και σια, ενα σκοπο και μονο είχαν να τροφοδοτήσουν δυσπιστια για τις επιλογες του ΚΚΕ και της ΚΝΕ και θα το κάνουν ακομα περισσοτερο απο εδω και περα για καθε μικρο και μεγαλο ζητημα. Άλλωστε ειναι οι μονοι που μπορουν να το προσπαθησουν διοτι ακομα ενα μεγαλο κομματι του λαου τους θεωρει "αριστερους, προοδευτικους και συμμαχους", ε οσο τους θεωρει ετσι τοσο αυτοι θα πετούν το δηλητηριο σαν φίδι. Τα αστικά κόμματα δεν μπορουν να το πετυχουν αυτο διότι πλέουν όλοι γνωρίζουν οτι τους εχουν απεναντι!!!
    Κλείνω Χαιρετώντας όσους δεν πέφτουν στις παγίδες και συνεχίζουν αγέρωχοι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Νικόλας:
    Καλησπέρα.
    Κάνε έναν κόπο αν θέλεις και διάβασε αυτό:
    «Όμως ο σκοπός της ανάρτησης δεν είναι η αναπόληση μεγάλων στιγμών, παλαιών και ελπιδοφόρων εποχών… Τα χρόνια πέρασαν, οι εποχές «άλλαξαν» και το φεστιβάλ είναι εδώ, συμπληρώνει φέτος –αισίως- τα 38. Και ακόμα έχει πολλά να πει και να προτείνει, στην πολιτική και στον πολιτισμό.

    Μικρούτσικος, Λεοντής, Λέκκας, Μητσιάς, Ανδρεάτος, Κορακάκης, Πασχαλίδης, Λ. Παπαδόπουλος, Γ. Σαρρής, Τσακνής, Ζιώγαλας, Μηλιώκας, Κούτρας, Νέγκα, Τρίφωνο, βρίσκονται ανάμεσα στους καλλιτέχνες που φέτος θα πλαισιώσουν τις μουσικές του εκδηλώσεις. Καλλιτέχνες με συγκεκριμένη διαδρομή και κάποιοι με βαθιά χνάρια στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας.» (απόσπασμα από την πιο πάνω ανάρτηση που νομίζω δείχνει πως έχω καταλάβει πως οι εποχές άλλαξαν, οπότε δεν διαφωνούμε σε αυτό).

    Διάβασε και αυτό:
    «Προχτές το βράδυ με ρωτάει η κόρη μου αν ξέρω ποιοι καλλιτέχνες θα είναι φέτος στο φεστιβάλ. Είχα μάθει για τους λεγάμενους αλλά έκανα τον ανήξερο. Τους αναφέρει με μεγάλη έκπληξη και αμέσως με ρωτάει: «πως σου ακούγεται αυτό μπαμπά;». Συνεχίζω να κάνω τον αδιάφορο και της επιστρέφω την ερώτηση: «ξέρω εγώ; Εσύ να μου πεις»… Τότε η έκπληξή της μεγαλώνει και μου απαντάει με ένα μεγαλοπρεπές -επί λέξει- «μπλιαααχ;!»…» (απόσπασμα από την πιο πάνω ανάρτηση, που νομίζω σου απαντάει στο αν εγώ στέκομαι… «διδασκαλίστικα κουνώντας το δάχτυλο απόξω...». Ας μην υποτιμάμαι τη νεολαία που δεν ακούει ΝΙΒΟ… η κόρη μου είναι 17…)

    Τέλος, διάβασε και αυτό:
    «Ακούω διάφορα είδη μουσικής και το hip hop είναι μέσα σ’ αυτά. Δεν είμαι ειδικός και δεν με ενδιαφέρουν όσα γράφονται κατά καιρούς για κόντρες, διασπάσεις, ρεύματα του hip hop κλπ. Ας με συγχωρήσουν κάποιοι από τους νεότερους αλλά –αν και ούτε εγώ έκανα διακοπές- , στην Ελλαδίτσα μας όταν ακούω τη λέξη hip hop τη συνδυάζω με ρυθμό και στίχους ανατρεπτικούς, με περιεχόμενο πολιτικό. Με ήθος, αξιοπρέπεια και σεμνότητα από αυτούς που το υπηρετούν. Και τότε η επιλογή μου δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτή (Active Member)». (Επίσης κομμάτι από την πιο πάνω ανάρτηση).

    Φίλε Νικόλα, απ’ ότι κατάλαβες ξαναδιαβάζοντας τα βασικά της ανάρτησης, δεν διαφωνούμε στο ότι άλλαξαν οι εποχές, στα νέα είδη μουσικής κλπ. Η διαφωνία μας έχει να κάνει με την αισθητική. Είναι δικαίωμα της ΚΝΕ να καλεί όποιον θέλει στις εκδηλώσεις της. Με εντυπωσίασε η πολιτική απάντηση του Βουρλιώτη και των ΝΕΒΜΑ στο άρθρο της Αυγής. Πραγματικά, δεν «τους το ΄χα». Όπως με εντυπωσίασε και η συμπεριφορά τους στην συμμετοχή τους στο φεστιβάλ και ειλικρινά μπράβο τους. Όμως, πιστεύω πως η συμμετοχή τους σε μια εκδήλωση της ΚΝΕ, δεν αλλάζει, για μένα, αυτό που υπηρετούν και προβάλουν με την τέχνη τους. Ούτε και επειδή έχουν και 5-6 τραγούδια με πολιτικό στίχο, ανάμεσα στα πολλά άλλα. Και φυσικά, δεν σημαίνει πως επειδή σήμερα ο ΝΙΒΟ δήλωσε κομμουνιστής, θα πρέπει και να αρχίσει να μου αρέσει.

    Μια διαφωνία έχω ακόμα, σε αυτό που γράφεις: «Και μέχρι να ξαναβρούμε αυτές τι γιγάντιες μορφές τις τέχνης ας δούμε τι καλύτερο μπορούμε να βγάλουμε από αυτούς» (εννοώντας προφανώς τους ΝΕΒΜΑ - Goin Through).

    Δεν νομίζω πως απομείναμε με αυτούς, μόνο.

    Ευχαριστώ για το σχόλιό σου.
    Καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε!
Πριν αφήσετε το σχόλιό σας, παρακαλώ να λάβετε υπόψη τα εξής:

Το σχόλιό σας να αφορά το θέμα της ανάρτησης.

Δεν θα δημοσιεύονται διαφημιστικά μηνύματα.

Αποφύγετε τις ύβρεις και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.

ΟΧΙ στα greeklish - ΝΑΙ στα Ελληνικά.

Όποιος σχολιάζει σαν «ανώνυμος», ας προσθέτει στο τέλος του σχολίου του ένα ψευδώνυμο. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται πιο εύκολη η επικοινωνία.

Το ιστολόγιο δέχεται τις διαφωνίες, την ένταση και το πάθος στην υποστήριξη των απόψεών σας. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε, αρκεί να γινόμαστε κατανοητοί ο ένας στον άλλον. Ας βοηθήσουμε όλοι στη διατήρηση ενός επιπέδου στο διάλογο.

Ο διαχειριστής του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει σχόλια που δεν ανταποκρίνονται στις παραπάνω επισημάνσεις, χωρίς καμιά προειδοποίηση.
Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.