"Προς
τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
και Οικονομικών. Είναι γνωστό ότι σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες έργα που
είναι ανολοκλήρωτα ή έχουν σχεδιαστεί και παρ' όλα αυτά παραμένουν παγωμένα.
Αναφέρουμε
χαρακτηριστικά:
Κάθετος
άξονας της Εγνατία Οδού Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα (έχει σταματήσει περίπου 2
χρόνια).
Αυτοκινητόδρομος
Μεσοράχης-Αμφίπολης, έχει σταματήσει ένα χρόνο.
Η
Ε65 Τρίκαλα- Καρδίτσα -Δομοκός- Λαμία, έχει σταματήσει πάνω από 2 χρόνια.
Το
έργο Μαλιακός-Κλειδί έχει σταματήσει πάνω από ενάμιση χρόνο. Πρόσφατα δόθηκαν
κάποια χρήματα μόνο για τις σήραγγες των Τεμπών για εργασίες τριών μηνών.
Οδικός
άξονας Κορίνθου -Πάτρας-Τσακώνα, έχει σταματήσει δυο χρόνια.
Τα
έργα της ΕΡΓΟΣΕ Κόρινθος -Πάτρα επίσης έχουν σταματήσει 2 χρόνια με εξαίρεση
3-4 σταθμούς.
ΙOΝΙΑ
ΟΔΟΣ έχει δημοπρατηθεί εδώ και δύο χρόνια και το έργο παραμένει παγωμένο.
ΜΕΤΡΟ
Θεσσαλονίκης. Η κατασκευή του γίνεται με ρυθμούς χελώνας. Ενώ η πρόβλεψη
παράδοσης ήταν για τον Οκτώβρη του 2012 μετατέθηκε για τον Νοέμβρη του 2016.
Παράλληλα έχουν γίνει εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων. Αυτή τη στιγμή στο
έργο δουλεύουν λιγότεροι από 100 εργαζόμενοι στον τομέα κατασκευής και γύρω
στους 300 στα αρχαιολογικά σκάμματα επιπροσθέτως η καθυστέρηση έχει σοβαρές
επιπτώσεις στην ζωή των κατοίκων της πόλης και στους αυτοαπασχολούμενους. Οι
ανασκαφές 11 σταθμών και τα παράλληλα έργα δημιουργούν τεράστια προβλήματα στο
κυκλοφοριακό αλλά και στην ατμόσφαιρα.
ΜΕΤΡΟ
Αθήνας. Η γραμμή Χαϊδάρι-Πειραιάς η οποία έχει σχεδιαστεί ως έργο και όμως δεν
ξεκινάει. Γραμμές άλλες που είναι απαραίτητες για την ποιότητα ζωής των
κατοίκων της Αθήνας και έχουν σχεδιαστεί δεν προχωράνε όπως π.χ. η Γραμμή
Γαλάτσι-Ζωγράφου.
Τα
έργα της σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλάδι-Δομοκός-Λαμία έχουν σταματήσει εδώ
και δυο χρόνια.
Η
κατάσταση αυτή έρχεται να επιδεινώσει δραματικά την ανεργία στον κλάδο των
κατασκευών η οποία προσεγγίζει το 80%. Επίσης, τίθεται σημαντικό θέμα ασφάλειας
ειδικά στις οδικές αρτηρίες που τα έργα έχουν σταματήσει στη μέση, με
χαρακτηριστικό παράδειγμα την Εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών όπου ο δρόμος έχει
μετατραπεί κυριολεκτικά σε παγίδα θανάτου για εκατομμύρια διερχόμενους οδηγούς
και επιβάτες.
Οι
απαιτήσεις των κατασκευαστικών εταιριών για επιπλέον κρατικές ενισχύσεις, πέραν
από το χρήμα που ήδη αρπάζουν από το λαό μέσω των διοδίων, αποτελεί τη βασική
αιτία παύσης των εργασιών. Η κυβέρνηση πρέπει τώρα να αρνηθεί τις αξιώσεις των
μεγάλων εταιριών του κατασκευαστικού κλάδου και να απαιτήσει έμπρακτα την
συνέχιση και έναρξη των έργων. Αναδεικνύεται ανάγλυφα ότι τα μονοπώλια, μόνο
παρασιτικό ρόλο μπορούν να παίξουν. Αποδεικνύεται επίσης ότι μόνο ένας ενιαίος
φορέας κατασκευών που θα λειτουργεί στα πλαίσια μιας οικονομίας, όπου τα βασικά
μέσα παραγωγής θα είναι εργατική-λαϊκή ιδιοκτησία, μπορεί να διασφαλίσει
ολοκληρωμένη ανάπτυξη με αποκλειστικό κριτήριο τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
Ερωτώνται
οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα παρθούν για να αποπερατωθούν τα έργα που έχουν
σταματήσει και να ξεκινήσουν όλα τα υπόλοιπα χωρίς νέες παροχές στους
τραπεζικούς και κατασκευαστικούς ομίλους.
28/08/12
Ο
βουλευτής (ΚΚΕ)
Νίκος
Καραθανασόπουλος"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Καλώς ήρθατε!
Πριν αφήσετε το σχόλιό σας, παρακαλώ να λάβετε υπόψη τα εξής:
Το σχόλιό σας να αφορά το θέμα της ανάρτησης.
Δεν θα δημοσιεύονται διαφημιστικά μηνύματα.
Αποφύγετε τις ύβρεις και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
ΟΧΙ στα greeklish - ΝΑΙ στα Ελληνικά.
Όποιος σχολιάζει σαν «ανώνυμος», ας προσθέτει στο τέλος του σχολίου του ένα ψευδώνυμο. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται πιο εύκολη η επικοινωνία.
Το ιστολόγιο δέχεται τις διαφωνίες, την ένταση και το πάθος στην υποστήριξη των απόψεών σας. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε, αρκεί να γινόμαστε κατανοητοί ο ένας στον άλλον. Ας βοηθήσουμε όλοι στη διατήρηση ενός επιπέδου στο διάλογο.
Ο διαχειριστής του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει σχόλια που δεν ανταποκρίνονται στις παραπάνω επισημάνσεις, χωρίς καμιά προειδοποίηση.
Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.