«Μη χάνεις το θάρρος σου εμείς πάντα το ξέραμε πως δε χωράει μέσα στους τέσσερις τοίχους το μεγάλο μας όνειρο…»
Σελίδες
▼
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012
«Άλλος δρόμος δεν υπήρχε». Νίκος Κοκοβλής 1920-2012
22
Ιουνίου 1962. Ένα μικρό κότερο αναχωρεί από τη Γλυφάδα με προορισμό την περιοχή
του Οτράντο, στη Νότια Ιταλία. Ενας γέρος ναυτικός και ο γιός του φυγαδεύουν
παράνομα 4 άνδρες και 2 γυναίκες. Οι παράνομοι, επικηρυγμένοι, αντάρτες Νίκος
Κοκοβλής, Παγώνα Κοκοβλή (αδερφή του Νίκου), Αργυρώ Πολυχρονάκη, Σταμάτης
Μαριόλης, Γιάννης Λιονάκης και Κωστής Λιονάκης (αδερφός του Γιάννη), αφού
κρύβονταν για 15 περίπου χρόνια στο Νομό Χανίων, στη Δυτική Κρήτη, έφευγαν από
την Ελλάδα με εντολή του Κομμουνιστικού Κόμματος. Η αναχώρησή τους, ήταν ο
ελληνικός επίλογος μιας απίστευτης προσπάθειας επιβίωσης, σε μια πολύ μοναχική
διαδρομή που ξεκινούσε με το τέλος του Εμφυλίου στην Κρήτη.
Στην
Κρήτη ο Εμφύλιος πόλεμος άρχισε τον Απρίλιο του ’47, ένα χρόνο σχεδόν αργότερα
από την υπόλοιπη Ελλάδα και τέλειωσε ένα χρόνο νωρίτερα από τη συντριβή των
ανταρτών στο Γράμμο (’49). Στην Ανατολική Κρήτη, η εξολόθρευση των ανταρτών
έγινε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στη Δυτική Κρήτη, την άνοιξη του 48, γύρω
στους 300 αντάρτες, με 13 γυναίκες ανάμεσα τους, συγκεντρώθηκαν στην ελεύθερη
περιοχή του Ομαλού. Το μέλλον τους κρίθηκε στη μάχη της Σαμαριάς, τον Ιούνιο
του ’48.
Από
τη μάχη της Σαμαριάς γλύτωσαν περίπου 100 αντάρτες. Ένα χρόνο μετά, είχαν
μείνει καμιά 40αριά, σε όλες τις επαρχίες του Ν. Χανίων. Διασκορπισμένοι και
ακέφαλοι, κρύβονταν κυρίως στα Λευκά Ορη, τις Μαδάρες, όπως τα αποκαλούν οι
ντόπιοι. Όταν καταφέρνουν να συγκεντρωθούν, τον Απρίλιο του ’49 στις Χώσες, τη
θέση των σκοτωμένων αρχηγών, Τσιτήλου και Μακρυδάκη, παίρνουν η Βαγγελιώ Κλάδου
και ο Νίκος Κοκοβλής.
Τέλος
Αυγούστου του ’49. Ήττα του Δημοκρατικού Στρατού. Όσοι αντάρτες επέζησαν και
δεν αιχμαλωτίστηκαν υποχωρούν στις γειτονικές Λαϊκές Δημοκρατίες. Όμως από την
Κρήτη δεν μπορούν να φύγουν. Εγκλωβισμένοι στα Λευκά Όρη, οι αντάρτες που έχουν
απομείνει, κρύβονται σε απόκρημνες σπηλιές, σε καταφύγια, σε δύσβατα μέρη. Ο
ένας μετά τον άλλο σκοτώνονται ή συλλαμβάνονται.
Γύρω
στο ’50 έχουν μείνει 14. Ανάμεσα τους και οι 6 αντάρτες που διέφυγαν το ’62
στην Ιταλία. Για να επιβιώσουν διασκορπίζονται. Ο Νίκος Κοκοβλής και η Αργυρώ
Πολυχρονάκη, από τις σπηλιές του Αποκόρωνα όπου κρύβονταν αρχικά, θα περάσουν
με βάρκα απέναντι, στη χερσόνησο του Ακρωτηρίου. Στόχος τους η ευκολότερη
πρόσβαση στην πόλη των Χανίων και η ανασυγκρότηση των παράνομων κομματικών
οργανώσεων.
Εδώ,
θα βρουν ασφαλή κρυψώνα, στον Κυριάκο Στρατηγάκη, έναν ντόπιο χωρικό που ζει με
τη γυναίκα του Γεωργία και τα 3 ανήλικα παιδιά τους στο χωριό Πλακούρες. Είναι πρόσωπο
απολύτου εμπιστοσύνης και θα δεχτεί να τους φιλοξενήσει για λίγες ημέρες στο
στάβλο του, τον Τρουλίτη. Σιγά, σιγά ο στάβλος και ο γειτονικός βόθρος, θα
μετατραπούν από τον Κυριάκο και τη Γεωργία σε απρόσιτη κρυψώνα και οι λίγες
ημέρες φιλοξενίας θα γίνουν τελικά 12 ολόκληρα χρόνια σε συνθήκες τρομακτικής
δυσκολίας και κινδύνων.
Το
κυνήγι των παρανόμων συνεχίζεται αμείωτα όλη τη δεκαετία του 50. Το 1958 έχουν
μείνει 8. Οι υπόλοιποι έχουν σκοτωθεί ή συλληφθεί. Η ΕΔΑ, γίνεται αξιωματική
αντιπολίτευση και οι παράνομοι παίρνουν εντολή από το Κόμμα, να φύγουν στο
εξωτερικό. Οι 6 από αυτούς θα μεταβούν σταδιακά στην Αθήνα και από εκεί θα
οργανώσουν τη διαφυγή τους αρχικά στην Ιταλία.
Πίσω
τους, στην Κρήτη, έμεναν 2 ακόμα αντάρτες από την ίδια κάποτε αρχική ομάδα : ο
Γιώργης Τζομπανάκης και ο Σπύρος Μπλαζάκης. Δεν ακολούθησαν. Μένουν και
κρύβονται. Θα εμφανιστούν το 75, μετά τη μεταπολίτευση, αφού αμνηστευθούν ...
Οι
6 παράνομοι αναχωρούν το 1962, από τη Γλυφάδα. Από εδώ, με τη βοήθεια Ιταλών
συντρόφων, διέφυγαν στη Βουδαπέστη και από εκεί, μετά από 6 μήνες, έφτασαν στην
Τασκένδη της Σοβιετικής Ενωσης. Ο Νίκος και η Αργυρώ Κοκοβλή έμειναν εκεί 14 χρόνια. Όπως έγραψαν αργότερα
στο βιβλίο τους «τα οράματα και οι προσδοκίες τους διαψεύστηκαν από τον υπαρκτό
σοσιαλισμό που γνώρισαν». Διαφώνησαν με το ΚΚΕ από το οποίο διαγράφτηκαν στη
διάσπαση του 1968 και ακολούθησαν το λεγόμενο «ΚΚΕ εσωτερικού».
Επαναπατρίστηκαν το 1976 και στη συνέχεια εντάχθηκαν μαζί στην ΑΚΟΑ, στον Συνασπισμό και στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο
Νίκος Κοκοβλής έφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου 2012.
ΠΟΛΛΑ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Παιδί
2 χρόνων, ο Νίκος, προσφυγόπουλο, έφτασε με την οικογένειά του στην Κρήτη, στο
Βαμβακόπουλο και πολιτογραφήθηκε Κρητικός. Ο πόλεμος και η γερμανική κατοχή τον
βρίσκουν νιόφερτο στην Αθήνα, φοιτητή στην Ανωτάτη Εμπορική. Δεν έμελλε, όπως
και τόσοι άλλοι, να την τελειώσει ποτέ. Το πτυχίο των Οικονομικών Επιστημών θα
το έπαιρνε είκοσι πέντε χρόνια αργότερα στην Τασκένδη.
Στο
μεσοδιάστημα, αν μπορεί να ονομαστεί έτσι μια εικοσιπενταετία και πολύ
περισσότερο η συγκεκριμένη, που συντάραξε όχι μόνο την Ελλάδα αλλά ολόκληρο τον
κόσμο, αφιέρωσε κυριολεκτικά την ύπαρξή του -και δεν ήταν ο μόνος- στον πιο
αγνό σκοπό. Από το καλοκαίρι του 1941, όταν μ' ένα σαπιοκάικο κατάφερε να
ξαναβρεθεί στα Χανιά, υπηρέτησε απλά, όπως μας λέει ο ίδιος, το όραμά του, «που
μπορεί να μη βρήκε ώς τώρα δικαίωση», αλλά συνεχίζει να αποτελεί τη μοναδική
ελπίδα για την πορεία της ανθρωπότητας».
Κομματικό
στέλεχος του ΚΚΕ και γραμματέας του Εργατικού Κέντρου της πόλης, ο Νίκος
συλλαμβάνεται τον Οκτώβριο 1946 και από το 1947 βγαίνει στο βουνό. Εκεί
γνωρίζεται με την Αργυρώ, μια ΕΠΟΝίτισσα που η «ένταξη του αδελφού στο ΚΚΕ και
της οικογένειας στο ΕΑΜ, την έφερε στο μάτι του κυκλώνα». «Δεν απειλούμουν μόνο
απ' τη σύλληψη και την ομηρία σε κάποιο νησί», λέει η Αργυρώ. «Εκείνοι -οι
παρακρατικοί ήταν ο νόμος και η εξουσία- όποια κοπέλα ήθελαν ήταν δικιά τους.
Αρπαζαν και βίαζαν, όπως βασάνιζαν και δολοφονούσαν χωρίς τιμωρία». Κόρη
εύπορης οικογένειας, στο μόνο που μπορούσε να ελπίζει ήταν ένας υποχρεωτικός
γάμος μ' έναν από τους «παρακρατικούς». Ετσι, το κοριτσόπουλο προτίμησε το
βουνό, στα χνάρια και κάτω απ' τον ίσκιο του μεγάλου αδελφού.
Οι
βίοι έγιναν παράλληλοι στα Λευκά Ορη στη Δυτική Κρήτη μέσα στην «καταιγίδα»,
στο μολύβι και στο αίμα του εμφύλιου πόλεμου, σε μάχες άνισες στο οροπέδιο του
Ομαλού και στο φαράγγι της Σαμαριάς: η Αργυρώ μαχήτρια του Δημοκρατικού
Στρατού, ο Νίκος σε θέσεις ευθύνης και στη συνέχεια «δεύτερος» καπετάνιος μετά
τη Βαγγελιώ Κλάδου. Μέσα στην ασφυκτική πίεση, χωρίς εφόδια και τροφή, με στηρίγματα
τους βοσκούς, που κι αυτοί ξέκοβαν καθημερινά, με καταφύγια τα βράχια, τους
γκρεμούς και τις σπηλιές, χωρίς περιθώριο διαφυγής και με μοναδική εναλλακτική
λύση την παράδοση, οι μεγάλες απώλειες του Δημοκρατικού Στρατού στην Κρήτη
ηχούν φυσιολογικές. Εκείνο που εκπλήσσει είναι το πώς ένα τμήμα του επιβίωσε,
πώς επιβίωσαν αυτοί οι αντάρτες, ακόμη και μετά την ήττα και την υποχώρηση του
κύριου όγκου των δυνάμεων από τη Βόρεια Ελλάδα, και ακόμη περισσότερο πώς
συνέχισαν να αγωνίζονται.
Μέσα
σ' αυτές τις συνθήκες άρχιζε ένα επόμενο κεφάλαιο ζωής και δράσης: η δωδεκαετής
παρανομία, «τότε που φοβόμασταν το φως της ημέρας», όπως λένε. Υπεύθυνοι για
την ανασυγκρότηση παράνομων πυρήνων και στη συνέχεια των παράνομων οργανώσεων
του ΚΚΕ στα Χανιά, με τους «χαφιέδες» και τη Χωροφυλακή να καιροφυλαχτούν
αναζητώντας τα ίχνη τους, κρύβονται στο Ακρωτήρι, ενώνουν τις ζωές τους,
βγάζουν παράνομα έντυπα, καταφεύγουν σε στάβλους και σε θεμέλια οικοδομών και
κυκλοφορούν το βράδυ με χίλιους κινδύνους κι άλλες τόσες προφυλάξεις στα Χανιά
για τις απαραίτητες κομματικές επαφές.
ΤΟ
ΒΙΒΛΙΟ
Μαρτυρία
και βιωματική κατάθεση, ζώσα ιστορία και κατάθεση ψυχής, το βιβλίο του Νίκου
και της Αργυρώς Κοκοβλή «Άλλος δρόμος δεν υπήρχε», από τις εκδόσεις «ΠΟΛΥΤΥΠΟ»,
αποτελεί μια ουσιαστική συμβολή στην ιστορία της ελληνικής Αριστεράς και μια
παρακαταθήκη αγώνων, συνέπειας και ήθους. Πρόκειται για ένα διπλό
αυτοβιογραφικό κείμενο όπου οι συγγραφείς, μαζί αλλά και αυτόνομα, καταθέτουν
τις προσωπικές εμπειρίες τους και καταγράφουν την κοινή διαδρομή σε στιγμές
κρίσιμες και καθοριστικές για τις τύχες των Ελλήνων κομμουνιστών. Διατρέχοντας τον ιστορικό χρόνο με
νηφαλιότητα, αναδεικνύουν με ήπιους τόνους τις δικές τους μοναδικές διαδρομές
και αναστοχάζονται για όσα έζησαν, για όσα πέρασαν, για όσα κατάλαβαν, χωρίς
πίκρα, με τη βεβαιότητα ότι «άλλος δρόμος δεν υπήρχε».
Ιστορία
και ταυτόχρονα ανεκτίμητη πηγή για την Ιστορία, το εγχείρημα των Κοκοβλήδων,
που διατρέχει 40 χρόνια της σύγχρονης Ιστορίας μας, δεν αποτιμά συνολικά την
πορεία της Αριστεράς, δεν εστιάζει στα προβλήματα και στα λάθη της, δεν
αποδίδει ευθύνες και δεν αναζητά ενόχους. Ασχολείται με τον άνθρωπο, στις
μεγάλες και λιγότερο στις μικρές του στιγμές, με τα συναισθήματα και με τις
ανθρώπινες σχέσεις. Πραγματεύεται τη σχέση με το Κόμμα και το αίσθημα
καθήκοντος, με το χρέος και την κομματικότητα. Καθρεφτίζει τη σχέση με τη φύση
και με τον τόπο, με την Κρήτη, από τις γαλήνιες στις πιο τραχιές μεταλλάξεις
της. Τέλος, αναζητά τη σχέση των ανθρώπων με την ίδια την Ιστορία τους.
Στις
τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου, κάποιον Αύγουστο στο χωριό, πήρα στα χέρια μου ένα βιβλίο του παππού μου,
που -δεν θυμάμαι τον τίτλο του- εξιστορούσε τη μαρτυρική ζωή των εξόριστων στο
Μακρονήσι. Το διάβασα μέσα σε λίγα
μεσημέρια. Από τότε έψαχνα, δανειζόμουν, αγόραζα, διάβαζα συχνά βιβλία με
αφηγήσεις αγωνιστών της Εθνικής μας Αντίστασης. Ανάμεσα σε αυτά (πριν από παραπάνω από 25 χρόνια) και το βιβλίο
των Τζομπανάκη-Μπλαζάκη, των τελευταίων ανταρτών της Κρήτης που «εμφανίστηκαν»
το 1976.
Σήμερα,
μετά από τόσα χρόνια και το διάβασμα αρκετών βιβλίων νόμιζα πως μπορούσα να
καυχηθώ στον εαυτό μου πως είχα μάθει κάμποσα για την ένδοξη ιστορία των
αγωνιστών προγόνων μας. Η αλήθεια είναι πως δεν έμαθα τίποτα! Ο φίλος pavloskσε σχόλιό του στην ανάρτηση του ιστολογίου για τονΝίκο Πλουμπίδη, μου «απέδειξε»
πως δεν έμαθα τίποτα! Αγνοούσα αυτήν την ιστορία, αγνοούσα το βιβλίο, αγνοούσα
την ταινία, αγνοούσα την ύπαρξη αυτού του μεγάλου αγωνιστή της Εθνικής
Αντίστασης, του Νίκου Κοκοβλή αλλά και των συντρόφων του.
Αυτή η ανάρτηση είναι αφιερωμένη, μαζί με την εκτίμησή μου, στον καλό φίλο του
ιστολογίου pavlosk.
Μέσα σε λίγες μόνο ώρες από το σχόλιο που έκανα στην ανάρτηση για τον Πλουμπίδη, με "κεραυνοβόλησες" με αυτη την εξαιρετική ανάρτηση για τον Νίκο Κοκοβλή. Το σίγουρο είναι ότι εκτός από τα στοιχεία που μάζεψες από το διαδίκτυο, έχεις και πολλές άλλες πηγές που φώτισαν με "πληροφορίες και υλικό" αυτή τη συγκλονιστική ιστορία. Οι φίλοι του μπλογκ, είμαστε χωρίς αμφιβολία τυχεροί που διαβάζουμε συχνά τέτοιες μαρτυρίες-αφηγήσεις-ιστορίες από τον εμφύλιο και την εθνική αντίσταση.
Αυτό που απομένει σε σχέση με το θέμα της ανάρτησης φίλε Οικοδόμε, είναι να βρούμε κάπου το βιβλίο και να δούμε και την ταινία του Σ.Ψυλλάκη. Ενδεικτικά να αντιγράψω και λίγα λόγια του σκηνοθέτη που είπε κατα την βράβευση του ντοκυμαντερ απευθυνόμενος στους πρωταγωνιστές:
"Τους το αφιερώνουμε, γιατί με τη στάση και τις επιλογές τους, πολύ περισσότερο από μια ιδεολογία, πιστεύω πως υπηρέτησαν δυσεύρετες στις μέρες μας ανθρώπινες αξίες.
Τους το αφιερώνουμε, γιατί την εποχή που οι περισσότεροι ίσως, υιοθετούσαν τη ρήση ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΞΕΡΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ, για αυτούς ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ από το να κρατήσουν την αξιοπρέπεια τους και να μη γίνουν σκουπίδι κανενός όπως οι ίδιοι λένε στην ταινία."
Υ.Γ. Πριν 10 μέρες στο μπλογκ είχα ανάρτηση με θέμα ένα βιβλίο του Γ.Βουλουμάνου για τον εμφύλιο. Πως και δεν σχολίασες; Το έχεις υπόψην σου το βιβλίο;
@ ΘΕΡΣΙΤΗΣ: Καλημέρα. Δεν μπορώ να απαντήσω για λογαριασμό του. Και δυστυχώς ο Κοκοβλής δεν είναι ζωντανός για να απαντήσει στα ερωτήματά σου και στη βεβαιότητά σου πως «μισούσε το ΚΚΕ» (πως είσαι τόσο σίγουρος;). Το χώμα δεν έκατσε ακόμα πάνω από τον τάφο του.
Απεχθάνομαι το τσουβάλιασμα και την λογική του «πας μη Έλλην, βάρβαρος». Οι χιλιάδες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης δεν μπορεί να θεωρηθεί από κανέναν πως είναι «ιδιοκτησία» ενός κόμματος, ούτε πραγματικοί αγωνιστές θεωρούνται μόνο όσοι αναφέρονται από τις σελίδες του Ριζοσπάστη και τα επίσημα ντοκουμέντα του κόμματος (μπορώ να το κάνω, αλλά δεν θέλω να επεκταθώ σε αυτό το θέμα…). Αξίζουν τον βαθύ σεβασμό μας. Σου θυμίζω κιόλας πως κάποτε «συεργαστήκαμε» με δαύτους (του «εσωτερικού» ντε) και όσους είχαν «άλλη» άποψη με αυτό (δεν ξέρω την ηλικία σου, αν το έζησες για να το θυμάσαι), το κόμμα τους κοίταζε «στραβά…
Υπάρχουν χιλιάδες αγωνιστές και ήρωες της αντίστασης που στη συνέχεια, για διάφορους λόγους, έφυγαν από το κόμμα. Οι περισσότεροι, πήγαν στο σπίτι τους. Το γεγονός αυτό δεν μειώνει ούτε κεραία την αντιστασιακή και ηρωική τους δράση. Και δηλαδή τι θέλεις να μου πεις για τον Κοκοβλή; Ότι επειδή πήγε στο «εσωτερικό»… σβήστηκε μεμιάς η αντιστασιακή του δράση;!!
Η ανάρτηση έχει χαρακτήρα τιμής σε έναν αγωνιστή της λευτεριάς της πατρίδας μας, σε έναν πραγματικό ήρωα που κατόρθωσε κάτι μοναδικό, όπως περιγράφεται και στο κείμενο. Προφανώς για εσένα αυτά έρχονται (;) σε δεύτερη μοίρα, αφού δεν ήταν στο κόμμα μέχρι τέλους. Εδώ διαφωνούμε.
Για τα υπόλοιπα που γράφεις στο τέλος, για συριζαίους και κολληγιές με τα άλλα σιχάματα, δεν έχω να πω τίποτα άλλο παρά ότι δεν έχουν καμιά σχέση με την ανάρτηση, που το θέμα της είναι συγκεκριμένο και με μεγαλύτερη βαρύτητα. Δεν μπορεί να γίνεται «πολιτική» με όλα.
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΟΛΑ. ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΙΣ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΣΟΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΣΧΩΡΗΣΑΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΗΜΑΙΕΝΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΚΟΚΟΒΛΗ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΖΒΗΣ ΤΟΥ ΕΚΕΙ ΑΝΗΚΕ.
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΑ ΔΥΣΑΡΕΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ.
@ ΘΕΡΣΙΤΗΣ: Βλέπω πήρες το "κομμουνιστόμετρο" και μετράς...
Σου είναι πολύ πιο εύκολο να μου κολλήσεις μια ΤΑΜΠΕΛΑ, από το να βάλεις το μυαλουδάκι σου να σκεφτεί λίγο, για να καταλάβεις το σχόλιό μου. Και να δεις που συμφωνώ και που διαφωνώ μαζί σου.
Με τον τρόπο αυτόν γίνεσαι ίδιος (τουλάχιστον) με αυτούς που καταγγέλλεις.
Και άσε τα υποννοούμενα για λογοκρισία στο μπλογκ. Αυτά δεν περνάνε εδώ ξέρεις...
ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΜΥΑΛΟΥΔΑΚΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙ.
ΤΑΜΠΕΛΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΟΛΛΗΣΑ.
ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΚΙ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΡΩΑΣ ΑΠΟΚΑΛΗΘΛΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ ΠΡΟΣΔΩΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΦΑΝΤΑΝΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΜΕΤΡΟ, ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΟΜΕΤΡΟ Η ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΟΧΛΕΙΣΑΙ ΔΙΟΤΙ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΟΤΑΝ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΣΕ ΤΟ ΠΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΤΕΡΤΥΠΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ.
@ ΘΕΡΣΙΤΗΣ: Εσύ το έγραψες :"ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΑ ΔΥΣΑΡΕΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ",
αυτό λέγεται υπονοούμενο για λογοκρισία.
Γράφεις κι άλλα:
"ΕΝΟΧΛΕΙΣΑΙ ΔΙΟΤΙ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΟΤΑΝ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΣΕ ΤΟ ΠΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΤΕΡΤΥΠΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ."
Θα σου πω κάτι και προσπάθησε αν θέλεις και μπορείς, μέσα στο παραλήρημά σου, να το καταλάβεις:
Ο Κοκοβλής πέθανε στις 11 Αυγούστου. Ο Πέρες δεν ξέρω ακριβώς πότε ήρθε. Ή είχε πεθάνει ήδη, ή ψυχορραγούσε. Πάντως δεν πρόλαβε να σου κάνει δήλωση για να ικανοποιηθείς. Ντροπή καημένε...
Αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό.
Το ζήτημα είναι φιλαράκο που μας το παίζεις... κομμουνισταράς, μέσα και καλά στη φανατίλα, ότι ο άνθρωπος, και περισσότερο ο νεκρός, είναι μια έννοια ιερή (και δεν εννοώ θρησκευτικά, γιατί τόσο σου κόβει...) και του οφείλουμε όλοι σεβασμό. Σεβασμό σε μια ανθρώπινη ζωή που χάθηκε.
Άντε λοιπόν λεβέντη μου σε κανένα άλλο μπλογκ να χύσεις το δηλητήριό σου. Εκεί που βρίσκεται ο πραγματικός (ταξικός) εχθρός.
Εδώ λάθος πόρτα χτύπησες, δεν θα βρεις, ούτε θα κάνεις ντε και καλά εχθρούς...
Εσύ τι λες; Ήταν καλά; Ήταν όπως θέλουμε τον κομμουνισμό; Αν ξαναπροσπαθήσουμε και πετύχουμε στην επανάσταση, μια από τα ίδια λες να κάνουμε; Ξανασκέψου το και αν πείσεις έστω και έναν άνθρωπο με αυτό το σκεπτικό έλα πες το μας...
"...ΕΔΩ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙ - ΚΚΕ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ..." "...ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΤΟ ΚΚΕ ΜΕ ΛΥΣΣΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΥΓΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟ..."
Ο Νίκος Κοκοβλής αγαπητέ Θερσίτη εφτιαχνε οργανώσεις στην Κρήτη και μαχόταν στα βουνά επί 13 ολόκληρα χρόνια στην πιο βαθιά παρανομία, όταν όλα είχαν καταρρεύσει. Απομονωμένος σε ένα νησί με το κίνημα σε υποχώρηση και τους διώκτες του να τον κυνηγούν μέρα νύχτα έχτιζε από την αρχή συνδέσμους, οργανώσεις, εφημερίδες κτλ. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη και ενδιαφέρον για το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό και την κομματική αφοσίωση. Άραγε, εσύ που θα ήσουν σήμερα αν αυτός ο ήρωας του κινήματος μας δεν αφιέρωνε τη ζωή του σε έναν αγώνα που με τα σημερινά δεδομένα ήταν ήδη χαμένος;
Απο εκεί και πέρα ο συγκεκριμένος αγωνιστής έκανε τις επιλογές του με το "εσωτερικό" πριν 45 χρόνια και τον ΣΥΡΙΖΑ πρόσφατα. Δεκτές και σεβαστές οι επιλογές του, δεκτή και σεβαστή η όποια κριτική του κάνει ο οποιοσδήποτε, αλλά πάντα με ΑΡΧΕΣ και επιχειρήματα χωρίς να λασπολογει πάνω από τον νεκρό και τους αγώνες που έδωσε.
Καλώς ήρθατε! Πριν αφήσετε το σχόλιό σας, παρακαλώ να λάβετε υπόψη τα εξής:
Το σχόλιό σας να αφορά το θέμα της ανάρτησης.
Δεν θα δημοσιεύονται διαφημιστικά μηνύματα.
Αποφύγετε τις ύβρεις και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
ΟΧΙ στα greeklish - ΝΑΙ στα Ελληνικά.
Όποιος σχολιάζει σαν «ανώνυμος», ας προσθέτει στο τέλος του σχολίου του ένα ψευδώνυμο. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται πιο εύκολη η επικοινωνία.
Το ιστολόγιο δέχεται τις διαφωνίες, την ένταση και το πάθος στην υποστήριξη των απόψεών σας. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε, αρκεί να γινόμαστε κατανοητοί ο ένας στον άλλον. Ας βοηθήσουμε όλοι στη διατήρηση ενός επιπέδου στο διάλογο.
Ο διαχειριστής του ιστολογίου διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει σχόλια που δεν ανταποκρίνονται στις παραπάνω επισημάνσεις, χωρίς καμιά προειδοποίηση. Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
Οικοδόμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήδέξου τα συγχαρητήρια μου!
Μέσα σε λίγες μόνο ώρες από το σχόλιο που έκανα στην ανάρτηση για τον Πλουμπίδη, με "κεραυνοβόλησες" με αυτη την εξαιρετική ανάρτηση για τον Νίκο Κοκοβλή. Το σίγουρο είναι ότι εκτός από τα στοιχεία που μάζεψες από το διαδίκτυο, έχεις και πολλές άλλες πηγές που φώτισαν με "πληροφορίες και υλικό" αυτή τη συγκλονιστική ιστορία. Οι φίλοι του μπλογκ, είμαστε χωρίς αμφιβολία τυχεροί που διαβάζουμε συχνά τέτοιες μαρτυρίες-αφηγήσεις-ιστορίες από τον εμφύλιο και την εθνική αντίσταση.
Αυτό που απομένει σε σχέση με το θέμα της ανάρτησης φίλε Οικοδόμε, είναι να βρούμε κάπου το βιβλίο και να δούμε και την ταινία του Σ.Ψυλλάκη. Ενδεικτικά να αντιγράψω και λίγα λόγια του σκηνοθέτη που είπε κατα την βράβευση του ντοκυμαντερ απευθυνόμενος στους πρωταγωνιστές:
"Τους το αφιερώνουμε, γιατί με τη στάση και τις επιλογές τους, πολύ περισσότερο από μια ιδεολογία, πιστεύω πως υπηρέτησαν δυσεύρετες στις μέρες μας ανθρώπινες αξίες.
Τους το αφιερώνουμε, γιατί την εποχή που οι περισσότεροι ίσως, υιοθετούσαν τη ρήση ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΞΕΡΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ, για αυτούς ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ από το να κρατήσουν την αξιοπρέπεια τους και να μη γίνουν σκουπίδι κανενός όπως οι ίδιοι λένε στην ταινία."
Υ.Γ. Πριν 10 μέρες στο μπλογκ είχα ανάρτηση με θέμα ένα βιβλίο του Γ.Βουλουμάνου για τον εμφύλιο. Πως και δεν σχολίασες; Το έχεις υπόψην σου το βιβλίο;
Nα ειστε καλα και οι δυο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Παυλος και συ...!!
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΚΟΚΟΒΛΗΣ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΟΣΑ ΕΙΔΕ ΣΤΗΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.
ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ;
ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ;
ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΧΤΗΚΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΚΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΚΕ.
ΥΠΟΝΝΟΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΑΧΑ ΤΟ ΚΚΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΠΡΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΣΧΑ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΚΑΤΣΕΛΗ, ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ, ΠΑΝΤΖΑ, ΛΑΛΙΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟΣΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΟΥ ΓΑΡ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟΝ.
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
@ ΘΕΡΣΙΤΗΣ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα. Δεν μπορώ να απαντήσω για λογαριασμό του. Και δυστυχώς ο Κοκοβλής δεν είναι ζωντανός για να απαντήσει στα ερωτήματά σου και στη βεβαιότητά σου πως «μισούσε το ΚΚΕ» (πως είσαι τόσο σίγουρος;). Το χώμα δεν έκατσε ακόμα πάνω από τον τάφο του.
Απεχθάνομαι το τσουβάλιασμα και την λογική του «πας μη Έλλην, βάρβαρος». Οι χιλιάδες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης δεν μπορεί να θεωρηθεί από κανέναν πως είναι «ιδιοκτησία» ενός κόμματος, ούτε πραγματικοί αγωνιστές θεωρούνται μόνο όσοι αναφέρονται από τις σελίδες του Ριζοσπάστη και τα επίσημα ντοκουμέντα του κόμματος (μπορώ να το κάνω, αλλά δεν θέλω να επεκταθώ σε αυτό το θέμα…). Αξίζουν τον βαθύ σεβασμό μας. Σου θυμίζω κιόλας πως κάποτε «συεργαστήκαμε» με δαύτους (του «εσωτερικού» ντε) και όσους είχαν «άλλη» άποψη με αυτό (δεν ξέρω την ηλικία σου, αν το έζησες για να το θυμάσαι), το κόμμα τους κοίταζε «στραβά…
Υπάρχουν χιλιάδες αγωνιστές και ήρωες της αντίστασης που στη συνέχεια, για διάφορους λόγους, έφυγαν από το κόμμα. Οι περισσότεροι, πήγαν στο σπίτι τους. Το γεγονός αυτό δεν μειώνει ούτε κεραία την αντιστασιακή και ηρωική τους δράση. Και δηλαδή τι θέλεις να μου πεις για τον Κοκοβλή; Ότι επειδή πήγε στο «εσωτερικό»… σβήστηκε μεμιάς η αντιστασιακή του δράση;!!
Η ανάρτηση έχει χαρακτήρα τιμής σε έναν αγωνιστή της λευτεριάς της πατρίδας μας, σε έναν πραγματικό ήρωα που κατόρθωσε κάτι μοναδικό, όπως περιγράφεται και στο κείμενο. Προφανώς για εσένα αυτά έρχονται (;) σε δεύτερη μοίρα, αφού δεν ήταν στο κόμμα μέχρι τέλους. Εδώ διαφωνούμε.
Για τα υπόλοιπα που γράφεις στο τέλος, για συριζαίους και κολληγιές με τα άλλα σιχάματα, δεν έχω να πω τίποτα άλλο παρά ότι δεν έχουν καμιά σχέση με την ανάρτηση, που το θέμα της είναι συγκεκριμένο και με μεγαλύτερη βαρύτητα. Δεν μπορεί να γίνεται «πολιτική» με όλα.
Καλή δύναμη!
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ. ΔΕΔΙΚΑΙΩΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ;
ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΓΡΑΦΩ ΣΕ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΜΠΛΟΓΚ ΚΙ ΟΧΙ ΣΕ ΜΠΛΟΓΚ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.
ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΕΑΜ ΚΙ ΕΛΛΑΣ.
ΜΕΤΑ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΑΣΗ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΑΘΛΙΟΤΑΤΗ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΤΟ ΚΚΕ ΜΕ ΛΥΣΣΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΥΓΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟ.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ.
ΟΙ ΕΝΝΟΟΙΕΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟΣ, ΚΚΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΚΚΕ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ (ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ ΕΚΕΙΝΟΙ) ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ.
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΑΣΙΩΝ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΚΚΕ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ.
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΦΜΙΣΒΗΤΟΣ.
ΕΔΩ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙ - ΚΚΕ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ.
ΑΝΑΜΕΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΚΟΒΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙ - ΚΚΕ ΑΓΩΝΑ.
ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΣΕ ΤΙΜΟΥΝ Σ' ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΖΩΗ.
ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΚΟΒΛΗ ΤΟΝ ΤΙΜΗΣΕ ΚΑΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ Η ΑΚΟΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΑΡ.
ΟΧΙ ΤΟ ΚΚΕ.
ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΤΙ ΩΡΑΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΟΛΑ. ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΙΣ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΣΟΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΣΧΩΡΗΣΑΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΗΜΑΙΕΝΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΚΟΚΟΒΛΗ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΖΒΗΣ ΤΟΥ ΕΚΕΙ ΑΝΗΚΕ.
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΑ ΔΥΣΑΡΕΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ.
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
@ ΘΕΡΣΙΤΗΣ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω πήρες το "κομμουνιστόμετρο" και μετράς...
Σου είναι πολύ πιο εύκολο να μου κολλήσεις μια ΤΑΜΠΕΛΑ, από το να βάλεις το μυαλουδάκι σου να σκεφτεί λίγο, για να καταλάβεις το σχόλιό μου. Και να δεις που συμφωνώ και που διαφωνώ μαζί σου.
Με τον τρόπο αυτόν γίνεσαι ίδιος (τουλάχιστον) με αυτούς που καταγγέλλεις.
Και άσε τα υποννοούμενα για λογοκρισία στο μπλογκ. Αυτά δεν περνάνε εδώ ξέρεις...
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ.
ΚΑΝΕΝΑ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ.
ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΜΥΑΛΟΥΔΑΚΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙ.
ΤΑΜΠΕΛΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΟΛΛΗΣΑ.
ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΚΙ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΡΩΑΣ ΑΠΟΚΑΛΗΘΛΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ ΠΡΟΣΔΩΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΦΑΝΤΑΝΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΜΕΤΡΟ, ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΟΜΕΤΡΟ Η ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΟΧΛΕΙΣΑΙ ΔΙΟΤΙ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΟΤΑΝ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΣΕ ΤΟ ΠΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΤΕΡΤΥΠΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ.
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
@ ΘΕΡΣΙΤΗΣ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ το έγραψες :"ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΑ ΔΥΣΑΡΕΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ",
αυτό λέγεται υπονοούμενο για λογοκρισία.
Γράφεις κι άλλα:
"ΕΝΟΧΛΕΙΣΑΙ ΔΙΟΤΙ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΟΤΑΝ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΣΕ ΤΟ ΠΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΤΕΡΤΥΠΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ."
Θα σου πω κάτι και προσπάθησε αν θέλεις και μπορείς, μέσα στο παραλήρημά σου, να το καταλάβεις:
Ο Κοκοβλής πέθανε στις 11 Αυγούστου. Ο Πέρες δεν ξέρω ακριβώς πότε ήρθε. Ή είχε πεθάνει ήδη, ή ψυχορραγούσε. Πάντως δεν πρόλαβε να σου κάνει δήλωση για να ικανοποιηθείς. Ντροπή καημένε...
Αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό.
Το ζήτημα είναι φιλαράκο που μας το παίζεις... κομμουνισταράς, μέσα και καλά στη φανατίλα, ότι ο άνθρωπος, και περισσότερο ο νεκρός, είναι μια έννοια ιερή (και δεν εννοώ θρησκευτικά, γιατί τόσο σου κόβει...) και του οφείλουμε όλοι σεβασμό. Σεβασμό σε μια ανθρώπινη ζωή που χάθηκε.
Άντε λοιπόν λεβέντη μου σε κανένα άλλο μπλογκ να χύσεις το δηλητήριό σου. Εκεί που βρίσκεται ο πραγματικός (ταξικός) εχθρός.
Εδώ λάθος πόρτα χτύπησες, δεν θα βρεις, ούτε θα κάνεις ντε και καλά εχθρούς...
Θερσίτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήπλέεις σε πελάγη αφασίας και αρτηριοσκλήρωσης...
"...ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ;"
Εσύ τι λες; Ήταν καλά; Ήταν όπως θέλουμε τον κομμουνισμό; Αν ξαναπροσπαθήσουμε και πετύχουμε στην επανάσταση, μια από τα ίδια λες να κάνουμε; Ξανασκέψου το και αν πείσεις έστω και έναν άνθρωπο με αυτό το σκεπτικό έλα πες το μας...
"...ΕΔΩ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙ - ΚΚΕ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ..."
"...ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΤΟ ΚΚΕ ΜΕ ΛΥΣΣΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΥΓΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟ..."
Ο Νίκος Κοκοβλής αγαπητέ Θερσίτη εφτιαχνε οργανώσεις στην Κρήτη και μαχόταν στα βουνά επί 13 ολόκληρα χρόνια στην πιο βαθιά παρανομία, όταν όλα είχαν καταρρεύσει. Απομονωμένος σε ένα νησί με το κίνημα σε υποχώρηση και τους διώκτες του να τον κυνηγούν μέρα νύχτα έχτιζε από την αρχή συνδέσμους, οργανώσεις, εφημερίδες κτλ. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη και ενδιαφέρον για το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό και την κομματική αφοσίωση. Άραγε, εσύ που θα ήσουν σήμερα αν αυτός ο ήρωας του κινήματος μας δεν αφιέρωνε τη ζωή του σε έναν αγώνα που με τα σημερινά δεδομένα ήταν ήδη χαμένος;
Απο εκεί και πέρα ο συγκεκριμένος αγωνιστής έκανε τις επιλογές του με το "εσωτερικό" πριν 45 χρόνια και τον ΣΥΡΙΖΑ πρόσφατα. Δεκτές και σεβαστές οι επιλογές του, δεκτή και σεβαστή η όποια κριτική του κάνει ο οποιοσδήποτε, αλλά πάντα με ΑΡΧΕΣ και επιχειρήματα χωρίς να λασπολογει πάνω από τον νεκρό και τους αγώνες που έδωσε.
θερσίτη...πιστεύω εις ένα θεό πατέρα παντοκράτορα...δες ψυχολόγο
ΑπάντησηΔιαγραφή